«Οι δάσκαλοι είμαστε πιο υπεύθυνοι»

Πώς αισθάνεστε μετά τον θόρυβο που ξεσήκωσε το άρθρο σας και τις διαψεύσεις των απόψεών σας από τους επιστήμονες; «Αισθάνομαι χαρούμενη γιατί φάνηκε, έστω κι έτσι, το ενδιαφέρον του κόσμου για τη γλώσσα. Ακόμη και τα αρνητικά σχόλια που γράφτηκαν για το άρθρο μου τόνισαν αυτή την αγωνία. Γράφτηκαν και θετικά, όπως το κείμενο της Ελληνικής Γλωσσικής Κληρονομιάς. Ο,τι έγινε με κάνει και σκέφτομαι ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στο θέμα της γλώσσας μας, για να μην καταστραφεί».

«Οι δάσκαλοι είμαστε  πιο υπεύθυνοι» | tovima.gr
Πώς αισθάνεστε μετά τον θόρυβο που ξεσήκωσε το άρθρο σας και τις διαψεύσεις των απόψεών σας από τους επιστήμονες;
«Αισθάνομαι χαρούμενη γιατί φάνηκε, έστω κι έτσι, το ενδιαφέρον του κόσμου για τη γλώσσα. Ακόμη και τα αρνητικά σχόλια που γράφτηκαν για το άρθρο μου τόνισαν αυτή την αγωνία. Γράφτηκαν και θετικά, όπως το κείμενο της Ελληνικής Γλωσσικής Κληρονομιάς. Ο,τι έγινε με κάνει και σκέφτομαι ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στο θέμα της γλώσσας μας, για να μην καταστραφεί».
Ναι, αλλά η επιστημονική κοινότητα σας «άδειασε».
«Η επιστημονική κοινότητα δεν με «άδειασε». Σας αναφέρω ότι η Γραμματική αυτή, αφού είχε ετοιμαστεί το 2007, είχε αποσυρθεί ύστερα από αρνητική αξιολόγηση των δασκάλων, στους οποίους είχε δοθεί το βιβλίο προς τούτο».
Τι λέτε για την άποψη των γλωσσολόγων που σας κατηγορούν ότι μπερδέψατε φωνήεντα και φθόγγους; Ηταν μια παρανόηση;
«Νομίζω ότι εκφράζοντας και τις απόψεις και συναδέλφων του σχολείου μου, όπως και άλλων σχολείων, που μελετήσαμε το βιβλίο όλη τη χρονιά, φτάνει ο μαθητής στην Ε’ Δημοτικού και αντικρίζει μια φωνολογική Γραμματική (όπως αναφέρεται και στο βιβλίο) και μετά θα πάει στο Γυμνάσιο και θα ξαναντικρίσει την απλή Γραμματική. Αυτό θα τον μπερδέψει, πόσω μάλλον αν δεν έχει βοήθεια από το σπίτι. Και σας λέω, το κείμενό μου γράφτηκε ύστερα από συζήτηση με πολλούς συναδέλφους. Πιστεύω ότι εμείς οι δάσκαλοι είμαστε πιο υπεύθυνοι να απαντήσουμε σε σχέση με τους γλωσσολόγους γιατί έχουμε την εμπειρία της τάξης».
Αλλο να λέτε ότι η Γραμματική αυτή μπερδεύει τον μαθητή ή έχει κάποια μεθοδολογικά λάθη κι άλλο ότι συντείνει στην «εθνική μας εξολόθρευση». Αποδίδετε πρόθεση και δίνετε πολιτικό χαρακτήρα στο κείμενό σας κατηγορώντας την κυρία Διαμαντοπούλου και άλλους «ανθέλληνες φιλολόγους»;
«Πιστεύετε ότι δεν υπάρχει άραγε τέτοια πρόθεση; Τότε γιατί έγινε κάτι τέτοιο;».
Δηλαδή θεωρείτε ότι υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο καταστροφής της γλώσσας…
«Ναι, από το 1975 υπάρχει τέτοιο σχέδιο, από την εποχή της καθιέρωσης του μονοτονικού, και συνεχίζεται ως σήμερα…».
Σας υποστήριξαν κυρίως υπερεθνικιστές και φασίστες. Παίρνετε με αυτά που γράφετε πολιτική θέση…
«Είμαι έλληνας πολίτης, μπορώ να πάρω θέση. Αν κάποιοι συμφωνούν μαζί μου, εγώ δεν το ελέγχω. Πάνω απ’ όλα ήθελα να εκφράσω την αγωνία ενός πολίτη και μιας δασκάλας».
Πιστεύετε κι εσείς ότι «όλοι μάς κυνηγάνε»;
«Αφήστε το καλύτερα».

H κυρία Μαρία Χρυσού είναι δασκάλα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk