70% των Ελλήνων που διαγιγνώσκονται με εξάρτηση από το αλκοόλ αρνούνται να ακολουθήσουν κάποια αγωγή.
45% από όσους ακολουθούν αγωγή βελτιώνονται, αν και περίπου οι μισοί υποτροπιάζουν εντός 10 μηνών.
60 διαφορετικά νοσήματα, όπως ασθένειες του ήπατος, καρκίνος, υπέρταση, διαβήτης και καρδιοπάθειες, συνδέονται με την υπερκατανάλωση αλκοόλ.
Ισορροπία τρόμου
Τα χημικά διασκορπιστικά πετρελαιοειδών χρησιμοποιούνται ευρέως για την αντιμετώπιση των πετρελαιοκηλίδων. Πρόσφατη μελέτη γάλλων ωκεανογράφων του Πανεπιστημίου της Βρέστης δείχνει όμως ότι η χρήση τους, παρά τα οφέλη, έχει ένα ακριβό τίμημα. Οι γάλλοι ερευνητές μελέτησαν την ικανότητα λαβρακιών να αντεπεξέλθουν σε διάφορες συνθήκες και στη συνέχεια τα εξέθεσαν στο εργαστήριο σε περιβάλλοντα που αντιστοιχούσαν σε πετρελαιοκηλίδες, πετρελαιοκηλίδες με χημικά διασκορπιστικά και σε διασκορπιστικά μονάχα και επανέλαβαν τις μετρήσεις τους. Διαπίστωσαν μείωση των δυνατοτήτων των ψαριών (σε μια σειρά από τεστ), ιδιαίτερα όταν αυτά είχαν εκτεθεί σε πετρέλαιο και χημικούς διασκορπιστές. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι ενώ τα οφέλη των χημικών διασκορπιστικών πετρελαιοειδών είναι αδιαμφισβήτητα σε ό,τι αφορά την προστασία ειδών της επιφάνειας της θάλασσας (ψαριών και πουλιών), η καταβύθισή τους επιδρά αρνητικά στην επιβίωση των ψαριών που διαβιούν σε βαθύτερα στρώματα.
Χαζή ερώτηση
Μπορεί η δουλειά μου να μειώνει τη γονιμότητά μου;

Δυστυχώς μπορεί, αν είστε γυναίκα και δουλεύετε σε βάρδιες. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε εκτενής μελέτη βρετανών ερευνητών του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, οι οποίοι θέλησαν να διερευνήσουν την επίδραση της εργασίας σε βάρδιες (πράγμα που σημαίνει εργασία και κατά τη διάρκεια της νύχτας) στη γονιμότητα. Για τον σκοπό αυτό, οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια μετα-ανάλυση σχετικών εργασιών, οι οποίες δημοσιεύτηκαν από το 1969 ως τον Ιανουάριο του 2013 και αφορούσαν 119.345 γυναίκες. Οπως αναφέρουν στο άρθρο τους που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Plos One», οι γυναίκες που εργάζονταν σε βάρδιες είχαν κατά 80% αυξημένη πιθανότητα να είναι υπογόνιμες σε σχέση με τις συνομήλικές τους που εργάζονταν σε κανονικά ωράρια, γεγονός που αποτυπώνεται και στο ότι εμφάνιζαν συχνότερα διαταραχές του έμμηνου κύκλου (αύξηση της τάξεως του 33%). Ενα άλλο εύρημα που προέκυψε από την ίδια μελέτη αφορά τις γυναίκες που εργάζονταν μόνο τις νυκτερινές ώρες. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρχε αυξημένος κίνδυνος υπογονιμότητας, αλλά αυξημένος κίνδυνος αποβολής.