Νέοι παίκτες – παλιές καραβάνες, σκορ 0-1

Ισως η εφετινή να είναι η τηλεοπτική χρονιά η οποία κατάφερε να συνδυάσει τα πάντα: πλούτο και ένδεια, πρωτότυπες ιδέες και αναμασημένα projects

Ισως η εφετινή να είναι η τηλεοπτική χρονιά η οποία κατάφερε να συνδυάσει τα πάντα: πλούτο και ένδεια, πρωτότυπες ιδέες και αναμασημένα projects, νέα πρόσωπα και μαϊντανούς, επιτυχίες και αποτυχίες, μικρά και μεγάλα κανάλια, κατάργηση παραδοσιακών ζωνών και επαναφορά ξεχασμένων formats. Λίγες ημέρες έμειναν για να κλείσει ο εφετινός κύκλος και ο λογαριασμός ήδη έχει φτάσει στο τραπέζι των καναλιών, με τα κέρδη και τις απώλειες σε εντυπώσεις και σε ουσία ήδη να μετρούνται έτσι ώστε να αρχίσει ο σχεδιασμός για την επόμενη σεζόν. Η δραματική επιδείνωση της κατάστασης της οικονομίας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ανοχή λαθών και μέτριων αποδόσεων. Ετσι ό,τι πέτυχε μάλλον θα συνεχιστεί, ενώ σίγουρα η επόμενη σεζόν θα είναι πολύ πιο συμμαζεμένη από την εφετινή.
Μάρκος Σεφερλής


Αν τα στελέχη του ψυχαγωγικού προγράμματος του Mega είχαν χιούμορ, δεν θα έβαζαν τίτλο στην εφετινή σεζόν «Mega Mega» αλλά «Μάρκο – Μάρκο». Προφανώς στην αγωνία του να κατακτήσει νούμερα το Mega βάφτισε τη χρονιά του «χρονιά Σεφερλή» και φρόντισε να τον τιμήσει ποικιλοτρόπως: πρωινή ζώνη, προβολή επιθεωρήσεων, ανάθεση σόου, όλα για τον Μάρκο. Σε κάποιους τομείς επιβραβεύθηκε με νούμερα, σε κάποιους απέτυχε παταγωδώς. Το υπερβολικό άνοιγμα σε ένα πρόσωπο το οποίο εδώ και χρόνια «σνόμπαρε» ο σταθμός δεν φάνηκε να το δικαιώνει και όλα είναι πλέον ανοιχτά για την επόμενη χρονιά.
Ελένη Μενεγάκη


«Καθάρισε» τη σεζόν με μία ακόμη εγκυμοσύνη, την τέταρτη, την οποία μάλιστα ουδέποτε επιβεβαίωσε παρά μόνο αφού γέννησε. Είναι δεδομένος πλέον ο εθισμός του κοινού με τις εγκύους παρουσιάστριες, τις οποίες παρακολουθεί σχεδόν με μανία. Σε ό,τι αφορά το τηλεοπτικό προϊόν η συνταγή της ροζ ψυχαγωγίας συνεχίστηκε ακάθεκτη.
Σταματίνα Τσιμτσιλή


Κατάφερε να πάρει το μεγάλο κομμάτι από την πίτα της τηλεθέασης με το «Happy Day» απέναντι σε μια ενημερωτική ζώνη η οποία θυμίζει πια σε κάποια σημεία της κακή ψυχαγωγία. Είναι η κυρίαρχος του δυναμικού κοινού και τηλεοπτικά εφτάψυχη αφού κατάφερε να στήσει μια ζώνη που οι υπόλοιποι απαξίωσαν.
Μαρία Μπεκατώρου


Από «Μαρία της σιωπής» στα «Καρντάσιανς» πήρε δική της εκπομπή, το «Πρωινό Σου Κου», κατατρόπωσε τους ανταγωνιστές της και συνεχίζει να εφαρμόζει την ίδια συνταγή που ακολουθεί από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στην τηλεόραση: να είναι ο εαυτός της.
Γιάνης Βαρουφάκης


Ή αλλιώς ο Μίδας, καθώς το άγγιγμά του συνεπάγεται τηλεοπτικό χρυσάφι και όπου εμφανίζεται η τηλεθέαση εκτοξεύεται στα ύψη. Ενημέρωση και ψυχαγωγία βρίσκονται στα πόδια του υπουργού Οικονομικών για μία συνέντευξη ή μία δήλωση. Είναι το πλέον πολυεμφανιζόμενο πρόσωπο της ελληνικής τηλεόρασης και λογικά κάπως έτσι θα συνεχίσει να πορεύεται για καιρό ακόμη.
Λάκης Λαζόπουλος


Με φανατικούς φίλους και εχθρούς για μία ακόμη χρονιά συνέχισε να σαρώνει σε τηλεθέαση με το «Αλ Τσαντίρι» του, το οποίο πλέον είναι σε μεγάλο ποσοστό πολιτικό. Τόσο που κάλλιστα θα μπορούσε και να μετονομαστεί σε «Λάκης ο πολιτευόμενος». Με καλές και κακές στιγμές, ο Λαζόπουλος, είτε ως κόκκινο πανί είτε ως αντικείμενο λατρείας και λαϊκισμού εν αφθονία, παραμένει στην πρώτη γραμμή.
Κωνσταντίνα Σπυροπούλου


Εχει ειπωθεί πως, αν η συγκεκριμένη παρουσιάστρια μπορούσε να εξαργυρώσει τις λέξεις που γράφτηκαν γι’ αυτήν σε αριθμούς τηλεθέασης, θα έσπαγε όλα τα ρεκόρ και είναι μια μεγάλη αλήθεια. Πρόσωπο που συνεχίζει να συζητείται για πολλούς λόγους, αγνόησε τις φήμες και τις πληροφορίες που έκαναν λόγο για κόψιμο της εκπομπής της την περίοδο των εορτών και συνέχισε ακάθεκτη ανατρέποντας σε κάποιον βαθμό την αρνητική πορεία της εκπομπής της στον πίνακα της Nielsen.
Ολγα Τρέμη


Επέστρεψε στην παρουσίαση του δελτίου ειδήσεων του Mega εν μιά νυκτί σε μια προσπάθεια να βελτιωθούν οι αριθμητικές επιδόσεις οι οποίες είχαν πάρει τον κατήφορο. Το δελτίο δεν κατάφερε να ανακάμψει σε τηλεθέαση, η ίδια όμως ανέλαβε την παρουσίαση της εκπομπής «Online» δίπλα στον Νίκο Ευαγγελάτο κερδίζοντας την αντίπαλό της Ελλη Στάη και σημειώνοντας καλά νούμερα.
Ελεονώρα Μελέτη


Ταραχή και αντάρα προκλήθηκε από την ανακοίνωση της νέας εκπομπής της παρουσιάστριας στο «Ε» με τίτλο «Hashtag». Με θέματα σκανδαλιάρικα όπως οι εκδιδόμενες γυναίκες και το στριπτίζ, τα ναρκωτικά και η γέννα, η εκπομπή συζητήθηκε αρκετά. Ως εκεί όμως. Αν και το concept είναι πρωτότυπο, χρειάζεται πολύ δρόμο ακόμη για να μπορέσει να κάνει αίσθηση και όχι απλά εντύπωση.
Ντορέτα Παπαδημητρίου


Νέο, άφθαρτο πρόσωπο, ανέλαβε μέσα σε μία σεζόν την παρουσίαση δύο σόου: του «Music school», το οποίο μπόρεσε και ξεπέρασε το «Dancing with the stars», και του «Ελλάδα σ’ αγαπώ», το οποίο είναι απλώς συμπαθητικό. Η ίδια όμως απέδειξε ότι διαθέτει σοβαρότητα, διατηρεί χαμηλούς τόνους και δείχνει απεξαρτημένη από το τηλεοπτικό όνειρο.

Ανακατάξεις στα κανάλια
Το νοκοκύρεμα έφερε καρπούς στον Alpha, δυσκολίες στο Mega, ανάγκη ανανέωσης στον ΑΝΤ1
Alpha
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Alpha είναι ο νικητής της σεζόν. Με «όπλο» το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» δεν άφησε καν περιθώρια αντεπίθεσης στον ανταγωνισμό αφού η σειρά είναι μέχρι στιγμής αήττητη. Εχτισε ένα prime time με νοικοκυρεμένο κόστος, επένδυσε σε ιδέα και όχι σε τάση προσωπολατρίας, διατήρησε τα δυνατά χαρτιά του (Λαζόπουλος, Χατζηβασιλείου, Νικολούλη, Μενεγάκη, Φερεντίνος) διασφαλίζοντας και την ποικιλία προγράμματος. Επέμεινε στην ψυχαγωγία απέναντι στην ενημέρωση το πρωί στη ζώνη 8-10 και το βράδυ στο 20.00-21.00, όπου το «Κάτι ψήνεται» συνεχίζει να εκπλήσσει σε αριθμούς. Επένδυσε στη λαϊκή οικογενειακή ψυχαγωγία και στο τηλεπαιχνίδι και απέφυγε τα σόου και τα ριάλιτι που στοίχειωσαν το παρελθόν του. Ενίσχυσε την ενημέρωση με εκπομπές διαφορετικού ύφους: με έρευνα, με ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ, με πολιτικό τοκ σόου, με κοινωνικό ρεπορτάζ. Αστοχία το «Ολα παίζουν», το οποίο δείχνει «ξένο σώμα» στο επιτυχημένο οικοδόμημα.
Mega

Δύσκολη η χρονιά για το κανάλι, το οποίο με αλλαγές στο τιμόνι και της διεύθυνσης αλλά και της ψυχαγωγίας προσπαθεί να χτίσει ένα νέο προφίλ. Στην ενημέρωση δεν άλλαξε τίποτα, παρά τις φήμες που κυκλοφορούσαν πέρυσι τέτοιο καιρό τόσο στο δελτίο ειδήσεων όσο και στις ενημερωτικές εκπομπές. Ιδια πρόσωπα, ίδια συνταγή, ίδια φιλοσοφία, διαφορετικά στούντιο και χρώματα. Η πορεία στον πίνακα τηλεθέασης απέχει από αυτήν του παρελθόντος και ο σταθμός προσπαθεί να αναστρέψει το κλίμα. Στην ψυχαγωγία η δυναμική που εμφάνιζε η πρωινή ζώνη δείχνει να υποχωρεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, ενώ το lead in μοιάζει πλέον με γιοφύρι της Αρτας. Κακή πορεία για τη «Μοντέρνα οικογένεια», μέτρια επίδοση για τη «Μάνα Χ ουρανού». Το μόνο που έκανε τη διαφορά ήταν το «Music school». Δεν βρήκε το κοινό που έψαχνε το «Εεεεε», ράβε-ξήλωνε για τη «Δικαίωση». Αλλά και στη συνέχεια, αν και η κατάσταση βελτιώθηκε, δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό. Το «Κάτω Παρτάλι» δεν φέρνει πια την τηλεθέαση που σημείωνε την πρώτη σεζόν προβολής του, τα «Κλεμμένα όνειρα» άλλαξαν τόσο που έχασαν το κοινό τους. Ευχάριστες εκπλήξεις η «Εθνική Ελλάδος» του Γιώργου Καπουτζίδη και οι «Ηρωίδες» της Αλεξάνδρας Κ. Οσο για το «One Mark Show», η τηλεθέαση μάλλον είναι πολύ χαμηλότερη και απ’ ό,τι φαντάζονταν τα στελέχη που εμφανίζονταν διστακτικά ως προς την ιδέα.

ΑΝΤ1

Ελάχιστες οι διαφοροποιήσεις στο πρόγραμμα του σταθμού, με αποτέλεσμα σε κάποια σημεία να πληρώσει και το τίμημα, όπως έγινε με το «Dancing with the stars». Αντίθετα, η πρωινή ζώνη δείχνει να έχει μια δυναμική που δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Τόσο ο Γιώργος Παπαδάκης όσο και το δίδυμο Γιώργος Λιάγκας – Φαίη Σκορδά είναι σταθερά στην κορυφή. Εξυπνη επιλογή να συνεχίσει το «Μπρούσκο» ως lead in, ενώ, όπως όλα δείχνουν, μέχρι στιγμής το κανάλι βγαίνει ενισχυμένο από άποψη αριθμών με την επιλογή του «Η μαμά μου μαγειρεύει καλύτερα από τη δική σου» στην απογευματινή ζώνη.

Στο prime time οι «Συμμαθητές», μετά τους πρώτους μήνες έδειξε να πιάνει ρυθμό και απέδειξε ότι άξιζε ακόμη και παράταση. Ενδιαφέρον σενάριο, καλογυρισμένη παραγωγή. Μια επίσης καλή σειρά του καναλιού είναι το «Ταμάμ». Σταθερά ψηλά οι «Ράδιο Αρβύλα», κουρασμένη, με αστοχίες εφέτος, η εμφάνιση των «Καρντάσιανς». Το «Voice» αποδείχθηκε το πιο επιτυχημένο τάλεντ σόου της χρονιάς και, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και του χρόνου. Κίνηση ματ η έναρξη του «Πρωινού Σου Κου» στο παρά πέντε της λήξης, έχει ήδη προθερμάνει το έδαφος για την επόμενη σεζόν, δεδομένης της τηλεθέασης που σημειώνει. Η «Εκδρομή», αν και πολυδιαφημισμένη και καλοστημένη παραγωγή, δεν μπόρεσε να γίνει δημοφιλής και είχε πολύ σύνθετο σενάριο. Ο ΑΝΤ1 χρειάζεται ανανέωση και όχι μόνο σε επίπεδο εκπομπών αλλά κυρίως προσώπων.
STAR

Μία από τα ίδια εφέτος για το κανάλι της Κηφισιάς, το οποίο δείχνει να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τους «μεγάλους» με τη δυναμική που είχε στο παρελθόν. Υπάρχουν φυσικά και τα δυνατά χαρτιά του όπως το «LIVE U» αλλά και το «ΦΜ LIVE», τα οποία στέκονται όρθια απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό. Η προσπάθεια της Τατιάνας Στεφανίδου με τη «Μία» δεν ευτύχησε όσο της άξιζε λόγω του οδοστρωτήρα «Ελένη» απέναντι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες. Χαμηλές πτήσεις για το δελτίο ειδήσεων, αλλά πολύ καλή επίδοση για τον «Ενικό» του Νίκου Χατζηνικολάου. Ευτυχώς το κανάλι επιμένει παραδοσιακά σε ξένες σειρές και ταινίες και μάλιστα κάποιες εξ αυτών τελευταίας εσοδείας.

ΣΚΑΪ

Ως το μεσημέρι οι καθαρές ενημερωτικές προθέσεις επιβραβεύονται, με τους «Αταίριαστους» μάλιστα να αποτελούν μικρή ευχάριστη έκπληξη. Από εκεί και πέρα η κατάσταση μπερδεύεται καθώς το κανάλι επιμένει να επενδύει σε θεματικές εκπομπές, λόγω χορηγιών και χαμηλού κόστους, με αποτέλεσμα ένα ανομοιογενές και άστατο πρόγραμμα. Το Σαββατοκύριακο η κατάσταση μπλέκεται ακόμη περισσότερο, με φωτεινή εξαίρεση το «Join us». Αγνωστο γιατί επιλέγονται ντοκιμαντέρ παλαιάς κοπής στο prime time αντί ταινιών και σειρών.

Ε

Το συγκεκριμένο κανάλι, αν και μικρό, συνιστά έναν ακόμη υπολογίσιμο παίκτη της αγοράς. Εκανε μεταγραφές, έστησε πρόγραμμα, προσπάθησε να καλύψει κάποια κενά τα οποία εντόπισε σε σχέση με τον περίγυρο και δεν μοίρασε χρήμα. Αργά, σταθερά, με χαμηλά κόστη και συγκέντρωση διαφήμισης, επένδυσε σε κάποιες περιπτώσεις σε τηλεοπτικούς αστέρες που έψαχναν στέγη – εδώ υπάρχει μια ένσταση – και από τη μία στιγμή στην άλλη βρέθηκε να περνάει μπροστά στον ανταγωνισμό, ειδικά το Σαββατοκύριακο. Φαινόμενο σε εξέλιξη..

Οι πέντε καλύτερες εκπομπές

«Ηρωίδες» (Mega)
Με άγνωστους συντελεστές και μια πανέξυπνη καταγραφή των γυναικείων σχέσεων, η σειρά-έκπληξη κέρδισε την παρτίδα.

«Εθνική Ελλάδος» (Mega)
Η διαφορετικότητα βρήκε τηλεοπτική στέγη και ο Γιώργος Καπουτζίδης άδραξε την ευκαιρία και έπλασε μια εξαιρετική σειρά.

World party (Alpha)
Μια διαφορετική προσέγγιση ταξιδιωτικής εκπομπής με δύο δραστήριους παρουσιαστές ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν το συγκεκριμένο είδος τηλεόρασης.

«Ταμάμ» (ΑΝΤ1)
Ο Μανώλης Μαυροματάκης ξεχωρίζει σε ένα ελληνικό σίριαλ το οποίο κατάφερε να συνδυάσει τη γοητεία της μυθοπλασίας με την πραγματικότητα.

«Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (Alpha)
Οταν ανοίγεις την τηλεόραση και νιώθεις ότι ανοίγεις τη διπλανή πόρτα δεν είναι και λίγο. Η επιτυχία της σειράς ενισχύεται και από το καστ που «κεντάει».

Οι πέντε χειρότερες εκπομπές

«Μη χανόμαστε» (Ε)
Ποιος σκέφτηκε ότι ταλανιζόμαστε από ερωτήματα του τύπου «τι απέγινε η Στέλλα Μπεζαντάκου» για να το κάνει η Ναταλία Γερμανού εκπομπή;

«Τα Καρντάσιανς» (ΑΝΤ1)
Αστοχίες σε επίπεδο καλεσμένων και μία ομάδα παρουσιαστών που όπως πέρυσι έτσι κι εφέτος δεν είχε και την καλύτερη χημεία.

«One Mark Show» (Mega)
Ενα πρόγραμμα που σίγουρα δεν είναι σόου. Είναι μια προχειροστημένη παραγωγή με παρωχημένα αστεία και με χιλιοπαιγμένα τηλεοπτικά κόλπα.

«Μάνα Χ Ουρανού» (Mega)
Υπερβολικό σενάριο, το οποίο δεν παρέπεμπε στην ελληνίδα μητέρα αλλά σε μια υστερική περσόνα η οποία όπου σταθεί και βρεθεί βρίσκεται σε απόλυτο πανικό.

«Κάτι ψήνεται» (Alpha)
Είναι απορίας άξιον πώς σημειώνει τόσο υψηλή τηλεθέαση με ανθρώπους που δεν μαγειρεύουν τόσο καλά και που επαναλαμβάνεται σαν τη Μέρα της Μαρμότας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk