Δεν αποτελεί δα και φοβερή πρωτοτυπία. Ηδη από τη δεκαετία του ’80, μοντέλα και λοιπές διασημότητες σκαρώνουν φωτογραφίσεις «δίχως μακιγιάζ» με κάποια αφορμή: είτε για να στηλιτεύσουν τα ψεύτικα πρότυπα της μόδας, είτε για να υποστηρίξουν τη radical καμπάνια μιας φίρμας που ευαγγελιζόταν την απόλυτη ειλικρίνεια, είτε απλώς επειδή η εικόνα ερέθιζε τη φαντασία κάποιου στυλίστα ή φωτογράφου.
Η ιστορία συνεχίζεται, και μάλιστα αρκετά τραγελαφικά. Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο η Αλίσια Κιζ, η σταρ της R’n’B, προωθεί το νέο άλμπουμ της, «Here», φωτογραφιζόμενη χωρίς μακιγιάζ, προκειμένου να τονίσει το στοιχείο της αυθεντικότητας. Μία από αυτές τις #nomakeup (όπως είναι το σχετικό διαδικτυακό hashtag) φωτογραφίσεις έγινε για το αμερικανικό περιοδικό μόδας «W». Μόνο που η γνωστή make-up artist Dotti την πρόδωσε. Η Κιζ, παρόλο που εδώ και μήνες έχει κηρύξει πόλεμο στις εταιρείες καλλυντικών, στέλνοντας μάλιστα και σχετική επιστολή στη δημιουργό του σίριαλ «Girls» Λένα Ντάναμ, χρησιμοποίησε προϊόντα πολυτελείας (για να φαίνεται αμακιγιάριστη), αξίας περίπου 300 ευρώ.
Η ζωή, βεβαίως, συνεχίζεται. Μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν εμφανιστεί στο Instagram #nomakeup πόζες της τραγουδίστριας Αντέλ, της ηθοποιού Γκουίνεθ Πάλτροου, της Mπιγιονσέ και της Κιμ Καρντάσιαν. Και όλες αυτές οι διασημότητες, φωτογραφιζόμενες χωρίς μακιγιάζ, νομίζουν ότι κάνουν κάποιου είδους ακτιβισμό. Υποκρίνονται ότι δεν κινούνται σε έναν χώρο όπου η ματαιοδοξία και η λατρεία της εικόνας είναι το απόλυτο προαπαιτούμενο –σε αντίθεση με την ειλικρίνεια. Ή απλώς στρουθοκαμηλίζουν, αρνούνται να παραδεχτούν τη νομοτέλεια της ζωής που έχουν επιλέξει.
Ο.Π.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ