• Αναζήτηση
  • Εμφαση στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού

    Στο πλαίσιο έκθεσης «Λατρεία και Προσκυνήματα μετά την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως» που εγκαινιάστηκε από τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη κκ. Βαρθολομαίο, ο υφυπουργός τόνισε την προτεραιότητα που έχει δοθεί στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού στη χώρα, προσθέτοντας ότι για το θέμα αυτό έχει συγκληθεί δύο φορές Επιτροπή.

    Εμφαση στον θρησκευτικό τουρισμό με πληροφορίες σχετικά με όλα τα μνημεία που βρίσκονται ανά την περιφέρεια, πολλά από τα οποία είναι βυζαντινής κληρονομιάς, σε συνδυασμό με τουριστικές υπηρεσίες, θα δοθεί στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) ύστερα από συνεργασία με τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο και τις Μητροπόλεις, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γ. Νικητιάδης.

    Στο πλαίσιο έκθεσης «Λατρεία και Προσκυνήματα μετά την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως» που εγκαινιάστηκε από τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη κκ. Βαρθολομαίο, ο υφυπουργός τόνισε την προτεραιότητα που έχει δοθεί στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού στη χώρα, προσθέτοντας ότι για το θέμα αυτό έχει συγκληθεί δύο φορές Επιτροπή.

    Η ειδική αυτή μορφή τουρισμού παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική παγκοσμίως και σημαντικές προοπτικές στη χώρα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), ο τζίρος του θρησκευτικού και προσκυνηματικού τουρισμού υπολογίζεται σε 15 δισ. ευρώ. Περίπου 300 εκατ. άνθρωποι ταξιδεύουν κάθε χρόνο σε θρησκευτικούς τόπους, ενώ στην παγκόσμια αγορά σχεδόν τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν θρησκευτικές αναφορές και αποτελούν εν δυνάμει τουρίστες αυτού του είδους. Την ίδια ώρα ο θρησκευτικός και προσκυνηματικός τουρισμός, είναι ο μόνος «ανθεκτικός» σε περιόδους οικονομικής κρίσης και ύφεσης, στοιχείο που οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί σπεύδουν να αξιοποιήσουν σήμερα καθώς ολοένα και περισσότεροι εμπλουτίζουν το ενημερωτικό τους υλικό με θρησκευτικά προγράμματα. Σύμφωνα με το National Tour Association 35% των ταξιδιωτικών γραφείων προσφέρουν πλέον και τουριστικά προϊόντα θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

    Στην Ευρώπη παρατηρείται ανερχόμενη τουριστική δραστηριότητα, όπως σε όλες τις ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού από τη δεκαετία του ’90. Η Ελλάδα ωστόσο δεν έχει μεγάλη παράδοση στον εξωτερικό θρησκευτικό τουρισμό, παρ’ όλο που σε μια πρώτη καταγραφή από τον ΠΟΤ εντοπίστηκαν 280 τόποι θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Σε άρθρο του για τους «Δέκα κορυφαίους αναδυόμενους θρησκευτικούς προορισμούς», ο πρόεδρος του World Religious Travel Association (WRTA) κ. Κέβιν Ράιτ, αναφέρει ότι τη δεκάδα αποτελούν με σειρά προτεραιότητας οι Αρμενία, Κολομβία, Λίβανος, Συρία, Ινδία, Κύπρος, Παλαιστίνη, Αιθιοπία, Πολωνία και το Κεμπέκ του Καναδά.

    Στη χώρα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι ο θρησκευτικός τουρισμός είναι κατά το 85% εσωτερικός, αλλά ραγδαία αναπτυσσόμενος ειδικά τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη 500.000 περίπου τουριστών ετησίως, που αν και έρχονται στην Ελλάδα στα πλαίσια του οργανωμένου μαζικού τουρισμού, επισκέπτονται και θρησκευτικά μνημεία και συνιστούν δυνάμει θρησκευτικούς τουρίστες για ένα μικρό μέρος της παρουσίας τους στη χώρα. Αντίστοιχα πάνω από ένα εκατ. τουρίστες υπολογίζεται ότι κάνουν τον παράπλου του Άθω κάθε χρόνο, ενώ περισσότεροι από 120.000 προσκυνητές επισκέπτονται το Αγιον Όρος σε ετήσια βάση. Στην περιοχή παρατηρείται έντονη κινητικότητα από Βουλγάρους, Σέρβους, Ρώσους και τα τελευταία χρόνια από κόπτες Αιγύπτιους, ενώ ενισχυμένες είναι και οι προκρατήσεις από γερμανούς τουρίστες.

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση On the beach… Οι μαυροφορεμένες γυναίκες μου έριξαν ένα μάλλον αδιάφορο βλέμμα. Σκέφθηκα ότι το «θέαμα» μιας ξένης με τα ασημένια slingbacks... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk