Και η ΙΚΕΑ συζητά deal στον Πειραιά

Διερευνητικές επαφές με τη διοίκηση του σουηδικού ομίλου ΙΚΕΑ πραγματοποιούνται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Cosco, οι οποίες εξετάζουν την πιθανότητα μεταφοράς των φορτίων της εταιρείας από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Πειραιά.

Διερευνητικές επαφές με τη διοίκηση του σουηδικού ομίλου ΙΚΕΑ πραγματοποιούνται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Cosco, οι οποίες εξετάζουν την πιθανότητα μεταφοράς των φορτίων της εταιρείας από την Κίνα στην Ευρώπη μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Πειραιά.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, ήδη έχουν γίνει κάποιες αρχικές συζητήσεις και προκαταρκτικές συναντήσεις μεταξύ των στελεχών των τριών εταιρειών, χωρίς ωστόσο να έχει προκύψει ακόμη κάτι χειροπιαστό.
Οπως σημειώνουν, πρόκειται για μια δουλειά εξίσου μεγάλη με αυτή της HP, όμως είναι διαφορετικής φύσης, καθώς το φορτίο του σουηδικού ομίλου είναι χαμηλότερης αξίας, κάτι που κάνει τις απαιτήσεις της διαμεταφοράς του διαφορετικές.
Και αυτό διότι, εν αντιθέσει με τα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, η μεταφορά των οποίων γίνεται με μεγάλη πίεση χρόνου για λόγους ανταγωνιστικότητας, μη τεχνολογικά φορτία, όπως π.χ. το νικέλιο ή τα έπιπλα δεν έχουν αυτή την ιδιαιτερότητα και οι διαμεταφορείς δεν βιάζονται να τα παραδώσουν στις αγορές.
Το πλεονέκτημα της μεταφοράς μέσω του Πειραιά θα μπορούσε να είναι για την IKEA η εγγύτητα της Ελλάδας μετο πλεονέκτημα της μεταφοράς μέσω του Πειραιά θα μπορούσε να είναι για την IKEA η εγγύτητα της Ελλάδας με τις αγορές του Νότου και των Βαλκανίων, που θα επέτρεπε την απευθείας παράδοσή τους.
Παράλληλα, η άλλη ιδιαιτερότητα της υπόθεσης είναι το μοντέλο παραγωγής της ΙΚΕΑ, καθώς τα μεγάλα ευρωπαϊκά της εργοστάσια βρίσκονται σε Σουηδία και Πολωνία, από τα οποία ήδη γίνεται ικανοποιητική διανομή πανευρωπαϊκά.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζουν στελέχη της αγοράς, μπορεί να οργανωθεί ένα καλύτερο δίκτυο διανομής ώστε τα τρένα που θα ανεβαίνουν από την Ελλάδα προς Βορράν για να παραδώσουν, κατά την επιστροφή τους να μεταφέρουν στον Πειραιά τα προϊόντα που απευθύνονται σε άλλες αγορές του Νότου.
Ωστόσο, όλα αυτά αποτελούν ακόμη ασκήσεις επί χάρτου, υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, καθώς δεν υπάρχει καμία βιασύνη για λήψη αποφάσεων.
Πάντως, όπως παρατηρούν κύκλοι της αγοράς, πέρα από το αν θα καρποφορήσει κάποιο ντιλ μεταξύ ΙΚΕΑ – Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μια θεμελιώδης αλλαγή στο παραγωγικό μοντέλο της Κίνας έρχεται να ανοίξει μια σημαντική πύλη ευκαιριών για τη χώρα μας.
Οπως διηγούνται, η αύξηση της παραγωγής, αλλά και του βιοτικού επιπέδου στην Κίνα καθιστά πλέον ανταγωνιστικό το να μεταφέρεται το τελικό στάδιο παραγωγής των προϊόντων στις χώρες προορισμού.
Παράλληλα, ακριβώς λόγω της μεγέθυνσης της κινεζικής οικονομίας, αυξάνεται και το κόστος παραγωγής σε σημείο που, σε ορισμένες περιοχές, να μην απέχει ιδιαιτέρως από τις μεσαίες ευρωπαϊκές αγορές. Ωστόσο, ο πλέον σημαντικός λόγος είναι ότι η τελική συναρμολόγηση των προϊόντων στην Ευρώπη τα καθιστά αυτομάτως αγαθά της κοινής αγοράς και έτσι αποφεύγονται οι δασμοί, που ισχύουν για τις τρίτες χώρες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk