Πριν η έκθεση του Detroit ανοίξει καλά-καλά τις πύλες της η γερμανική φίρμα προχώρησε στην αποκάλυψη της νέας CLA, του νέου συμπαγών διαστάσεων τετράθυρου coupe της που έχει ως αφετηρία την πλατφόρμα MFA η οποία «έδωσε» τις A και B-Class.

Πιστή στις σχεδιαστικές επιταγές του Concept Style Coupe μέσω του οποίου έδωσε το αρχικά το στίγμα της, η νέα CLA χαρακτηρίζεται από την Mercedes-Benz ως «επαναστάτης του στυλ» συνδυάζοντας στοιχεία της μεγαλύτερης CLS με αυτά των νέων «μικρών» μοντέλων της φίρμας, σε ένα μείγμα που αποπνέει δυναμισμό και κομψότητα με διαστάσεις που περιορίζονται σε 4,63 μ. μήκος 1,777 μ. πλάτος και 1,437 μ. ύψος.

Πέρα από την sport εμφάνιση, η σχεδίαση των επιφανειών της, εξασφαλίζει στη CLA αεροδυναμικό συντελεστή 0,23 – 0,22 στην περίπτωση της έκδοσης 180 BlueEFFICIENCY- ένα μέγεθος-ρεκόρ, το οποίο δεν είναι μόνο το χαμηλότερο μεταξύ των αυτοκινήτων της γκάμας της γερμανικής φίρμας αλλά και στο σύνολο των αυτοκινήτων παραγωγής.

Το sport χαρακτήρα της έρχονται να συμπληρώσουν στοιχεία όπως η αντίστοιχου προσανατολισμού ανάρτηση, η προαιρετική τετρακίνηση 4Matic και turbo κινητήρες με ισχύ που ξεκινά απο 122 και φτάνει τους 211 ίππους.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, η CLA διαθέτει γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω, ενώ, σημειώνεται ότι θα υπάρχουν δύο επιλογές για τις ρυθμίσεις του πλαισίου και ανάρτησης, η «απλή» comfort και η –προαιρετική- sport, που επιπλέον μειώνει την απόσταση της CLA από το έδαφος κατά δύο εκατοστά μπροστά και κατά 1,5 εκ. πίσω.

Το δυναμικό προφίλ του νέου τετράθυρου coupe έρχεται να συμπληρώσει το προαιρετικό νέας γενιάς σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4Matic. Η νέα εκδοχή του 4Matic διαθέτει ένα αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης και κατανομής ροπής που σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G- DCT εξασφαλίζει την στιγμιαία και πλήρη ανακατανομή της από τον μπροστινό στον πίσω άξονα και αντιστρόφως, αναλόγως με τις συνθήκες, όντας παράλληλα κατά 25% ελαφρύτερο από αντίστοιχα συστήματα τετρακίνησης.

Εκτός των χαρακτηριστικών που στοιχειοθετούν την sport ταυτότητα της, γενναιόδωρος είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας της νέας CLA περιλαμβάνοντας μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος Collision Prevention Assist το οποίο με τη συνδρομή radar προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενο ατύχημα και προετοιμάζει το σύστημα πέδησης, συμβάλλοντας έτσι στην αποτροπή ατυχημάτων, ενώ πλέον μειώνει τις ταχύτητες λειτουργίας του από 30 σε 7 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, εμπλουτίζει τις δυνατότητες του, αποτρέποντας οπίσθιες προσκρούσεις σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα. Το προφίλ των συστημάτων ασφάλειας της CLA συμπληρώνουν τα γνωστά Lane Keeping Assist και Blind Spot ενώ στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνεται και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, Active Parkeing Assist.

Σε ό,τι αφορά τον υπόλοιπο εξοπλισμό η CLA διαθέτει στις προαιρετικές επιλογές της πανοραμική ηλιοροφή, ενώ στο επηρεασμένο από την A-Class εσωτερικό της, κυριαρχεί το σύστημα Comand με οθόνη 5,8 ιντσών και το οποίο, προαιρετικά, εμπλουτίζεται με Multimedia package.

Σε επίπεδο κινητήρων, η CLA θα περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες 1,6 και 2.0 λίτρων με ισχύ 122 ίππων (CLA 180), 156 ίππων (CLA 200) και 211 ίππων (CLA 250). Η γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων θα περιλαμβάνει τις CLA 200 CDI με κινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 300 Nm ροπής -έκδοση διαθέσιμη από το τρίτο τρίμηνο του 2013- και την CLA 220 CDI με απόδοση 170 ίππους και 350 Nm ροπής η οποία εκλύει στην ατμόσφαιρα 109 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν σύστημα start/stop και συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή κατ’ επιλογή, με το διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.