»πρόσωπο»

ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ « Φοβάμαι πάντα και τα πάντα »

Αν και οι περισσότεροι στοιχημάτιζαν ότι δύσκολα μια νέα καθημερινή σειρά θα άγγιζε σε τηλεθέαση και επιτυχία τη «Βέρα στο δεξί»,τα «Μυστικά της Εδέμ» όχι μόνο άγγιξαν αλλά και ξεπέρασαν τον προκάτοχο της ζώνης τού lead in.Ερωτες,μυστήριο, δολοπλοκίες,σασπένς, γρήγορη δράση και ρεαλισμός αρμονικά συνδυασμένος με στοιχεία μυθοπλασίας κατέκτησαν περίπου δύο εκατομμύρια τηλεθεατές.Μία εβδομάδα πριν από την έναρξη του δεύτερου κύκλου της σειράς,η βασική δημιουργός της Ελενα Ακρίτα μιλάει στο «Βήμα» για τις ανασφάλειές της,για τη σχέση της με τον ανταγωνισμό,για τη δύσκολη εφετινή τηλεοπτική σεζόν και δηλώνει ότι«η ελληνική τηλεόραση για λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά».

Αν και οι περισσότεροι στοιχημάτιζαν ότι δύσκολα μια νέα καθημερινή σειρά θα άγγιζε σε τηλεθέαση και επιτυχία τη «Βέρα στο δεξί»,τα «Μυστικά της Εδέμ» όχι μόνο άγγιξαν αλλά και ξεπέρασαν τον προκάτοχο της ζώνης τού lead in.Ερωτες,μυστήριο,
δολοπλοκίες,σασπένς, γρήγορη δράση και ρεαλισμός αρμονικά συνδυασμένος με στοιχεία μυθοπλασίας κατέκτησαν περίπου δύο εκατομμύρια τηλεθεατές.Μία εβδομάδα πριν από την έναρξη του δεύτερου κύκλου της σειράς,η βασική δημιουργός
της Ελενα Ακρίτα μιλάει στο «Βήμα» για τις ανασφάλειές της,για τη σχέση της με τον ανταγωνισμό,για τη δύσκολη εφετινή τηλεοπτική σεζόν και δηλώνει ότι«η ελληνική τηλεόραση για λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά».

«Η τηλεόραση εφέτος είναι “Λατέρνα,φτώχεια και φιλότιμο”» λέει η Ελενα Ακρίτα

– Περιμένατε ότι δύο εκατομμύρια τηλεθεατές θα παρακολουθούσαν τα «Μυστικά της Εδέμ»;

«Τώρα ρωτάς τον κατ΄ εξοχήν ανασφαλή άνθρωπο κάτι τέτοιο. Σαφώς και δεν το περίμενα και έχοντας ως παρακαταθήκη στο μυαλό μου την τεράστια επιτυχία της “Βέρας στο δεξί” – η οποία βέβαια δεν έκανε τέτοια νούμερα- και πέρυσι είχα δηλώσει ότι θα ένιωθα τυχερή αν θα μπορούσα να αγγίξω αυτή την επιτυχία. Αν μου έλεγες ότι τα “Μυστικά” θα ξεπερνούσαν και τη “Βέρα”, θα έλεγα ότι από τις δυο μας εσύ είσαι η ξανθιά. Ποτέ δεν περιμένω τις επιτυχίες. Δεν ξέρω γιατί». – Τι,κατά τη γνώμη σας,έπαιξε σημαντικό ρόλο;

«Πιστεύω κυρίως το στοιχείο της φιλίας σε μια εποχή με κυρίαρχη τη βαθιά και επί της ουσίας μοναξιά που βιώνουμε όλοι».

– Πάντως οι περισσότεροι κάνουν λόγο για τα ερωτικά στοιχεία…

«Είναι βασικός και κομβικός ο έρωτας, αλλά το στοιχείο της φιλίας είναι πολύ βασικό σε μια εποχή όπου το Διαδίκτυο τείνει να υποκαταστήσει όλες τις σχέσεις μας. Κι εγώ είμαι φαν του Διαδικτύου, αλλά στη δική μου ηλικία δεν κάνει κακό. Εγώ το χαίρομαι. Απολαμβάνω το Facebook, το να κάνω downloads και με τις φίλες μου χαριτολογώντας καμιά φορά λέμε ότι οι παλιότερες γερνούσαν με μπιρίμπα και οι νεότερες με το Διαδίκτυο. Αν δεν ξέρεις κομπιούτερ, δεν θα κάνεις καλά γεράματα».

– Υπάρχουν σταθερά στοιχεία που σας ακολουθούν σε κάθε σας δουλειά;

«Νομίζω ότι υπάρχουν στοιχεία εμφανή σε όλους. Υπάρχει η ίδια αντίληψη και δουλεύουμε κάποιοι άνθρωποι πολλά χρόνια μαζί. Η ομάδα σεναρίου είναι η “παρέα της Φεγγαρόπετρας”. Γι΄ αυτό και το παράπονό μου είναι όταν βλέπω να “παίζουν” στον Τύπο μόνο τα ονόματα Ακρίτα- Κυρίτσης».

– Ποντάρατε σε νέα πρόσωπα και δικαιωθήκατε. Γιατί κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί συνολικά στην τηλεόραση;

«Κατ΄ αρχάς ακούω καμιά φορά δηλώσεις από ηθοποιούς του τύπου “δεν είμαι στα κυκλώματα, γι΄ αυτό δεν με παίζουνε”. Ολοι κάνουμε “κρα” για να βρούμε ανθρώπους που είναι πολύ καλοί ηθοποιοί και εκπέμπουν μια γοητεία. Και δεν εννοώ την εμφάνιση. Κάνουμε εκατοντάδες οντισιόν, βάζουμε ψηλά τον πήχη και πρώτα κοιτάμε τα βιογραφικά και μετά τις φωτογραφίες. Προσπαθούμε όλοι οι ηθοποιοί μας να έχουν θεατρική παιδεία και κα

Οι ηθοποιοί της σειράς «Τα μυστικά της Εδέμ»

ταβολές και ενδεχομένως έχουμε ένα ένστικτο, ένα μάτι. Και πάλι πέφτουμε έξω κάποιες φορές. Το δεύτερο μυστικό είναι ότι από ένα σημείο και έπειτα και αφού γνωρίσουμε τον ηθοποιό, φτιάχνουμε τον ρόλο και πάνω στην προσωπικότητά του. Χτίζουμε μαζί τους ρόλους».

– Υπάρχει η άποψη που υποστηρίζει ότι οι νέοι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν σε καθημερινές σειρές «καίγονται» και «ψωνίζονται». Συμφωνείτε;

«Ποιος κάηκε; Ισως αυτό να ίσχυε την περίοδο της κλασικής σαπουνόπερας. Οι ηθοποιοί που έπαιξαν στις σειρές μας κάνουν ο ένας καλύτερη καριέρα από τον άλλον. Πόρτες άνοιξαν για όλους- και μάλιστα θεατρικές. Και για να είμαστε ρεαλιστές, οι μεγάλοι θεατρικοί θίασοι “ψωνίζουν” από τις πετυχημένες σειρές. Υπάρχουν ηθοποιοί οι οποίοι αρχικά είπαν “όχι” στο να συμμετάσχουν στη σειρά αλλά βλέποντας την εξέλιξη δέχθηκαν. Τώρα όποιος κάνει λάθος επιλογές, ακόμη και αν έχει ζητήσει τη συμβουλή μας, ας πρόσεχε! Σε κάποιους μετράει και η οικονομική ανασφάλεια».

– Φοβάστε εφέτος λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό, δεδομένων των νέων εκπομπών που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα;

«Κάθε χρόνο φοβάμαι. Ας μην κρίνουμε εκ των υστέρων. Πέρυσι τέτοια εποχή θεώρησα ότι και η “Λόλα” ήταν μια πρόταση. Προτού το δω βέβαια. Θεώρησα έξυπνο να μπει μια κωμωδία στη ζώνη. Δεν φοβόμουν λιγότερο. Είναι δουλειά του ανταγωνισμού να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να αντεπεξέλθει στη ζώνη και δουλειά δική μου να καταφέρω να κρατήσω ψηλά τον πήχη στα δικά μας τα μάτια πρωτίστως. Και αν ακούγεται ψευτορομαντικό, δεν είναι. Αν εγώ δεν είμαι ευχαριστημένη με ένα επεισόδιο της “Εδέμ”, γιατί να είναι οι άλλοι; Είμαστε οι πιο αυστηροί κριτές μας. Φοβάμαι πάντα και τα πάντα. Μακάρι όλη η υπόλοιπη τηλεόραση όταν παίζουμε εμείς 7.00 με 8.00 να παίζουν κουμπάρες. Γίνεται; Δεν γίνεται. Αρα βάζεις το κεφάλι κάτω, κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς και δεν αναλώνεσαι στο τι κάνει ο ένας και ο άλλος. Ειδάλλως γίνεται νοσηρό και ασχολείσαι με τους άλλους αντί ν΄ ασχοληθείς με τη δουλειά σου». – Ποιο είναι το κομβικό σημείο,κατά τη γνώμη σας,που η καθημερινή σειρά απέβαλε τον χαρακτηρισμό «σαπουνόπερα»;

Ηρώ Λούπη (αριστερά),Αλέξανδρος Σταύρου,Μαριάννα Τουμασάτου στη «Βέρα στο δεξί»

«Νομίζω ότι η “Βέρα στο δεξί” από το πρώτο της επεισόδιο έδειξε ότι δεν είναι σαπουνόπερα. Η σαπουνόπερα έχει ένα ειδικό format. Η καινούργια τεχνογνωσία εισήχθη χωρίς καν να το γνωρίζουμε εμείς. Φτιάξαμε μια σειρά καθημερινή με το στοιχείο της καθημερινότητας. Δίχως να το σπρώξουμε και να το επιβάλουμε εμείς στον κόσμο, η δουλειά από μόνη της χαρακτηρίστηκε καθημερινή σειρά. Ετσι προέκυψε και το lead in. Σας λέω λοιπόν χαρακτηριστικά ότι εφέτος που ήμουν στη Νίσυρο και στη Ρόδο συζητούσα με απλές γυναίκες και μου έλεγαν “Είναι όμως ένα lead in!”. Το έβρισκα τόσο τρυφερό και γλυκό αυτό το πράγμα. Την καλύτερη συνέντευξή σας νομίζω ότι θα την παίρνατε αν βγαίναμε στον δρόμο μαζί ή με κάποιον ηθοποιό να περπατήσουμε, να δείτε τι γίνεται με τον κόσμο!».

– Τι σας ρωτούν; Για την εξέλιξη; «Ρωτούν σίγουρα τι θα γίνει και πολύ συχνά σου λένε και τι θέλουν να γίνει. Υπάρχουν στρατόπεδα στα οποία έχουν χωριστεί οι τηλεθεατές και υποστηρίζουν κάποιους ήρωες. Το μεγάλο μυστικό πάντα, η γοητεία, είναι το δίλημμα. Και αυτό είναι κάτι το οποίο θέλω να ψάξουμε τον δεύτερο χρόνο. Να μπούμε στη λογική των διλημμάτων των ηρώων και να φανεί ότι όλοι έχουν δίκιο. Οχι το κλασικό μοντέλο “καλός εναντίον κακού”. Θα διχαστεί και ο τηλεθεατής και θα πει ότι έχουν δίκιο και ο ένας και ο άλλος».

– Εχετε σκεφτεί ποτέ το ενδεχόμενο να αλλάξει ζώνη προβολής η σειρά;

«Νομίζω ότι θα πήγαινε πολύ καλά, στο prime time ενδεχομένως και καλύτερα. Εμένα όμως μου αρέσει το δίωρο 6.00 με 8.00. Δεν είμαι πολύ των αλλαγών, προτιμώ τη συνήθεια. Δεν αναλώνομαι να σκέφτομαι τέτοια σενάρια. Προτιμώ να αναλώνω τη φαντασία μου για τους ήρωες και όχι για το ποια ώρα θα παιχτεί η σειρά».

– Η εφετινή σεζόν είναι φτωχή οικονομικά.Εκτός από φτώχεια υπάρχει και φτήνια;

«Η τηλεόραση εφέτος είναι “Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο”. Διαβάζω παντού για εθελουσίες και μειώσεις και νομίζω ότι τελικά αυτή είναι η χειρότερη χρονιά μας. Και αν νομίζει κάποιος ότι επειδή η δική μας σειρά κάνει υψηλά νούμερα δεν την έχει χτυπήσει η κρίση, πλανάται πλάνην οικτράν. Σε όλους έχει επιπτώσεις. Κάποτε θέλαμε έναν ηθοποιό και τον είχαμε αμέσως, κάναμε πολλά εξωτερικά γυρίσματα… Τώρα όλα αυτά τελείωσαν. Απαιτείται σκηνοθετική και σεναριακή “μαγκιά” για να καταφέρουμε να παρακάμψουμε την οικονομική δυσπραγία που υπάρχει στα κανάλια».

– Δηλαδή το πρόβλημα είναι μόνο η οικονομική κρίση και όχι άλλοι παράγοντες;

«Εχει πέσει κατακόρυφα η διαφημιστική δαπάνη και αυτό είναι γεγονός. Από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ως την ελληνική τηλεόραση υπάρχει η ακμή και η παρακμή. Οταν έχουν ανέβει όλα πάρα πολύ, όπως τα κασέστον βαθμό που αληθεύουν-, κάποια στιγμή θα πέσουν. Σίγουρα αυτό έφερε και την κρίση, από τη στιγμή που πριν από μερικά χρόνια με το “γεια σας” σού πλήρωναν και “αέρα”! Από την άλλη όμως υπάρχει μια κλειδαρότρυπα του κόσμου που λέει: “Κοίτα να δεις πόσα λεφτά βγάζει ο τάδε ηθοποιός και ο δείνα παρουσιαστής!”. Εγώ δεν καταλαβαίνω, για να πω την αλήθεια μου, τη λογική που λέει ότι το κανάλι πρέπει να βγάζει εκατομμύρια και οι καλλιτέχνες οι οποίοι δημιουργούν τα προϊόντα πρέπει να αμείβονται πολύ χαμηλά για να ικανοποιείται μια λαϊκίστικη προσέγγιση κάποιων ανθρώπων. Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείται αποδεκτό να παίρνει λεφτά ένας λαϊκός τραγουδιστής ο οποίος τα φέρνει και να μην τα παίρνει και ένας δημιουργός ο οποίος επίσης τα φέρνει. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου παλαιότερα είχε πει ότι η σχέση της με το κανάλι είναι η σχέση του θυρωρού με την πολυκατοικία. Γιατί να υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις;».

– Θα τη βγάλει καθαρή η τηλεόραση;

«Ναι, θα τη βγάλει. Αυτό που φοβάμαι είναι ότι θα γίνουν λίγες δουλειές και λίγες παραγωγές. Πιστεύω ότι και πολλά από τα σόου που εξαγγέλλονται δεν θα γίνουν. Δεν είμαι πολύ σίγουρη ότι θα γίνουν όλα αυτά που λέγονται. Πάντως η ελληνική τηλεόραση για λίγο καιρό ξαποσταίνει… Από το 2010-11 και μετά, πιστεύω ότι θα ξανασταθεί στα πόδια της. Είναι πολύ ισχυρό μέσο που απευθύνεται στις μάζες. Δεν μπορεί να γονατίσει αυτό το θηρίο».

Μυστικά
* Η τηλεταινία που θα προβληθεί στις 20 Σεπτεμβρίου αρχίζει με τον γάμο που δεν έγινε ποτέ.

* Θα δούμε τη σύγκρουση του Μάνου με τον Στέφανο.

* Ο Στέφανος δεν θα κάνει περίπατο στη ζωή του Μάνου.Ο Μάνος είναι θεμέλιο στην «Εδέμ». Είναι ισάξιοι.

* Θα ξεκαθαριστεί το θέμα του Φώτη.

* Θα τεθεί ζήτημα επιμέλειας παιδιού μεταξύ Νταίζης και Αχιλλέα.

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk