• Αναζήτηση
  • 08. Χαλ Φόστερ (1892-1982)

    08. Χαλ Φόστερ (1892-1982) Ο μεγάλος επικός ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΒΑΛΙΑΝΤ όπως τον σχεδίασε ο Χαλ Φόστερ Τα πρώτα βήματα. Γεννήθηκε στο Χάλιφαξ της Νέας Σκωτίας, στον Καναδά. Εκανε πολλές χειρωνακτικές εργασίες ώσπου, το 1921, βρέθηκε, με μια μοτοσικλέτα, στο Σικάγο για να σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών. Μετά τις σπουδές του άρχισε να εργάζεται ως εικονογράφος διαφημιστικών καταχωρήσεων ως το

    Ο μεγάλος επικός




    Τα πρώτα βήματα. Γεννήθηκε στο Χάλιφαξ της Νέας Σκωτίας, στον Καναδά. Εκανε πολλές χειρωνακτικές εργασίες ώσπου, το 1921, βρέθηκε, με μια μοτοσικλέτα, στο Σικάγο για να σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών. Μετά τις σπουδές του άρχισε να εργάζεται ως εικονογράφος διαφημιστικών καταχωρήσεων ως το 1929, οπότε και του ανατέθηκε να αναλάβει τον σχεδιασμό των περιπετειών του Ταρζάν σε μορφή κόμικς στριπ. Δέχθηκε, σχεδίασε μάλιστα και το πρώτο επεισόδιο (από τον Ιανουάριο ως τον Μάρτιο εκείνης της χρονιάς) αλλά κατόπιν προτίμησε να επιστρέψει ξανά στη διαφήμιση. Η ολική επαναφορά έγινε δύο χρόνια μετά, οπότε και ανέλαβε ξανά την εικονογράφηση του Ταρζάν, μόνο όμως την ολοσέλιδη τετράχρωμη κυριακάτικη βινιέτα της περιπέτειας. Ωσπου, το 1937, να του ανατεθεί η εμψύχωση στο χαρτί ενός άλλου ήρωα: του Πρίγκιπα Βάλιαντ, ενός ιππότη οι περιπέτειες του οποίου συμπλήρωναν τους περιπετειώδεις μύθους της σάγκα του Βασιλιά Αρθούρου.


    Η επιτυχία. Ο Πρίγκιπας Βάλιαντ συνδύαζε την καθαρόαιμη περιπέτεια με την άρτια εικονογράφηση. Ο Φόστερ, εξαιρετικός γνώστης της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος, με αδρό σκίτσο, χωρίς τη χρήση «μπαλονιών» αλλά πάντα με επεξηγηματικό πλάγιο λόγο να συνοδεύει τις εικόνες του υπό τη μορφή μικρών κειμένων και με την εντελώς ξεχωριστή χρήση των τεσσάρων χρωμάτων της λιθογραφίας, φιλοτέχνησε πραγματικά εικαστικά αριστουργήματα ­ που διαβάζονταν. Τελειομανής, λέγεται ότι κάθε σελίδα των ιστοριών του του έπαιρνε περί τις 50 ώρες δουλειά την εβδομάδα! Η επιμονή του πάντως επιβραβεύθηκε. Οι ιστορίες του Πρίγκιπα Βάλιαντ θεωρήθηκαν κλασικές ­ και ανατυπώνονται ακόμη.


    Γιατί τον θαυμάζουμε. Επειδή είναι από τους βιρτουόζους της καθαρής γραμμής και του χρώματος αλλά και από τους καλύτερους κολορίστες στην ιστορία των κόμικς. Και επιπλέον, διότι με τη σκληρή εργασία του ανέδειξε το απόλυτο πάθος του για την αναπαράσταση αδιευκρίνιστων ιστορικά περιόδων και των αυθεντικών λεπτομερειών τους. Μαζί με τον Αλεξ Ρέιμοντ και τον Μπερν Χόγκαρθ θεωρούνται οι μεγάλοι επικοί στη σύντομη ιστορία των εικονογραφημένων αφηγήσεων.


    Στην Ελλάδα. Στο περιοδικό «Ταρζάν» (Δραγούνης), που κυκλοφορούσε στη χώρα μας τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, έχουν τυπωθεί ελάχιστες από τις κλασικές ιστορίες του, χωρίς την υπογραφή του. Πριν από δύο χρόνια όμως κυκλοφόρησαν μερικά άλμπουμ των ιστοριών του Πρίγκιπα Βάλιαντ από τις εκδόσεις Modern Times, με εξαιρετική φροντίδα και στην τυπογραφική εμφάνιση και στην απόδοση των κειμένων. Δυστυχώς, η μικρή ανταπόκριση της ελληνικής αγοράς δεν επέτρεψε στην έκδοση να ολοκληρωθεί.

    Archive
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk