Στα βάθη του Σύμπαντος σε απόσταση 12.4 δισ. ετών φωτός από εμάς βρίσκεται ο γαλαξίας W2246-0526 που είναι ο λαμπρότερος γαλαξίας στο Σύμπαν. Τον γαλαξία εντόπισε το διαστημικό τηλεσκόπιο WISE το 2015. Στο κέντρο του γαλαξία βρίσκεται μια υπερμεγέθης μελανή οπή η οποία σύμφωνα με νέες παρατηρήσεις είναι αυτή που τον κάνει να λάμπει στα πέρατα του Κόσμου αλλά και που ταυτόχρονα τον διαλύει!

Η ανακάλυψη

Ομάδα ερευνητών χρησιμοποιώντας τη συστοιχία τηλεσκοπίων Large Millimeter/submillimeter Array στην έρημο Ατακάμα της Χιλής υποστηρίζει ότι ο γαλαξίας W2246-0526 εμφανίζει χαρακτηριστικά κβάζαρ. Με τον όρο κβάζαρ οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν μια κατάσταση στην οποία εισέρχονται ορισμένες φορές γιγάντιες μαύρες τρύπες που βρίσκονται στο κέντρο γαλαξιών. Οταν μεγάλες ποσότητες ύλης συγκεντρώνονται γύρω από μια μελανή οπή και την τροφοδοτούν εκλύονται τρομακτικές ποσότητες ενέργειας που γίνεται ορατή στα πέρατα του Σύμπαντος. Έτσι, στη διάρκεια αυτής της ο γαλαξίας που την φιλοξενεί είναι το πιο φωτεινό αντικείμενο στο Σύμπαν, εκατοντάδες φορές λαμπρότερο από άλλους γαλαξίες, ακόμη κι αν αυτοί περιέχουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια άστρα.

Στην προκειμένη περίπτωση η λάμψη του γαλαξία W2246-0526 είναι σύμφωνα με τους ερευνητές αντίστοιχη με εκείνη 300 τρισ. άστρων σαν τον Ηλιο! Ομως η λάμψη αυτή έχει ημερομηνία λήξης καθώς το φαινόμενο εξελίσσεται ένα μέρος της ύλης του W2246-0526 θα απορροφηθεί από την μελανή οπή και το υπόλοιπο πιθανώς θα αποδράσει σε διάφορες κατευθύνσεις μακριά από αυτόν. H ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «The Astrophysical Journal Letters».