Στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας η E-Class ήταν ανέκαθεν ένα μοντέλο-φετίχ. Η μαζικότητα των περίπου 13 εκατομμυρίων πωλήσεών της, σε συνδυασμό με την εικόνα που δημιουργούσε για τους ιδιοκτήτες E-Class, επιβάλλει στη Mercedes-Benz τους κανόνες που διέπουν τις αλλαγές από γενιά σε γενιά. Το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι θεωρητικά όχι εντελώς καινούργιο αλλά ανανεωμένο στα σημεία, με τη διαφορά ότι αυτό το facelift είναι το πιο ουσιαστικό που έχει δρομολογήσει ποτέ η φίρμα από τη Στουτγάρδη.
Οι μεταλλικές επιφάνειες στο αμάξωμα των 4,879 μέτρων παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, καθώς τα νέα στοιχεία στην εξωτερική εμφάνιση αφορούν τα ενιαία πλέον φωτιστικά σώματα, τους προφυλακτήρες και το καπό, τα φώτα ημέρας LED και τη διαφορετική γρίλια στη μάσκα με το αστέρι στο κέντρο της ή πάνω από αυτήν.
Το τελευταίο στοιχείο διαφοροποιεί, μεταξύ άλλων, τα εξοπλιστικά πακέτα Elegance και Avantgarde, με το δεύτερο να τονίζει τα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου στην όψη και στον δρόμο χάρη στη μικρότερη κατά 1,5 εκατοστό απόσταση από το έδαφος. Πάνω από αυτά βρίσκεται το πακέτο εξοπλισμού AMG, που κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει με την E 63 AMG S των 585 ίππων, ανεξαρτήτως του κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό.
Πέρα από αυτά και κάποιες εργονομικές τροποποιήσεις στο πολυτελές εσωτερικό της E-Class, η ουσία στη θεαματική ανανέωση βρίσκεται στις τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από την εξέλιξη της ολοκαίνουργιας S-Class, η οποία αναμένεται το καλοκαίρι, και εκφράζονται με τον όρο «Intelligent drive».
Εντεκα εφαρμογές που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την ενεργητική ασφάλεια και την άνεση, ένα πλήθος αισθητήρων και το παιχνίδι των αλγόριθμων στους μικροϋπολογιστές που επεξεργάζονται δεδομένα που αφορούν τον τρόπο οδήγησης, την κατάσταση του δρόμου και τις κυκλοφοριακές συνθήκες καθιστούν την E-Class παράδειγμα προς μίμηση στην κατηγορία της.
Οι εκτεταμένες αλλαγές αφορούν ασφαλώς και την γκάμα των μηχανικών συνόλων που εφοδιάζουν την E-Class προκαλώντας «πονοκέφαλο» στον υποψήφιο αγοραστή της. Υπάρχουν πέντε εκδόσεις ισχύος στη σειρά των πετρελαιοκινητήρων (από 136 ως 252 ίππους), στις οποίες προστίθεται η υβριδική Ε 300 BlueTEC Hybrid (με πετρελαιοκινητήρα 204 ίππων και ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων) και πέντε βενζινοκινητήρες ισχύος 184-408 ίππων. Στο σύνολο της γκάμας περισσότεροι από τους μισούς πληρούν ήδη τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, με έμφαση στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται και οι δύο βασικές εκδόσεις βενζίνης –E 200 και E 250 με σύστημα άμεσου ψεκασμού –που βλέπετε στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών. Σε αυτόν αποτυπώνονται οι εκδόσεις που θα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, από τον Απρίλιο, όταν το αυτοκίνητο εισαχθεί στην Ελλάδα με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο 7G-Tronic. Θα προηγηθούν η τετράθυρη και η Estate (SW) έκδοση και θα ακολουθήσουν οι Coupe και Cabrio εκδόσεις.
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ
To πρώτο RS SUV της Audi
Με πεντακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων, που αποδίδει 310 ίππους και συνδυάζεται με επτατάχυτο κιβώτιο S tronic και σύστημα Quattro, το RS Q3 επιταχύνεται από στάση σε 5,5». Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι με τιμή, στη Γερμανία, από 54.600 ευρώ.
Στις εκθέσεις το 2015 η Alfa Romeo Giulia
Στην ελβετική έκθεση που ανοίγει τις πύλες της στις 5 Μαρτίου θα εμφανιστεί, ως Gloria concept, η πρωτότυπη εκδοχή του διαδόχου της 159. Η νέα Giulia θα διατίθεται με τετράθυρο και SW αμάξωμα, βασισμένη στη μεγαλύτερη πλατφόρμα του ομίλου Fiat-Chrysler.
Εξι «νέα» Volvo στη Γενεύη
Στην ανανέωση έξι μοντέλων της –S60, V60, XC60, V70, XC70 και S80 –προχώρησε η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι αισθητικές αλλαγές συνδυάζονται με βελτιώσεις στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και παρεμβάσεις σε μηχανολογικό επίπεδο. Το 2014 θα ακολουθήσει το νέο XC90.
Made in England το νέο Note
Στο Σάντερλαντ θα κατασκευάζεται η νέα γενιά του Note που θα αποκαλυφθεί στην έκθεση της Γενεύης. Διαθέσιμο με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1,2 λίτρων, 80 και 98 ίππων και έναν diesel 1,5 λίτρου, 90 ίππων, εκλύει λιγότερο από 100 γραμμ. CO2 στις 2 από τις 3 εκδόσεις του.
Ανεμος ανανέωσης στην Dacia
Εχοντας χαρακτηρισθεί «παράδειγμα προς μίμηση» για τη συμβολή της στην πορεία της Renault, η ρουμανική εταιρεία προχωρεί στην παρουσίαση του νέου Logan και στην αισθητική ανανέωση του Duster, με στόχο ένα νέο ρεκόρ παραγωγής ξεπερνώντας τις 400.000 μονάδες.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ