Την πεποίθησή του ότι η δημοσιογραφία κάθε άλλο παρά είναι ένα επάγγελμα που «πεθαίνει» ή «απειλείται με εξαφάνιση» εξέφρασε ο διευθυντής της εφημερίδας Wall Street Journal, Τζέραρντ Μπέικερ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel. Η WSJ είναι η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με πάνω από δύο εκατομμύρια αναγνώστες καθημερινά. Αγοράστηκε από τον όμιλο News Corp του Ρούπερτ Μέρντοκ το 2007. Όπως δήλωσε o Μπέικερ, ο ίδιος θα ενθάρρυνε τις πέντε κόρες του να ασχοληθούν με τη δημοσιογραφία, καθώς το μέλλον της «είναι θαυμάσιο και η αξία της για την κοινωνία μεγάλη».

«Οι επενδύσεις δείχνουν ότι η δημοσιογραφία δεν είναι ένα επάγγελμα που πεθαίνει! Οι επενδυτές αναγνωρίζουν την αξία των ειδήσεων και ότι το μέλλον θα είναι ηλεκτρονικό. Καμία εφημερίδα δεν θα επιβιώσει από τη μετάβαση από την έντυπη έκδοση στην ηλεκτρονική με την παραδοσιακή της μορφή – και κάποιες δεν θα επιβιώσουν καθόλου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ίδια η δημοσιογραφία είναι καταδικασμένη. Αντίθετα: Ποτέ δεν υπήρχε μεγαλύτερη ανάγκη για αξιόπιστες πληροφορίες. Και πρωτοπόροι στο διαδίκτυο όπως ο Τζεφ Μπέζος έχουν δίκαιο να πιστεύουν ότι είναι ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα εδώ» είπε.
«Είστε σίγουρος ότι οι νέοι βαρόνοι του Τύπου δεν κυνηγούν απλά τρόπαια, επιρροή και καλύτερη εικόνα;» τον ρώτησε ο δημοσιογράφος του Der Spiegel. «Δεν γνωρίζω τα κίνητρα του Μπέζος ή του Μπάφετ, φυσικά. Αλλά τους ακούω και πιστεύω όσα λένε: Δεν το κάνουν για λόγους ματαιοδοξίας ή επειδή τους προσφέρει κάποια μή οικονομική ευχαρίστηση» απάντησε ο Μπέικερ. Στην ερώτηση τι αλλαγές έχουν επέλθει μετά την απόκτηση της εφημερίδας από τον Ρούπερτ Μέρντοκ, ο Μπέικερ είπε: «Είμαστε μία καλύτερη εφημερίδα. Έχουμε διευρύνει το πεδίο μας και έχουμε προσθέσει κάλυψη της πολιτικής, των σπορ, της ψυχαγωγίας, της μόδας και του πολιτισμού. Προσθέσαμε νέους τομείς και ένα περιοδικό – ενώ διατηρήσαμε τη δύναμή μας στις επιχειρήσεις και στην οικονομία. Οι συνδρομητές μας αυξάνονται. Παράλληλα εστιάζουμε περισσότερο στις ειδήσεις, γίναμε πιο άμεσοι, κάναμε τα ρεπορτάζ μας πιο ζωντανά και προσπελάσιμα. Έχουμε λιγότερα από τα πολύ-πολύ μεγάλα θέματα που παραδοσιακά θα έβρισκες παλαιότερα στη WSJ» είπε.
Και προσέθεσε: «Είναι καλό για εμάς που επιτυχημένοι καινοτόμοι της ψηφιακής εποχής όπως ο Μπέζος αποδεικνύουν ότι πιστεύουν στη δημοσιογραφία. Ίσως να πείσει περισσότερους ανθρώπους στην επενδυτική κοινότητα που έχουν ήδη ξεγράψει τον Τύπο ότι είναι ένας καλός λόγος για να επενδύσουν. Όλοι πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στον Μπέζος για αυτό. Ακούγεται κλισέ αλλά ο ανταγωνισμός είναι καλός, μας κρατάει όρθιους, κάνει τους δημοσιογράφους μας πιο φιλόδοξους».
«Οι Los Angeles Times πρόσφατα έγιναν πρωτοσέλιδο με το πρώτο ρομπότ που έγραψε ένα μικρό άρθρο για έναν σεισμό. Ποιες είναι οι πιθανότητες της «ρομποτικής δημοσιογραφίας» στην κάλυψη των επιχειρηματικών νέων;» ρώτησε το γερμανικό περιοδικό. «Κάποιοι επιστήμονες προβλέπουν μία εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι πιο έξυπνη από την ανθρώπινη νοημοσύνη. Αυτό είναι συναρπαστικό. Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται με τέτοιο ρυθμό που όλα είναι δυνατά και φυσικά πολύ βασικές πληροφορίες και στοιχεία ρουτίνας μπορούν να μεταφερθούν ρομποτικά. Αλλά δεν νομίζω ότι στο κοντινό μέλλον θα μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε την κρίση και τη γνώση του ανθρώπου στη δημοσιογραφία» απάντησε ο Μπέικερ.