Μια ακόμη εντυπωσιακή ανακάλυψη για την δομή και τα συστατικά του γαλαξία μας έκαναν ερευνητές του Κοινοπολιτειακού Οργανισμού Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας (CSIRO).Εντόπισανάγνωστες μέχρι σήμερατεράστιεςμάζες αερίωνπου κινούνται ελεύθεραστοδιαστρικό κενό.Οιμάζες αυτέςφαίνεται ότι παίζουνσημαντικό ρόλο σε κοσμικές διεργασίες καιειδικότερα στην παραγωγή νέων άστρων.Σύμφωνα με τους ερευνητέςοι μάζες αυτές αν και κινούνται στις πιο σκοτεινές περιοχέςτου Διαστήματος και για αυτό δενείναιορατές φαίνεται ότιέχουνδιάφορασχήματα πουσύμφωνα με τους ερευνητέςάλλες φορές μοιάζουν με… λαζάνια, άλλες με νουντλς και άλλες με φουντούκια!

«Τα αέρια αυτά μπορούν να αλλάξουν δραστικά τα όσα γνωρίζουμε για τα διαστρικά αέρια που αποτελούν στην ουσία τα αποθέματα των υλικών ανακύκλωσης των άστρων του γαλαξία μας. Πρόκειται για ύλη από παλαιά άστρα που θα χρησιμοποιηθεί στον σχηματισμό νέων άστρων» αναφέρει ο Κιθ Μπάνιστερ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που έκανε την ανακάλυψη αναπτύσσοντας μια νέα επαναστατική τεχνική παρατήρησης.

Οι αστρονόμοι είχαν εντοπίσει ίχνηαυτών των μυστηριωδώναερίων πριν από30 έτηκαικατέληξαντότε στο συμπέρασμα ότιεπρόκειτογιαύλη που παράγεταιστην λεγόμενη «αόρατηατμόσφαιρα» τουγαλαξία μας,ένα λεπτόστρώμααέραηλεκτρικάφορτισμένωνσωματιδίωνπου γεμίζει τον χώρο ανάμεσα στα άστρα.«Μπορεί αυτό πουβλέπουμεκαι έχει αυτά τα παράξενα σχήματα να είναι απλά ηάκρη ή κάποια από τις πλευρέςαυτής της αέριας δομής. Οι επόμενες παρατηρήσεις θα μας επιτρέψουν να μάθουμε περισσότερα για τη γεωμετρία της» δηλώνει ο Κόρμακ Ρέινολντς, μέλος της ερευνητικής ομάδας που δημοσιεύει την ανακάλυψη της στην επιθεώρηση «Science».