Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014
 
 
21 ερωτήσεις - απαντήσεις

Τι αλλάζει στο νέο Λύκειο

Οι αξιολογήσεις, οι εξετάσεις, η τράπεζα θεμάτων, τα ΕΠΑΛ, ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ και ο ρόλος των ιδρυμάτων
Τι αλλάζει στο νέο Λύκειο
Σημαντικές αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων για τα ΑΕΙ θα φέρει το σχέδιο νόμου για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο που πήρε τον δρόμο προς τη δημόσια διαβούλευση
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Αθήνα 

Ο κύβος ερρίφθη και έπειτα από πέντε χρόνια διαλόγου το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο πήρε τον δρόμο προς τη δημόσια διαβούλευση και θα κατατεθεί στη Βουλή μετά τις 26 Αυγούστου, όταν ξεκινά τις εργασίες του το Β’ Θερινό Τμήμα. Από τον Σεπτέμβριο οι μαθητές της Α’ Λυκείου θα εγκαινιάσουν το νέο πρόγραμμα και θα είναι οι πρώτοι που τον Ιούνιο του 2016 θα εξετασθούν στο νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Στόχος του υπουργείου είναι να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στη γενική παιδεία στις πρώτες τάξεις, ενώ στην τρίτη να εμβαθύνουν στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού. Για την αντικειμενικότητα των θεμάτων δημιουργείται τράπεζα ερωτήσεων, τόσο για τις ενδοσχολικές όσο και για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι μαθητές θα επιλέγουν εξ αρχής τα επιστημονικά πεδία και θα εξετάζονται σε τέσσερα αντί σε έξι μαθήματα ενώ για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση θα προσμετρούνται οι βαθμοί και των τριών τάξεων. «Το Βήμα» απαντά σε 18 ερωτήματα για τις αλλαγές που φέρει το νομοσχέδιο.




1. Τι καινούργιο εισάγει το νέο σύστημα στο Γενικό Λύκειο;
Ενισχύεται ο αυτοτελής μορφωτικός σκοπός του Λυκείου, ενώ στη Γ' τάξη υπάρχει πρόβλεψη το σχολείο να ανταποκρίνεται στην ανάγκη προετοιμασίας του μαθητή για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αξιολογήσεις και οι εξετάσεις θα είναι πιο αντικειμενικές γιατί το 50% των ερωτήσεων θα είναι από τράπεζα θεμάτων. Με εξετάσεις θα περιορισθεί ταυτόχρονα ο αριθμός των εισακτέων, ο οποίος με την πάροδο των ετών θα σταθεροποιηθεί σε σαφώς μικρότερα επίπεδα από ό,τι είναι σήμερα. Οι φραγμοί αυτοί και οι δυσκολίες θα ευνοήσουν τη μεταφορά των μαθητών στο Τεχνολογικό Λύκειο, όπου ο τρόπος εξετάσεων θα είναι απλουστευμένη διαδικασία.

2. Πώς επιτυγχάνεται η αποσύνδεση Λυκείου - εισαγωγικών εξετάσεων;
Με το γεγονός ότι οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο θα είναι αυτόνομες σε σχέση με τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μαθητές θα εξετάζονται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στα μαθήματα τα οποία διδάσκονται, ενώ στη Γ' Λυκείου θα εξετασθούν επιπλέον και στα 4 μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που έχουν επιλέξει.

3. Σε πόσα και σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται οι μαθητές κάθε Ιούνιο και στις τρεις τάξεις του Λυκείου;
Οι μαθητές της Α' και της Β' Λυκείου θα εξετάζονται με ενδοσχολικές εξετάσεις σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα της σχολικής χρονιάς, εκτός από τα επιλεγόμενα, όπως η Φυσική Αγωγή και η Ερευνητική Εργασία. Στη Γ' Λυκείου οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, της Ξένης Γλώσσας και τα τρία από τα μαθήματα της επιλεχθείσας Ομάδας Προσανατολισμού. Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων περιορίζεται δραστικά και ιδιαίτερα στη Γ' τάξη του Λυκείου. Αυτό θα επιτρέψει και την καλύτερη και σε βάθος φυσικά προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

4. Τι αλλαγές επιφέρουν οι ομάδες προσανατολισμού;
Ενώ μέχρι σήμερα στη Β' και στη Γ' τάξη οι μαθητές παρακολουθούσαν μία εκ των τριών κατευθύνσεων, το νέο σχέδιο του υπουργείου έρχεται να αλλάξει αυτό το καθεστώς προκαλώντας σύγχυση σε μαθητές και γονείς. Αρχικά, οι κατευθύνσεις μετονομάζονται σε ομάδες προσανατολισμού, με τις αλλαγές όμως να μη σταματούν στην ονοματοδοσία αλλά να επεκτείνονται και σε πρακτικό επίπεδο.

Ετσι λοιπόν στη Β' Λυκείου οι μαθητές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην ομάδα των Ανθρωπιστικών Σπουδών (Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και στα Λατινικά). Η Θετική και η Τεχνολογική Κατεύθυνση συγχωνεύονται δημιουργώντας την ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών (Φυσική και Μαθηματικά). Στη Γ' Λυκείου προστίθεται και μια τρίτη ομάδα προσανατολισμού, αυτή των Οικονομικών - Πολιτικών - Οικονομικών Σπουδών (Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Οικονομία, Ιστορία, Αρχές Φυσικών Επιστημών, Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας και Οργάνωση & Διοίκηση).

5. Πώς θα υπολογίζεται η τελική βαθμολογία για τις πανελλαδικές εξετάσεις;
Για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα υπολογίζεται μόνο ο προφορικός και γραπτός βαθμός των υπό εξέταση μαθημάτων - όπως ίσχυε μέχρι σήμερα- αλλά θα προσμετράται και ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης (ΒΠΑ), δηλαδή ο γενικός βαθμός όλων των τάξεων του Λυκείου. Για τον υπολογισμό του θα πρέπει να πολλαπλασιαστεί ο κάθε γενικός βαθμός με τους συντελεστές 0,5 - 0,7- 0,9 αντίστοιχα για κάθε μια από τις τρεις τάξεις. Στη συνέχεια θα αθροίζονται και θα διαιρούνται διά του τρία. Στην περίπτωση που ο ΒΠΑ είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από τον μέσο όρο των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, τότε θα ενεργοποιείται ο «διορθωτικός συντελεστής».

6. Από πότε θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σχέδιο;
Το νέο πρόγραμμα θα τεθεί σε ισχύ από το επόμενο σχολικό έτος 2013-2014 και θα αφορά τους μαθητές της Α' Λυκείου που θα φοιτήσουν στο Λύκειο από Σεπτέμβρη. Οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα σχολεία δεν θα επηρεαστούν από το πρόγραμμα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους με το ως σήμερα ισχύον σύστημα. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως οι μαθητές της Γ' Λυκείου θα εξετασθούν πανελλαδικά με βάση το νέο σύστημα το καλοκαίρι του 2016.

7. Ποιος ο ρόλος των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην εισαγωγή των φοιτητών, με τον καθορισμό συντελεστών βαρύτητας στα εξεταζόμενα μαθήματα;
Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση θα πραγματοποιείται έπειτα από πρόταση της γενικής συνέλευσης του αρμόδιου Τμήματος προς τον υπουργό Παιδείας, η οποία θα πρέπει να κατατίθεται ως την 1η Μαρτίου. Δηλαδή το κάθε τμήμα, ανάλογα και με το αντικείμενο σπουδών που προσφέρει, θα ορίζει διαφορετικούς συντελεστές στα μαθήματα βαρύτητας, τα οποία είναι προαπαιτούμενα για τη συνέχιση των σπουδών τους στα ιδρύματα.

8. Τι είναι ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ);
Ο ΕΟΕ είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας αρμόδιος για ζητήματα που αφορούν τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο και τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

9. Ποιος ο ρόλος της τράπεζας θεμάτων;
Σε όλες τις χώρες εφαρμόζεται διπλό σύστημα καθορισμού ερωτήσεων. Δηλαδή ερωτήσεων που επιλέγονται ηλεκτρονικά και καλύπτουν το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Είναι ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας, οι οποίες καθορίζουν πρότυπα για αντίστοιχες ερωτήσεις από τον εκπαιδευτικό, χωρίς όμως να ακυρώνουν την πρωτοτυπία. Οι ερωτήσεις από την τράπεζα θεμάτων θα μπορούν να αξιολογούνται και ηλεκτρονικά, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας και δημιουργώντας αίσθημα αξιοπιστίας ως προς την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης.   

10. Οι αλλαγές του νομοσχεδίου επηρεάζουν τον αριθμό των εκπαιδευτικών στα σχολεία;
Ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές του νομοσχεδίου. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα συνεχίσουν να παραμένουν οι ίδιες και του χρόνου.

11. Υπάρχει ενδεχόμενο επαναβαθμολόγησης ή εξέτασης του βαθμού από τον μαθητή;
Δεν θα υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς δεν ωφελούσε σε κάτι ουσιαστικό, ικανοποιούσε την περιέργεια των παιδιών, στο να δουν ιδίοις όμμασι το γραπτό τους με τη βαθμολογία τους.

12. Θα υπάρξει αλλαγή στα σχολικά βιβλία και στη διδακτέα ύλη;
Μετά την αλλαγή των ωρολόγιων προγραμμάτων και των δομικών χαρακτηριστικών του Λυκείου, θα υπάρξει όπου χρειάζεται αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και στα σχολικά βιβλία.

13. Ποιος θα επιλέγει τα εξεταζόμενα θέματα και ποιος θα τα διορθώνει;
Τα θέματα θα είναι κοινά για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου και τα οποία θα επιλέγονται σε ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και σε ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα καθηγητή. Τη διόρθωση των γραπτών αναλαμβάνει ο ίδιος ο καθηγητής τους ενώ τη βαθμολόγηση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων αναλαμβάνουν επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί - βαθμολογητές στο πλαίσιο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.

14. Θα υπάρξουν αλλαγές και στα μηχανογραφικά δελτία;
Με βάση τις νέες ομάδες προσανατολισμού που δημιουργήθηκαν θα επαναπροσαρμοστούν και τα επιστημονικά πεδία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

15. Πώς θα υπολογίζεται ο μέσος όρος του απολυτηρίου;
Ο βαθμός του απολυτηρίου Γενικού Λυκείου προκύπτει από τον μέσο όρο της γενικής βαθμολογίας του μαθητή και στις τρεις τάξεις του.

16. Η μέθοδος του συμψηφισμού των βαθμών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ έχει δοκιμαστεί ξανά, όπως και το σύστημα των πεδίων - τι το διαφορετικό θα προσφέρουν τώρα;
Εκ πρώτης όψεως το σύστημα δεν παρουσιάζει κάποια καινοτομία σε σχέση με τα εκπαιδευτικά συστήματα που ίσχυαν ως σήμερα. Αντιθέτως είναι ένας συνδυασμός του συστήματος των Δεσμών, οι οποίες ίσχυαν τη δεκαετία του '80 και του '90, με το σύστημα του πρώην υπουργού κ. Γεράσιμου Αρσένη. Σύμφωνα με το οποίο συνυπολογιζόταν ο βαθμός της Β' και της Γ' Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ της χώρας∙ με τη μόνη διαφορά ότι το νέο σχέδιο συνυπολογίζει και τον βαθμό της Α' Λυκείου.

Ωστόσο με το παρόν σύστημα ο μαθητής προάγεται και απολύεται εξεταζόμενος μέσα στο σχολείο του. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει περίπτωση το σχολείο να μετατραπεί σε χώρο εντατικοποίησης σπουδών και πολύ περισσότερο σε χώρο εξεταστικού κέντρου. Τα γραπτά τους θα αξιολογούνται από τον οικείο εκπαιδευτικό όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.

17. Τι αλλάζει στο Τεχνολογικό Λύκειο;
Με την εφαρμογή του νέου προγράμματος, η φοίτηση στα Επαγγελματικά Λύκεια θα είναι πλέον τετραετής προσφέροντας δύο κύκλους σπουδών: τον «Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» και την «Προαιρετική Τάξη Μαθητείας». Το υπουργείο Παιδείας σε συμφωνία με τον ΟΑΕΔ θα συνάπτει σύμβαση μεταξύ του τελευταίου και των επιχειρήσεων ώστε με ένα συμβολικό ποσό οι απόφοιτοι της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ να κάνουν πρακτική άσκηση. Με τον θεσμό της μαθητείας δίνεται στους σπουδαστές η ευκαιρία για εξάσκηση στην αγορά εργασίας ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζουν αρκετές προϋποθέσεις μόνιμης πρόσληψής τους είτε στην ίδια επιχείρηση είτε σε άλλη ομοειδή επιχείρηση.

18. Με ποιον τρόπο θα επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ;
Οι απόφοιτοι του δεύτερου κύκλου των ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, δύο μαθήματα γενικής παιδείας (Μαθηματικά και Νεοελληνική Γλώσσα) και δύο μαθήματα ειδικότητας.

19. Πόσα και ποια μαθήματα θα διδάσκονται οι μαθητές στα Τεχνολογικά Λύκεια;
Οι μαθητές της Α' τάξης των ΕΠΑΛ θα διδάσκονται 10 μαθήματα γενικής παιδείας και 5 μαθήματα από τις ακόλουθες ομάδες προσανατολισμού: Τεχνολογικών Εφαρμογών, Προσανατολισμού, Διοίκησης και Οικονομίας, Γεωπονίας - Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής και Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων.
Οι μαθητές της Β' και της Γ' τάξης των επαγγελματικών λυκείων θα διδάσκονται έξι μαθήματα γενικής παιδείας (Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Ξένη Γλώσσα και Φυσική Αγωγή), και 4-6 μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα αυτά αποτελούνται κατά προσέγγιση από 50% θεωρητικό και 50% εργαστηριακό μέρος.

20. Θα μπορούν οι απόφοιτοι Γυμνασίου να φοιτήσουν σε κάποιο ΙΕΚ;
Ως σήμερα οι απόφοιτοι των γυμνασιακών τάξεων δεν είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης. Με το σχέδιο αυτό παρέχεται πλέον η δυνατότητα στους αποφοίτους της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης να φοιτήσουν δωρεάν στις επαγγελματικές σχολές μεταγυμνασιακής κατάρτισης (ΣΕΚ).

Οι νέες Πανελλαδικές
21. Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξάγονται αφού οι μαθητές ολοκληρώσουν τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Ως τη 10η Οκτωβρίου του σχολικού έτους θα πρέπει να επιλέξουν μέχρι δύο επιστημονικά πεδία, στα οποία θα εντάσσονται και οι αντίστοιχες σχολές, στο μηχανογραφικό δελτίο.

Τα επιστημονικά πεδία (ΕΠ) από τα οποία θα επιλέξουν οι μαθητές είναι τα εξής: 1ο ΕΠ - Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες, (Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά ή Αρχές Φυσικών Επιστημών. 2ο ΕΠ - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία). 3ο ΕΠ - Επιστήμες Υγείας (Νεοελληνική Γλώσσα, Φυσική, Χημεία, Βιολογία ή Μαθηματικά). 4ο ΕΠ - Επιστήμες Οικονομίας, Διοίκησης και Πολιτικές Επιστήμες (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, Οικονομία ή Ιστορία, Οργάνωση και Λειτουργία της Πολιτείας ή Οργάνωση & Διοίκηση ή Λατινικά).

Για όσους επιλέξουν τα παιδαγωγικά τμήματα θα εξετασθούν στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, στην Ιστορία και στις Αρχές Φυσικών Επιστημών.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Πολιτική περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτό είναι το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο - Ολες οι αλλαγές 
Αντιδράσεις για το νομοσχέδιο στο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο 
Στη Βουλή την Πέμπτη το σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο 
Πλήρως αντίθετη στο νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο η ΠΟΣΔΕΠ 
Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο 
 
 
σχόλια (19)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Με ποιο σύστημα θα δώσουν οι απόφοιτοι μαθητές το 2016; | 21/09/2014 11:21
    καλημέρα σας είμαι μαθήτρια στο επαλ με το παλιό σύστημα, αν δεν παιράσω ,πως θα δώσω την επόμενη χρονιά; με το παλιό η με το καινούργιο;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση30
     
     
    ΑΠΟΡΙΕΣ | 30/03/2014 12:09
    Για τα παιδια που θελουν να περασουν σε σχολη Νηπιαγωγων θα πρεπει να δωσουν τα μαθηματα Φυσικων Επιστημων Ιστορια Μαθηματικα στατιστικης Εκθεση ????
    Αγνωστος
    απάντηση136
     
     
    Σε περιπτώσεις που ξαναδώσεις πανελλαδικές εξετάσεις και η δεύτερη φορά είναι το 2016 πιο από τα δυο συστήματα θα ισχύσει σε αυτήν την περίπτωση? | 02/02/2014 16:25
    Γεια σας!Πηγαίνω Β'Λυκείου και το νέο σύστημα δεν θα το προλάβω! Σε περίπτωση που δεν δώσω πανελλαδικές εξετάσεις τον Μάιο-Ιούνιο του 2015, και δώσω το 2016 θα είμαι με το καινούργιο σύστημα η με το παλιό? Και σε περίπτωση που δώσω το 2015 και δεν περάσω εκεί που θέλω και ξαναδώσω το 2016,σε αυτές τις περιπτώσεις πιο από τα δύο συστήματα θα έχω?
    Μαρία
    απάντηση1613
     
     
     
    τι γινεται | 05/01/2014 16:13
    Καλησπερα ειμαι μαθητης της Α λυκειου και με ενδιαφερει το νεο συστημα. Λοιπον αυτο που ηθελα να ρωτησω ειναι οτι βλεπω ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών (Φυσική και Μαθηματικά). και πιο κατω λεει για την τριτοβαθμια εκπαιδευση οτι εχει και χημεια 2ο ΕΠ - Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία) εγω που δεν ξερω χημεια καθολου αλλα μαθηματικα φυσικη σκαμπαζω κατι θα πρεπει να παω στο 4ο επιστιμονικο παιδιο? με την διοικηση?
    Δημητρης Κ.
    απάντηση34
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Σχήμα οξύμωρον | 13/08/2013 15:49
    βλέπω σοβαρές διαμαρτυρίες για το θέμα της πληροφορικής. Στην Αμερική μέχρι και κάμπινγκ ειδικά για να προωθήσουν τον προγραμματισμό στα παιδάκια έχουν υλοποιήσει διότι τους λείπουν 1.000.000 προγραμματιστές. Εδώ όμως στην Ελλάδα σου λείπουν χαμάληδες. Δεν σου λείπουν προγραμματιστές. Η πληροφορική που η θείτσες αναφωνούσαν "α του μέλλοντος" έγινε ένα χαμαλίκι διότι η σκύλα Ελλαηνική κοινωνία προωθεί άλλα πιο πετυχημένα μοντέλα κατεξοχήν κρατικοδίαιτα επιδοματοδίαιτα και αυτά της πληροφορ. συνιστούν αναζωπυρωση του αιώνιου κόμπλεξ του Έλληνα. Όταν τέλειωσε το γέλιο με τους Αλβανούς κάπου έπρεπε να μετατοπιστεί και βρήκε την πληροφορική που κάθε τσομπάνο αφεντικάκι την ξέσκισε. ΟΥΣΤ
    δεν τ'αξίζεις ρε Έλληνα
    απάντηση152
     
     
    Παλι τα ίδια | 13/08/2013 14:14
    Ράβε-ξήλωνε, ράβε-ξήλωνε, δουλειά, δουλειά, δουλειά να μην σου λειπει. Το νέο σύστημα είναι ακριβώς το ίδιο με το σύστημα των δεσμών της δεκαετίας του 80.
    ΝΒ
    απάντηση125
     
     
    Η πληροφορική δεν μπορεί να λείπει | 13/08/2013 13:32
    .Το 2000 η Πληροφορική εισήχθη στο Λύκειο ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα (ΑΕΠΠ) και το 2013 την αφαιρούμε? Πώς να θεωρηθεί το γεγονός αυτό ως βήμα προς τα εμπρός? Πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι η καλλιέργεια αλγοριθμικής σκέψης είναι τελείως διαφορετικό αντικείμενο από τη χρήση Η/Υ. Η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον,διδάσκει τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού στους μαθητές, αναπτύσσει και προωθεί αναμφίβολα την κριτική τους σκέψη και ικανότητα. Όποιος τα συγχέει, προφανώς δεν έχει ιδέα περί του αντικειμένου. Αρκεί να δείτε πόσα τμήματα σχετικά με Πληροφορική υπάρχουν και να ρωτήσετε φοιτητές τους πόσο χρήσιμη ήταν η Πληροφορική στο Λύκειο για αυτούς.
    Ηλίας
    απάντηση165
     
     
    Οτι σου προσφέρουν .... | 13/08/2013 12:34
    "..Το υπουργείο Παιδείας σε συμφωνία με τον ΟΑΕΔ θα συνάπτει σύμβαση μεταξύ του τελευταίου και των επιχειρήσεων ώστε(...)οι απόφοιτοι της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ να κάνουν πρακτική άσκηση.." Πάνω σε αυτό ερωτώ εγώ: Ποιές επιχειρήσεις θα είναι αυτές σε ένα χωριό π.χ.? Υπάρχουν ακόμα? Όπως στα Πανεπιστήμια έτσι και στις επιχειρήσεις, υπάρχουν δυνατές και αδύναμες επιχειρήσεις. Οι μαθητές από όλη την Ελλάδα, που θα ζητήσουν θέση πρακτικής εξάσκησης σε μια δυνατή επιχείρηση π.χ στην Αθήνα, θα την πάρουν? Ή θα πρέπει να μεσολαβήσει ..., ο μπαμπάς? Αναγκαστικά οι απόφοιτοι των τεχνολογικών λυκείων θα πρέπει να αρκεστούν με ότι τους προσφέρει η περιοχή τους? Ερωτήσεις κάνω.
    κρίμα στο μέλλον των παιδιών
    απάντηση85
     
     
    Οι παλιές καλές Δέσμες... | 13/08/2013 11:30
    Κυκλικός τελικά ο ιστορικός χρόνος... όπως στο Μεσαίωνα.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση155
     
     
    Κι αλλο χάσιμο χρόνου | 12/08/2013 20:52
    Οπως όλοι ξερουν, εκτός από το υπουργείο, στα ιδιωτικά σχολεία δεν γινονται μαθήματα αλλα προετοιμασία για τις Πανελλαδικές. Μαθηματα που δεν εξεταζονται πανελλαδικά δινουν τις ώρες τους στα μαθήματα των εξετασεων. Η βαθμολογια είναι διπλή: άλλη για το υπουργείο (όλα άριστα) και άλλη, κρυφή, για την ενημερωση των γονιων με την πραγματική βαθμολογια των μαθητων. Μετα από όλα αυτά πως γινεται η βαθμολογια του μαθητή στο σχολείο να μετρά για την εισάγωγή του στα ΑΕΙ; Με ποιο τροπο ενισχύεται ο αυτοτελής μορφωτικός σκοπός του Λυκείου; Μια ακομη "μεταρρύθμιση" στο πόδι και νεο χάσιμο χρονου απο μια υπόθεση που αποτελει τη μοναδικη ελπιδα μας και προυπόθεση για εξοδο απο τηνκριση μας
    Χρήστος
    απάντηση324
     
     
    Παλιό και όχι Νέο Λύκειο | 12/08/2013 20:17
    Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου μόνο Νέο Λύκειο δεν είναι, παραπέμπει ξεκάθαρα στις Δέσμες που θεωρήθηκαν αναχρονιστικές 15 χρόνια πριν, είναι όπως σαν τη μόδα: επανέρχονται... Η συντάκτρια θα μπορούσε να επισημάνει την απουσία δυνατότητας του μαθητή να διαλέξει σχολές από περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία, την απουσία διδασκαλίας της πληροφορικής από το Λύκειο, την επιμονή στην πολιτειακή παιδεία (λες και αυτό είναι η λύση για την δημοσκοπική άνοδο της Χ.Α.), την εξόφθαλμη επιμονή σε παρωχημένα μοντέλα (δέσμες) και την προχειρότητα του σχεδίου Νόμου (Β΄ Λυκείου 36 ώρες ενώ δηλώνει 35)
    Βαγγέλης Μ.
    απάντηση245
     
     
     
    Πληροφορική στο νέο Λύκειο | 12/08/2013 19:07
    Συντεχνιακές είναι οι αντιδράσεις των πληροφορικών για το νέο Λύκειο. Η αλήθεια είναι ότι η πληροφορική στα Λύκεια δεν μπορεί να είναι παρά απλώς δεξιότητα. Δεν αποτελεί βασική γνώση για καμιά επιστήμη παρά μόνο ένα εργαλείο, συνεπώς είναι περιττή στο Λύκειο. Στο Γυμνάσιο είναι υπεραρκετή. Οι δε καθηγητές, πολλοί εξ'αυτών μή πενεπιστημιακής εκπαίδευσης, είναι αραχτοί μέσα στο μάθημα όπως μαθαίνω από τα παιδιά μου και τους συμμαθητές τους, ενώ τα παιδιά απλώς σερφάρουν όπου θέλουν, προφανώς, ελλείψει αντικειμένου.
    Axilleas
    απάντηση1426
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Εκεί | 12/08/2013 15:08
    Αλλάξαμε λύκειο, αλλάξαμε μαθήματα αλλά τα Θρησκευτικά εκεί, ακλόνητα. Να υποθέσω υποχρεωτική και την Πολιτεία του Πλάτωνα, φωστήρες μου;
    άδων μιχαήλ
    απάντηση4421
     
     
    προπαγανδα και οχι ερευνα | 12/08/2013 13:04
    Η συντακτρια μονο αντεγραψε τις κυβερνητικες εξαγκελιες, χωρις την δικη της κρηση η την κριση της κοινωνιας. Μια ερωτηση εχω να της κανω. Ποτε και με ποιους εγινε ο 5ετης διαλογος;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση408
     
     
    Το χειρότερο νομοσχέδιο για την Παιδεία απο την Μεταπολίτευση (β) | 11/08/2013 11:41
    Το νομοσχέδιο αυτό, αγαπητό Βήμα, είναι το χειρότερο που έχει προταθεί για την Παιδεία από την εποχή της μεταπολίτευσης γιατί απλά είναι το μοναδικό που στέλνει την παιδεία τόσα χρόνια πίσω. Πως είναι δυνατόν να μην έχουν την επιλογή οι μαθητές να εξετάζονται στο μάθημα του προγραμματισμού (που σε πολλές σχολές ξεκινά εντατικά απο το 1ο εξάμηνο) αλλά στην χημεία (η οποία στις ίδιες σχολές δεν αναφέρεται ως λέξη στον οδηγό σπουδών τους). Πως θα βελτιώσει το επίπεδο τέτοιων σχολων ένα λύκειο που θα τους στέλνει καλούς χημικούς αλλά ίσως κακούς προγραμματιστές ; Ελπίζω οτι το Βήμα θα προβεί σε ένα διεξοδικό ρεπορτάζ στο θέμα της κατάργησης της Πληροφορικής απο την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
    Πάνος Σ.
    απάντηση8317
     
     
    Το χειρότερο νομοσχέδιο Παιδείας απο την Μεταπολίτευση (1) | 11/08/2013 11:24
    Διαφωνώ με το άρθρο σας στα εξής σημεία: (α') Το νομοσχέδιο δεν είναι προϊόν 5 χρόνων διαλόγου αλλά λίγων μηνών. Σε δικό σας άρθρο του Απριλίου είχε δημοσιευθεί εντελώς διαφορετικό νομοσχέδιο. (β') Δεν είναι "νεό" Λύκειο, όπως εσφαλμένα γράφετε αλλά το Λύκειο του 20ου αιώνα. Είναι δηλαδή ένα σύστημα στο οποίο 1οΕΠ=παλιά 3η δέσμη, 2οΕΠ=παλιά 1η δέσμη, 3οΕΠ=παλιά 2η δέσμη, 4οΕΠ=παλιά 4η δέσμη και για τις παιδαγωγικές σχολές δημιουργήθηκε νέα δέσμη. Όχι απλά στις δέσμες, αλλά στην δεκαετία του 1970 στην οποία, όπως μου έχουν πει οι γονείς μου, ίσχυε και ο βαθμός του Λυκείου. (Συνεχίζω με επόμενο μήνυμα.)
    Πάνος Σ.
    απάντηση7314
     
-