Στη σκληρή γαλλική πραγματικότητα επέστρεψε μετά την ευρωπαϊκή ομιλία του στην Πνύκα, τη βόλτα στην Ερμού και τα σουβλάκια στο Μοναστηράκι ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων που ξεσπά την Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου.
Αιτία, οι μεταρρυθμίσεις του στα εργασιακά, που προσπαθεί μάλιστα να επιβάλει με διατάγματα, παρακάμπτοντας τη βάσανο του κοινοβουλευτικού διαλόγου.
Η SNCF, η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, είναι η πρώτη που εξέδωσε απεργιακό δελτίο για την Τρίτη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γαλλικού τύπου, αναμένεται μεγάλη αναταραχή στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες κυρίως στις γραμμές του προαστιακού του Παρισιού. Η ίδια η SNCF προβλέπει να κυκλοφορήσει ένα στα δύο δρομολόγια σε ορισμένες γραμμές που συνδέουν τη γαλλική πρωτεύουσα με τα προάστια.
Στην επαρχία η αναταραχή θα είναι περιορισμένη, καθώς σε ορισμένες γραμμές θα πραγματοποιηθούν 9 στα 10 δρομολόγια. Η κυκλοφορία στα TGV (τρένα μεγάλης ταχύτητας), Thalys και Eurostar (η γραμμή που συνδέει τη Γαλλία με τη Βρετανία κάτω από τη Μάγχη) θα διεξαχθεί χωρίς προβλήματα.
Πέρα από την απεργία των σιδηροδρομικών, το εργατικό συνδικάτο CGT έχει διοργανώσει περισσότερες από 180 ανοικτές συγκεντρώσεις και πορείες σε ολόκληρη τη Γαλλία, ενώ έχει προκηρύξει 4.000 απεργίες σε δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις στη χώρα.
Το Κόμμα της Αριστεράς του Ζαν-Λικ Μελανσόν, ο οποίος κέρδισε 19% των ψήφων στις προεδρικές εκλογές του περασμένου Απριλίου, σχεδιάζει τη διοργάνωση διαδηλώσεων στους δρόμους του Παρισιού και άλλων γαλλικών πόλεων στις 23 Σεπτεμβρίου τόσο για τις μεταρρυθμίσεις στα εργασιακά όσο και για τις περικοπές φόρων και δαπανών που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει ο προϋπολογισμός της γαλλικής κυβέρνησης για το 2018.
Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, αν και η πλειονότητα των Γάλλων θεωρεί ότι η εργατική νομοθεσία αποτελεί τροχοπέδη για τις επενδύσεις, σε ποσοστό πάνω από 60% δεν επιστεύεται τον Μακρόν και την κυβέρνηση του Εντουάρ Φιλίπ για να τροποποιήσουν τον Εργατικό Κώδικα.