Εντύπωση πρώτη, το S90 έχει την ταυτότητα που δίνουν οι Σουηδοί σε ό,τι δημιουργούν. Δεν αντιγράφει τον ανταγωνισμό και διαθέτει το ανθρώπινο άγγιγμα στον τρόπο που έχουν συνδυαστεί τα πράγματα, αυτή την premium πινελιά στο δικό τους modus vivendi.
Εντύπωση δεύτερη, το S90 δεν είναι ένα μανιχαϊστικό «προϊόν». Η ύπαρξή του εδράζεται ταυτόχρονα στην τεχνολογία και στο design, στη συμπεριφορά του στον δρόμο και στην εικόνα που δίνει για εκείνον που το επιλέγει.
Εντύπωση τρίτη: αν οι Γερμανοί δεν έχουν αντιληφθεί πού το πάει η Volvo με τη σειρά 90, ήρθε η ώρα να αλλάξουν οπτική για τα πράγματα. Το XC90 ήταν ένα καλό μάθημα για όλους.
Στην ίδια κεντρική ιδέα βασίζεται και το S90. Η αρχιτεκτονική τους είναι κοινή και η τεχνολογία τους πανομοιότυπη, απλώς ο τρόπος προβολής του μηνύματος αλλάζει. Το τετράθυρο μοντέλο με μήκος 4,96 μέτρα και τη γραμμή της οροφής να σβήνει σαν coupe καταλήγοντας στην πόρτα του χώρου αποσκευών αποπνέει αναμφισβήτητα κύρος. Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός των πίσω φωτιστικών σωμάτων συνδέει το S90 με τα πρόσφατα concept cars της Volvo και είτε μας αρέσει είτε όχι, εξασφαλίζει την απαραίτητη σε κάθε premium μοντέλο δόση πρωτοτυπίας.
Την ίδια πρωτοτυπία θα αναγνωρίσει κανείς και στο μινιμαλιστικό εσωτερικό του. Μέσα από την κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 9 ιντσών διαχειρίζεσαι τα συστήματα ψυχαγωγίας, πλοήγησης, κλιματισμού και επικοινωνίας, επιλογή που έχει μειώσει σε οκτώ τους διακόπτες για τις υπόλοιπες λειτουργίες.
Η δεξιοτεχνία με την οποία οι τεχνικοί της εταιρείας έχουν χειριστεί ξύλο, δέρμα και μέταλλο παραπέμπει σε αυτοκίνητα ultra-luxury κατασκευαστών, υπερτονίζοντας έτσι την εντύπωση που αποκομίζεις από ένα ευχάριστο και καλά κατασκευασμένο αυτοκίνητο.
Ισορροπία δυνάμεων
Το S90 αξιοποιεί τους αποκλειστικά δίλιτρους κινητήρες Drive-E βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων. Οι πετρελαιοκίνητες D4 και D5 αποδίδουν 190 και 235 ίππους, με τη δεύτερη να είναι τετρακίνητη. Και τα δύο μοτέρ διαθέτουν τη νέα τεχνολογία της Volvo, PowerPulse, που εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς τη συνήθη υστέρηση που παρουσιάζεται στους turbo diesel κινητήρες.
Ολες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι τετρακίνητες, με κοινό χαρακτηριστικό τη χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή και turbo. Αρχικά είναι διαθέσιμη η T6 με τους 320 ίππους και θα ακολουθήσουν προς το τέλος του χρόνου η T5 με 254 ίππους και η plug-in υβριδική T8 Twin Engine με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων, εκπομπές CO2 44 γραμμ. / χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 45 χλμ.
Ωδή στην καινοτομία
Το μεγάλο πλεονέκτημα του S90 έγκειται στην ενσωμάτωση των πιο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας στον βασικό του εξοπλισμό. Από το City Safety που μπορεί να αποτρέψει συγκρούσεις μέχρι το Pilot Assist που φέρνει την ιδέα της ημι-αυτόνομης οδήγησης στην πράξη, όλα συντείνουν σε μια αγχολυτική διαδικασία οδήγησης που σου επιτρέπει να επιλέξεις πότε θέλεις πραγματικά να οδηγήσεις και πότε απλώς να μετακινηθείς.
Οδηγώντας
Η δική μας πρώτη οδηγική επαφή με τις εκδόσεις D5 και T6 στην Ισπανία ήταν αποκαλυπτική για τις δυνατότητες του S90 στον δρόμο. Το σουηδικό sedan είναι εξαιρετικό όχι απλώς στον τομέα της ποιότητας κύλισης και της άνεσης που προσφέρει αλλά και στους τομείς των δυναμικών χαρακτηριστικών που σε ωθούν να ζητήσεις και να πάρεις περισσότερα. Το στιβαρό πλαίσιο, η διαδραστική αίσθηση του τιμονιού με την ακρίβεια και την «πληροφορία» που δίνει, η λειτουργία της ανάρτησης στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης συνθέτουν ένα σύνολο που κινείται στην κόψη του ξυραφιού, αν το θελήσεις, μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και χαλαρής μετακίνησης. Αν εξαιρέσω οποιαδήποτε έκδοση μοντέλου Volvo με τα διακριτικά Polestar, που εξ ορισμού βρίσκονται «αλλού», το S90 είναι εξαιρετική επιλογή και πολύ ικανότερο από άλλα ακριβότερα μοντέλα της κατηγορίας του.
Απέναντι στον ανταγωνισμό
Χωρίς περιστροφές το S90 μπορεί να συγκριθεί σήμερα μόνο με τη Mercedes-Benz E-Class καθώς το Audi A6 και η BMW Σειρά 5 βρίσκονται σε διαδικασία ανανέωσης, άρα οποιαδήποτε σύγκριση είναι άτοπη. Οσο για την Jaguar, δεν διαθέτει την τεχνολογία για να ανταγωνιστεί τους Σουηδούς.
Sensus Connect
Η κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Μέσω αυτής, με οριζόντιες και κάθετες κινήσεις ελέγχονται οι λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, του τηλεφώνου και του συστήματος ψυχαγωγίας με παράλληλη δυνατότητα χρήσης των Apple CarPlay και AndroidAuto.
City Safety
Τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων λειτουργούν χωρίς περιορισμό ταχύτητας σε όλες τις συνθήκες φωτισμού και στο σκοτάδι ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα του S90. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.
Run-off Road Mitigation
H τεχνολογία αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο με λειτουργία υποβοήθησης διεύθυνσης υπολογίζει αν επίκειται έξοδος από τις διαγραμμίσεις στην άκρη του δρόμου. Σε αυτή την περίπτωση το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί αυτόματα επαναφέροντας το αυτοκίνητο με ασφάλεια στον δρόμο.
360ο Camera
To S90 παρέχει στον οδηγό του τη δυνατότητα προαιρετικής πανοραμικής προβολής 360 μοιρών που διευκολύνει στη διαδικασία στάθμευσης και στην πραγματοποίηση ελιγμών. Οι κάμερες εξασφαλίζουν με ακρίβεια πανοραμική θέαση από ψηλά σε όλον τον χώρο γύρω από το αυτοκίνητο.
Pilot Assist
Ως εξέλιξη του Adaptive Cruise Control ενδείκνυται για κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Με αυτό το S90 επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας για περιορισμένο χρονικό διάστημα σε ταχύτητες ως 130 χλμ./ώρα, χωρίς απαραίτητα να προπορεύεται άλλο αυτοκίνητο.
Ποιότητα κατασκευής
Για το S90 επιλέχθηκαν δέρμα, ξύλο και μέταλλο με χειροποίητες λεπτομέρειες.Το ανοιχτόχρωμο ξύλο είναι καρυδιά Linear Walnut ενώ διατίθεται και η σημύδα Flame Birch που φύεται μόνο στις χώρες του Βορρά και δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο πριν το XC90.
Προγράμματα οδήγησης
Πίσω από τον διακόπτη για την ενεργοποίηση του κινητήρα βρίσκεται εκείνος που τροποποιεί τη λειτουργία της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων με τις οκτώ σχέσεις και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και μέσω paddles πίσω από το τιμόνι. Στις τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιείται ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης Haldex 5ης γενιάς.
Θάλαμος επιβατών
Το μεταξόνιο των 2,94 μέτρων εξασφαλίζει γενναιόδωρους χώρους για τέσσερις επιβάτες. Οι λεπτότερες πλάτες των μπροστινών καθισμάτων έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να αφήνουν περισσότερο χώρο για εκείνους που κάθονται πίσω. Η χαμηλή γραμμή της οροφής δεν επηρεάζει δραματικά το εσωτερικό ύψος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ