Σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση έναντι των αμερικανικών Αρχών βρίσκεται πλέον η διάσημη για τη συμβολή της στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης Tesla, εξαιτίας της πρόθεσής της να αποκρύψει πρόβλημα που προέκυψε με τους βραχίονες ελέγχου της ανάρτησης του κορυφαίου σε πωλήσεις μοντέλου της με τα διακριτικά Model S.
Το ζήτημα αναδείχθηκε έπειτα από σειρά αναρτήσεων στον δικτυακό τόπο teslamotorsclub.com που αφορούν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της αμερικανικής εταιρείας και φίλους της μάρκας, όπου ο κάτοχος ενός Model S προδιαγραφών 2013, αφού ανέφερε το πρόβλημα, ενημέρωσε τους επισκέπτες του ιστότοπου ότι η Tesla αρνείται να αποκαταστήσει τη βλάβη στο πλαίσιο της ισχύουσας εγγύησης του αυτοκινήτου.
Λίγες ημέρες μετά το δημοσίευμα η Tesla επικοινώνησε με τον πελάτη της ενημερώνοντάς τον ότι είναι πρόθυμη να καταβάλει τα μισά από τα συνολικά 3.100 δολάρια που κοστίζει η επισκευή του αυτοκινήτου του. Ωστόσο του ζήτησε να υπογράψει μια συμφωνία καλής διάθεσης (Goodwill Agreement) στην οποία αναφερόταν ότι ο κάτοχος του Model S «θα κρατούσε μυστική την παροχή της εταιρείας προς αυτόν, τους όρους και τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτήν».
Ζητούσε δηλαδή εγγράφως από εκείνον να αποκρύψει τον τρόπο αποκατάστασης του προβλήματος και τη μεταξύ τους συναλλαγή.
Μετά τη δημοσιοποίηση των παράτυπων προθέσεων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το ζήτημα έφτασε στην εθνική αρχή ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA), η οποία εξετάζει πλέον όχι μόνο τη συγκεκριμένη καταγγελία αλλά και την πιθανότητα ύπαρξης εγνωσμένου από την κατασκευάστρια εταιρεία προβλήματος το οποίο επιχειρεί να συγκαλύψει αντί να ενημερώσει τις ομοσπονδιακές αρχές της χώρας οι οποίες είναι αρμόδιες για να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία προληπτικής ανάκλησης των προβληματικών αυτοκινήτων.
Παράλληλα η ίδια Αρχή εξετάζει και άλλες καταγγελίες πελατών της Tesla, από τους οποίους έχει ζητηθεί η υπογραφή ανάλογου εγγράφου όχι απαραίτητα για το ίδιο πρόβλημα, προκειμένου να κινηθεί νομικά εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ