Γκρούπι, τραγουδίστρια ροκ γκρουπ και ροκ σταρ, χήρα ροκ σταρ, σκληροπυρηνική τραγουδίστρια, πρότυπο μόδας και τώρα κινηματογραφική σταρ. Ο δρόμος της από το πάλκο όπου έκανε στριπτίζ για λίγα δολάρια ως τα χολιγουντιανά στούντιο δεν ήταν στρωμένος με τριαντάφυλλα αλλά με ενέσεις ηρωίνης και με κόκκινα φανάρια σε κάθε διασταύρωση. Στην άκρη του δρόμου την περίμενε μια νέα ευκαιρία στην κινηματογραφική οθόνη.Σταρ στο είδος τους όπως η Κόρτνεϊ Λοβ έχουν την επιθυμία να γίνουν σταρ του κινηματογράφου. Από πού όμως να αρχίσουν; Τι μπορεί μια τέτοια περσόνα να κάνει στη μεγάλη οθόνη; Να την καταπιεί ένα άλιεν; Να κάθεται στον καναπέ κοιτάζοντας με ένα κιλό ποκ κορν ριάλιτι σόου στην τηλεόραση περιμένοντας τον ήρωά της να γυρίσει από την παμπ όπου τα έπινε με τον φίλο του; Κάθε κορίτσι που θέλει να γίνει κινηματογραφική σταρ χρειάζεται σήμερα να αλλάξει το μυαλό της. Κάθε κορίτσι που θέλει σήμερα να γίνει σταρ (με ημερομηνία λήξης βέβαια) χρειάζεται να κατεβεί από τα βάθρα όπου ήταν παλιά ανεβασμένες οι χολιγουντιανές θεές. Το Χόλιγουντ δεν παράγει πια αξέχαστες γυναίκες, αλλά κάποιες που ξεχνιούνται αμέσως και με τρόπο αμείλικτο. Η Κόρτνεϊ Λοβ πήγε στο Χόλιγουντ σαν στρίγκλα και το Χόλιγουντ την εκμεταλλεύτηκε με αντίτιμο ένα διαβατήριο σταρ. Δεν της έδωσαν τον συνηθισμένο ρόλο πόρνης δίπλα στον πρωταγωνιστή. Στην ταινία «Υπόθεση Λάρι Φλιντ», για τον εκδότη του «Χάστλερ», ο ρόλος που υποδύεται είναι αυτός της φίλης του που πεθαίνει από τις πρώτες από AIDS. Οχι απλή πόρνη, αλλά το έτερον ήμισυ του προεδρικού ζεύγους του πορνό.



Για να παίξει τον ρόλο της στην «Υπόθεση Λάρι Φλιντ» η Κόρτνεϊ Λοβ έχασε σχεδόν 15 κιλά και υπέγραψε ένα πρωτοφανές στην ιστορία του Χόλιγουντ συμβόλαιο που της απαγόρευε τη χρήση ναρκωτικών όσο καιρό γυριζόταν η ταινία. Κάθε εβδομάδα υποβαλλόταν σε εξετάσεις, ενώ κάθε διακοπή της αποτοξίνωσής της θα είχε ως αντίτιμο για την τσέπη της 100.000 δολάρια. «Δεν ήθελα να δημοσιοποιηθεί το συμφωνητικό αυτό. Κατέστρεψα πολλούς ανθρώπους κάνοντας την αρχή. Τώρα όλοι οι ύποπτοι για ναρκωτικά ηθοποιοί του Χόλιγουντ θα κάνουν υποχρεωτικά εβδομαδιαία τεστ». Η Κόρτνεϊ Λοβ μάλλον έχει αλλάξει από την εποχή όπου με γκραντζ ρούχα και με το μωρό στην αγκαλιά εμφανιζόταν δίπλα στον Κερτ Κομπέιν σε μια επιχείρηση οικογενειακής ευτυχίας ενώ ιδιωτικά μοιράζονταν σύριγγες και έσωζαν ο ένας τον άλλον από αλλεπάλληλες υπερβολικές δόσεις ναρκωτικών. Με τον θάνατο του Κερτ η Κόρτνεϊ μετατράπηκε στη Γιόκο Ονο της δεκαετίας του ’90, εκμεταλλευόμενη μέχρι απελπισίας για τους θαυμαστές των Νιρβάνα τον θάνατό του. Απτόητη στις συναυλίες του δικού της γκρουπ, των Hole, κάθε φορά που την έλουζαν με βρισιές, εκείνη κατέβαινε κάτω και έπαιζε ξύλο. Καμία σχέση με την περσόνα της πριν από μερικά χρόνια το καινούργιο πρόσωπο που θέλει να λανσάρει τώρα και το οποίο φωτίστηκε στην τελετή των Golden Globes στο Χόλιγουντ. Μπορεί να μην το πήρε, αλλά είχε ήδη στις αποσκευές της το βραβείο δεύτερου ρόλου που της απένειμαν οι κριτικοί της Νέας Υόρκης και ένα καινούργιο λουκ. Φορούσε μια τουαλέτα του Βαλεντίνο, διαμάντια αξίας 400.000 δολαρίων και το μέικ-απ της το είχε επιμεληθεί ο διάσημος μακιγέρ Κέβιν Οκουέν. Η Κόρτνεϊ Λοβ, θέλει δεν θέλει, αναγκάζεται να υιοθετήσει τους κανόνες της κινηματογραφικής βιομηχανίας. «Δεν μπορούσα να πάω στα Globes έχοντας γράψει στο στομάχι μου τη λέξη slut (τσούλα). Το Χόλιγουντ έχει τους κανόνες του. Γιατί να μπω στον κόπο να διαταράξω την ισορροπία του;».


Ενας από τους ανθρώπους που βοήθησαν την Κόρτνεϊ Λοβ να προσαρμοσθεί στους νόμους και στο περιβάλλον του Χόλιγουντ είναι η Σάρον Στόουν. Η Στόουν την κάλεσε μια ημέρα στο σπίτι της και της προσέφερε τις υπηρεσίες της ως μέντοράς της. «Προσπάθησε να με καλωσορίσει σ’ αυτόν τον κόσμο», είπε η ίδια. Οπως άλλωστε και τη Σάρον την είχε καλωσορίσει στο χολιγουντιανό σύστημα η Φέι Ντάναγουεϊ, την οποία είχε μυήσει με τη σειρά της η Τζόαν Κρόφορντ. Η μεγάλη αδελφότητα των σταρ συνεχίζει να υφίσταται. Το Βαλεντίνο που φορούσε η Κόρτνεϊ στα Globes δεν ήταν δικό της… Της το είχε δανείσει η Σάρον Στόουν, η οποία επίσης τη συμβούλευσε, είναι δεν είναι υποψήφια στα Οσκαρ, να παρακολουθήσει την τελετή.


Μεταξύ συμφέροντος και φιλίας η Κόρτνεϊ Λοβ έχει επεκτείνει τον κύκλο των φιλιών της και με άλλες δυναμικές γυναίκες του Χόλιγουντ όπως η Σάντρα Μπέρνχαρντ και η Ντριου Μπάριμορ. Η ίδια λέει ότι μαζί τους τη συνδέει η έμφυτη ικανότητα αυτοσυντήρησης. Οσο για τη Μαντόνα, με την οποία θα μπορούσαν να είναι επίσης φίλες, απεχθάνονται η μία την άλλη δημιουργώντας μια μυθική αντιζηλία. «Δεν τη μισώ γιατί δεν έχουμε τίποτα κοινό μουσικά», απαντάει η Κόρτνεϊ σαν Μαντόνα της δεκαετίας του ’90.


Η Κόρτνεϊ Λοβ προσπαθεί να απαλύνει όλη την προσωπικότητά της αφήνοντας πίσω της τα ξεσπάσματα της «τοξικομανούς τρελής». Εχει υπογράψει ένα συμβόλαιο με τον Μπιλ Κόργκαν των Smashing Pumpkins, με τον οποίον τελείως τυχαία ήταν πρώην εραστές, με τίτλο Celebrity Skin, και έχει μουσικές επιρροές από τους Fleetwood Mac. «Θέλω να γίνω η Στίβι Νικς», λέει, ενώ ετοιμάζεται στον κινηματογράφο να υποδυθεί την Τζάνις Τζόπλιν, γιατί «έχω ανάγκη να υποδύομαι τέτοιες προσωπικότητες», όπως λέει η ίδια.


Πουλώντας το σπίτι της στο Σιάτλ που είχε μετατραπεί σε ζωολογικό κήπο από τους θαυμαστές που καθημερινά συνωστίζονταν για να τη δουν εκεί, έχει μετακομίσει στο Λος Αντζελες. Με την τετράχρονη κόρη της Φράνσις Μπιν Κομπέιν στα χέρια της μητέρας και της αδελφής του Κερτ, η Κόρτνεϊ λέει ότι «τα στάνταρντ της ζωής μου είναι πιθανόν σχεδιασμένα για να γίνω διάσημη» και σίγουρα έχει τη δύναμη για να παραμείνει. Μην ξεχνάμε ότι, όταν μικρή βαρέθηκε τη ζωή με τη μητέρα της, της βρήκε έναν άντρα δάσκαλο για να έχει πατέρα του γούστου της. Οταν κληρονόμησε 100.000 δολάρια, εξαφανίστηκε μπαίνοντας στη λίστα των αγνοουμένων εφήβων. Οταν ενηλικιώθηκε και χρειαζόταν λεφτά, έκανε στριπτίζ. Οταν γυριζόταν η ταινία «Σιντ και Νάνσι», απαίτησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο λέγοντας ότι ήταν φίλη τής Νάνσι. Και όταν αυτοκτόνησε ο Κερτ Κομπέιν, περίμενε μια εβδομάδα και μετά κυκλοφόρησε τον ιστορικό δίσκο που έγινε πλατινένιος με τίτλο «Εζησα και μετά απ’ αυτό». Η Κόρτνεϊ, ξεπερνώντας το κρίσιμο φράγμα της διασημότητας των 15 λεπτών και επιβιώνοντας από αλλεπάλληλες αποτοξινώσεις, έχει τη δυνατότητα να ζήσει και μετά από μας.