από metereologos.gr
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018
 
 

Ο μύθος πίσω από τον θρύλο

Η πρώτη McLaren Senna κυκλοφορεί από την περασμένη εβδομάδα στον δρόμο επιχειρώντας να δικαιώσει το όνομά της.
Ο μύθος πίσω από τον θρύλο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η σχέση της βρετανικής εταιρείας που εδρεύει στο Γουόκινγκ του Σάρεϊ (δίπλα στην ομώνυμη ομάδα Formula 1) με τον Αϊρτον Σένα ήταν αναμφισβήτητα καρμική. Με τα δικά της μονοθέσια ο βραζιλιάνος υπεροδηγός, ο οποίος λατρεύτηκε από τους οπαδούς του με το ίδιο πάθος που εκείνος υμνούσε τον Δημιουργό του, κατέκτησε τους τρεις παγκόσμιους τίτλους της καριέρας του το 1988, το 1990 και το 1991.

Ενας οδηγός-σύμβολο, ένας άνθρωπος-μυστήριο, το βαρύτερο, για πολλούς, όνομα στο χρηματιστήριο του κορυφαίου θεσμού του μηχανοκίνητου αθλητισμού, «δανείζει» το επώνυμό του σε ένα hypercar φτιαγμένο από το υλικό των ονείρων. Οταν η McLaren ανακοίνωσε την περιορισμένη κατασκευή του - μόλις 500 αντίτυπα προέβλεπε το αρχικό της πλάνο - γνώριζε ήδη τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του.

Για τους Αγγλους, ωστόσο, δεν αρκούσε ο τριψήφιος αριθμός παραγωγής. Η μοναδικότητα της κατασκευής απαιτούσε κάτι περισσότερο για να περάσει στην ιστορία δίπλα σε μοντέλα όπως οι Ferrari Enzo και Dino. Και εγένετο Senna, για την οποία η McLaren υποστηρίζει ότι είναι το πιο extreme αυτοκίνητο - με άδεια να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους - που κατασκεύασε ποτέ.

Τεχνολογικά ο ισχυρισμός της επαληθεύεται στο έπακρο, καθώς το κεντρομήχανο, διθέσιο αμάξωμα αποτελεί μνημείο αεροδυναμικής. Ενα τετράτροχο φτερό στον άνεμο που παραμένει καρφωμένο στη γη χάρη στην ενεργή πίσω αεροτομή του και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο ρύγχος του. «Χτισμένη» γύρω από ένα ανθρακονημάτινο πλαίσιο, κινείται από τον twin-turbo V8 των 4 λίτρων, γνωστό στον χώρο από την «υποδεέστερη» 720 S, ο οποίος χάρη σε συγκεκριμένες αλλαγές - νέοι εκκεντροφόροι, νέα πιστόνια, εξάτμιση από τιτάνιο - αποδίδει 789 ίππους που φτάνουν στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων.

Και ενώ τα μεγέθη των επιδόσεων (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 333 χλμ./ώρα) προκαλούν ίλιγγο χάρη και στο εξαιρετικά χαμηλό βάρος της (από 1.198 έως 1.300 κιλά), εκείνο που πραγματικά εκπλήσσει είναι η ικανότητά της να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές για την ασφάλεια των πεζών στον δρόμο παρά τις έντονες ακμές, τις λειτουργικές οπές και την απολύτως racing σχεδίασή της. Νομοτελειακά, λοιπόν, o βρετανός ιδιοκτήτης της πρώτης McLaren Senna 001 την οδήγησε από το Γουόκινγκ έως την πίστα του Πολ Ρικάρ στη Γαλλία διανύοντας 1.400 χλμ., ακολουθούμενος από τον ανιψιό του αείμνηστου Αϊρτον, επίσης οδηγό αγώνων, Μπρούνο Σένα, για να ανακαλύψει την ανωτερότητα της επιλογής του έναντι των υπολοίπων McLaren που έχει στη συλλογή του. Μια επιλογή με ονομαστική αξία 750.000 στερλίνες!



* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 5 Ιουλίου 2018.


Βλέμματα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.