Ένα πεπτίδιο δοκιμάστηκε επιτυχώς στην αποκατάσταση των βλαβών του νωτιαίου μυελού σε πειραματόζωα που είχαν τραυματιστεί στην σπονδυλική στήλη, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nature».

Η βλάβη στον νωτιαίο μυελό, συνήθως λόγω σοβαρού ατυχήματος ή τραυματισμού, διακόπτει τη συνεχή ροή των ηλεκτρικών σημάτων από και προς τον εγκέφαλο μέσω των νεύρων, με συνέπεια την παράλυση.

Το πεπτίδιο συνέβαλε στην αναγέννηση των νεύρων, κάτι που μέχρι σήμερα δεν επιτυγχάνεται με τα υπάρχοντα φάρμακα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζέρι Σίλβερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Case Western Reserve του Οχάιο, δοκίμασαν το πεπτίδιο σε αρουραίους. Οι 21 από τους 26 επανέκτησαν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό την ικανότητα να κινούν τους παραλυμένους μυς τους, να ισορροπούν και να ουρούν, όποτε ήθελαν και όχι ανεξέλεγκτα.

Μερικά πειραματόζωα επανέκτησαν και τις τρεις παραπάνω λειτουργίες (κίνηση, ισορροπία και έλεγχος ουροδόχου κύστης) και άλλα μία ή δύο από αυτές. Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη γιατί υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση.

«Αυτό που είδαμε, ήταν όντως αξιομείωτο. Μερικά πειραματόζωα ανέκαμψαν σε φανταστικό βαθμό, τόσο καλά που δύσκολα μπορούσε να πει κανείς αν είχαν ποτέ τραυματιστεί» σχολίασε ο δρ Σίλβερ και τόνισε ότι θα χρειαστούν περαιτέρω πειράματα μέχρι να φτάσουν οι επιστήμονες στο στάδιο των κλινικών δοκιμών σε ανθρώπους.

Η πιθανή χορήγηση του πεπτιδίου σε ανθρώπους στο μέλλον αναμένεται να γίνεται σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές, όπως η μεταμόσχευση νεύρων και η ηλεκτρική διέγερσή τους.