Οι προσφορές εντείνουν τον πόλεμο στην αγορά

Πόλεμος για τη μείωση των τιμών έχει ξεσπάσει στην αγορά. Η διατήρηση των προσφορών ως εμπορική πρακτική φαίνεται πως ανάγεται σε μείζον ζήτημα της αντιπαράθεσης τόσο μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και των μεγάλων εισαγωγικών και βιομηχανικών επιχειρήσεων όσο και μεταξύ του μικρομεσαίου εμπορίου και των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων. Το έναυσμα για τον νέο γύρο των αντιπαραθέσεων- λίγο προτού υπογραφεί η συγκεκριμένη αγορανομική …

Πόλεμος για τη μείωση των τιμών έχει ξεσπάσει στην αγορά. Η διατήρηση των προσφορών ως εμπορική πρακτική φαίνεται πως ανάγεται σε μείζον ζήτημα της αντιπαράθεσης τόσο μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και των μεγάλων εισαγωγικών και βιομηχανικών επιχειρήσεων όσο και μεταξύ του μικρομεσαίου εμπορίου και των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων.

Το έναυσμα για τον νέο γύρο των αντιπαραθέσεων- λίγο προτού υπογραφεί η συγκεκριμένη αγορανομική διάταξη με την οποία διατηρούνται βεβαίως οι προσφορές, αλλά τίθενται σαφείς περιορισμοί και κυρίως γίνονται διαφανείς- έδωσε πρωτίστως η υπουργός Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη την περασμένη εβδομάδα στο Υπουργικό Συμβούλιο με την παρουσίαση των μέτρων για τη μείωση των τιμών. Ακολούθως, το περασμένο Σάββατο, έσπευσε να συνηγορήσει ο κ. Β. Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο οποίος από του βήματος της ετήσιας τακτικής συνέλευσής της τόνισε πως στην παρούσα συγκυρία τα προϊόντα πρέπει να έχουν «μία τιμή, χαμηλή τιμή».

Οι αντιδράσεις τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ενταθούν. Κατ΄ αρχήν από όλες εκείνες τις μικρές εισαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί «στο έδαφος των προσφορών», δηλαδή εισάγουν διάφορα είδη τα οποία προσφέρονται ως δώρα με την αγορά των προϊόντων- πρόκειται για αρκετές επιχειρήσεις οι οποίες κατ΄ ανάγκην θα συρρικνωθούν, αν δεν κλείσουν. Οι πιο σφοδρές όμως αντιδράσεις αναμένεται να προκληθούν από τις μεγάλες εισαγωγικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις, οι οποίες κατά κόρον χρησιμοποιούν τις προσφορές ως εμπορική πρακτική για την πώληση των προϊόντων τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας το ένα στα τρία προϊόντα που πωλούνται στην ελληνική αγορά πωλείται με προσφορά, ενώ υπάρχουν κλάδοι με οξύτατο ανταγωνισμό που με προσφορά πωλείται το 95% των προϊόντων, όπως συμβαίνει με τον κλάδο της γιαούρτης.

Μάλιστα στις πρόσφατες συναντήσεις της κυρίας Κατσέλη με τη διοίκηση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, η διαφωνία ήταν εξαιρετικά έντονη και απ΄ ό,τι φαίνεται η κυρία Κατσέλη δείχνει να είναι διατεθειμένη «είτε με το καλό είτε με το άγριο» να επιβάλει τη συγκεκριμένη ρύθμιση.

Ειδικότερα καταργείται η επί μακρόν προσφορά ενός προϊόντος («1+1» ή «2+2» κτλ.) προκειμένου οι επιχειρήσεις να αναγκαστούν να μειώσουν την ονομαστική λιανική τιμή του προϊόντος. Και φυσικά καταργούνται οι προσφορές μη ομοειδών ή «συγγενών» προϊόντων διότι, όπως εκτιμάται, λειτουργούν αποπροσανατολιστικά για τον καταναλωτή, αφού πολλές φορές το προσφερόμενο επισκιάζει, στην αντίληψη του καταναλωτή, το κανονικό προϊόν.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk