«Ο δρόμος είναι ένας. Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δημόσια διοίκηση. Εάν δεν δούμε πως δουλεύει η οικονομία της δημόσιας διοίκησης, θα είναι μία άχαρη συζήτηση. Μία συζήτηση για τους πόσους θα διώχνουμε κάθε τόσο, αλλά όχι για το πως αλλάζουμε την διοίκηση και πως θα είναι εξυπηρετική απέναντι στον πολίτη».

Αυτό δήλωσε την Δευτέρα υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, κατά την διάρκεια της ανακοίνωσης της μείωσης των κομίστρων στις αστικές συγκοινωνίες, επιβεβαιώνοντας την αλλαγή στάσης των υπουργών του ΠαΣοΚ για το ζήτημα της διαθεσιμότητας.
Όπου υπάρχουν φορείς του δημοσίου που δεν χρειάζονται, είναι ζημιογόνοι και δημιουργούν ελλείμματα, πρέπει να κλείνουν, είπε ο υπουργός Υποδομών. Το προσωπικό, όμως, συνέχισε, πρέπει να μετακινείται σε φορείς που έχουν ανάγκη από χέρια, έπειτα από εκπαίδευση.
«Στην ΟΣΥ χρειαζόμαστε τουλάχιστον 300 οδηγούς. Δεν είναι μονόδρομος η διαδικασία των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων» σημείωσε. Οι αλλαγές στο δημόσιο, σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη, χρειάζονται ισχυρή πολιτική απόφαση, προκειμένου το κράτος να υπηρετεί «τον λαό, το δημόσιο συμφέρον και την εθνική οικονομία».
«Αλλιώς δεν θα πετύχουμε τους στόχους» τόνισε, σημειώνοντας ότι η όλη συζήτηση έχει μετατραπεί σε διαδικασία πίεσης των δανειστών, αναφερόμενος, μάλιστα, σε «ωμότητες σε βάρος των εργαζομένων». «Να κάνουμε τους εργαζομένους υπερήφανους» είπε και υπογράμμισε ότι στο υπουργείο «καθημερινά βελτιώνουμε τις συνθήκες δουλειάς και το εισόδημα –όσο μπορούμε».
Ο υπουργός Υποδομών επικαλέστηκε την πρόσφατη υπογραφή ΣΣΕ στον ΟΣΕ, για την οποία επικαλέστηκε αυξήσεις στα εισοδήματα, οι οποίες προέκυψαν από εξοικονόμηση πόρων.
Η συζήτηση αυτή δεν οδηγεί πουθενά, σημείωσε. «Και δεν οδηγεί στο αποτέλεσμα που θέλουμε. Δηλαδή καλύτερη δημόσια διοίκηση και είναι κρίμα για την χώρα να συζητούμε ακόμη ζητήματα που αναφέρονται τρία χρόνια πριν, στην αρχή της κρίσης» πρόσθεσε.
Μάλιστα, γνωστοποίησε ότι μόλις οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ καταλήξουν σε ΣΣΕ με την διοίκηση της εταιρίας, θα κλείσει και το ζήτημα της άρσης της πολιτικής επιστράτευσης, που αποφασίστηκε τον Ιανουάριο του 2013.
«Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε σε μία φάση που έχει κλείσει η αξιολόγηση και δεν τίθεται ζήτημα διαθεσιμότητας –κινητικότητας στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Ίσως χρειάζονται κάποιοι να μετακινηθούν, αλλάζοντας ειδικότητας, διότι χρειαζόμαστε τεχνίτες και οδηγούς, ειδικά στην ΟΣΥ» τόνισε ο υπουργός Υποδομών.
Σημειωτέον ότι το στις προβλέψεις του Μνημονίου το υπουργείο Υποδομών όφειλε να θέσει σε καθεστώς διαθεσιμότητας –που στις ΔΕΚΟ μεταφράζεται ως απόλυση –ποσοστού περί το 10% των εργαζομένων στους εποπτευόμενους φορείς τους –εξαιρουμένων όσων έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.