από metereologos.gr
Πέμπτη 24 Μαΐου 2018
 
 
Πειρουνάκης Νικόλαος Γ.Οικονομολόγος 

Η «συγκυρία» για το «Μακεδονικό»

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Εξένισε κάποιους η θέση του Κυριάκου Μητσοτάκη, πως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή (η «συγκυρία») για λύσι του «Μακεδονικού». Πότε δηλ. είναι ή θα είναι – ερωτούν. Τα ίδια άτομα ομιλούν για αλλαγή της θέσεως του κ. Μητσοτάκη (και συνεπώς της ΝΔ), υπό την επίδρασι του μεγάλου συλλαλητηρίου της Θεσσαλονίκης.

Τέτοια «αλλαγή» όμως ουδέποτε υπήρξε. Απλώς «κάποιοι» νομίζουν πως ο οικονομικός φιλελευθερισμός και ο φιλοδυτικισμός του κ. Μητσοτάκη (ούτως ή άλλως απαραίτητα στοιχεία για ανάταξι της χώρας μας) συνεπάγονται – πώς δηλαδή; - ενδοτισμό στα εθνικά θέματα ή τις προτιμήσεις ή «εντολές» του «ξένου παράγοντος». Λες και είναι αδύνατον ο οικονομικός φιλελευθερισμός και ο φιλοδυτικός προσανατολισμός της χώρας να συμβαδίζουν με πατριωτισμό – ενώ το αντίθετο ισχύει κατ’ εξοχήν. Αρκεί ο πατριωτισμός να ορίζεται ως ό,τι προασπίζει και αναβαθμίζει την ταυτότητα, την αξιοπρέπεια και την ισχύ του έθνους-κράτους και προάγει την ευημερία του μεγίστου μέρους του πληθυσμού.

Το παραβλεπόμενο σε όλ’ αυτά είναι πως όντως υπάρχει μία κατάλληλη «συγκυρία» για «λύσι» του «Μακεδονικού» (καλύτερα, Σκοπιανού ή σλαβομακεδονικού) ζητήματος – που δεν είναι όμως η τρέχουσα, δηλ. η προτεινομένη απ’ τον Σύριζα. Αυτή η κατάλληλη συγκυρία είναι εκείνη, που θα επιτρέψει «λύσι» χωρίς την απείρως σημαντικότερη εθνική ζημία, που θα ΄μπορούσε να αποφέρει η επιμήκυνση, με οιαδήποτε μορφή, της παραμονής Σύριζα στην εξουσία (συγγνώμη, στην κυβέρνησι ήθελα να ειπώ, μια που το είδος της εξουσίας, που ονειρεύεται η συριζαϊκή ελίτ, δηλ. της απόλυτης, της καθεστωτικής, ούτε το έχουν ούτε πρέπει να αποκτήσουν – τώρα ή στο μέλλον).
Πρόκειται για ζημία, που έπρεπε πάση θυσία ν’ αποφευχθεί – και μάλλον απεφεύχθη!

Διότι η επικαιροποίηση του σλαβομακεδονικού ζητήματος συνέβη επειδή (α) όντως ησκήθησαν πιέσεις τόσο σε Σκόπια όσο σε Αθήνα από ξένες δυνάμεις για ταχεία λύσι, μια κάποια λύσι τέλος πάντων, υπό το βάρος γεωπολιτικών σκοπιμοτήτων αυτών των δυνάμεων, και (β) άδραξε την ευκαρία ο αρχολίπαρος Σύριζα να επιχειρήσει διεμβολισμό του μεγάλου του αντιπάλου, της ΝΔ, με σκοπό την δημιουργία νέου κόμματος στα δεξιά της, το οποίο, ιδανικά (για τον Σύριζα), θα στερούσε απ’ την ΝΔ όχι μόνο την αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές, μα ίσως-ίσως και την πρωτιά – πάντως όμως θα οδηγούσε σε εκλογικό αποτέλεσμα, που θα επέτρεπε στον Σύριζα νάχει τουλάχιστον εντόνως προσκομματικό-υπονομευτικό (αν όχι ακυρωτικό) ρόλο στην διάδοχη κατάστασι.

Με τέτοιες προτεραιότητες εκ μέρους του Σύριζα και – ευλόγως – λαμβανομένων υπ’ όψιν των λαϊκών αντιδράσεων ενώπιον μιάς θολής διαπραγματεύσεως από μια κυβέρνησι παντελώς αναξιόπιστη, η παραμικρότερη συναίνεση απ’ την ΝΔ όσον αφορά το όνομα του τεχνητού σλαβομακεδονικού κρατιδίου είναι σίγουρο πως θα συνεπαγόταν όχι μόνο εκλογική διάσωσι του Σύριζα μες απ’ την μερική εκλογική αποδυνάμωσι της ΝΔ διά της ποθουμένης διασπάσεώς της, μα και βαρύτατες επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, λόγω διατηρήσεως μεγάλου μέρους της ικανότητος του Σύριζα είτε να στρέφει την οικονομία προς την ισοπεδωτική – αντι-επενδυτική – υπερφοροεπιβλητική κατεύθυνσι, που είναι φανερό πως προτιμά (άλλωστε δεν ξέρει κι άλλην), είτε να κινητοποιεί δυνάμεις όπως αναρχικούς, «βαχαλάκηδες» ή την νεολαία του προκειμένου να οργανώνει αντικυβερνητικές ταραχές, καταλήψεις, πυρπολήσεις.

Ακόμη – και καθόλου ολιγώτερο σημαντικό – μια τέτοια συναίνεση εκ μέρους της ΝΔ είναι σίγουρο πως θα οδηγούσε μεν σε κάποια σύνθετη ονομασία για το σλαβομακεδονικό κρατίδιο, αλλ’ ως εκεί: Για το αλυτρωτικό Σύνταγμα των Σκοπίων, για άλλες θεσμοποιημένες εκδηλώσεις αλυτρωτισμού (π.χ., στα σχολικά βιβλία), τίποτε. (Παρεμπιπτόντως, με τα αγάλματα Μεγ. Αλεξάνδρου και Βουκεφάλα ή τα αντίστοιχα ονόματα σε δρόμους, αεροδρόμια και πλατείες του σλαβομακεδονικού κρατιδίου δεν υπάρχει πρόβλημα - ΄μπορούμε μάλιστα να τα παρουσιάζουμε ως απόδειξι του πόσο μας ζηλεύουν οι καημένοι, ή πόσο εκτιμούν τον Μεγαλέξανδρο, ή ότι κατά βάθος θα ήθελαν να ενωθούν με την «μάνα-Ελλάδα», ή πόσο επιρρεπείς είναι σε καραγκιοζιλίκια – άλλωστε σε αντίστοιχα καραγκιοζιλίκια είναι επιρρεπείς και πολλοί νεοέλληνες…)

Τέτοια σύνθετη ονομασία είναι πολύ πιθανό να επιχειρήσει ο Σύριζα ούτως ή άλλως, ιδίως τώρα, που έχει την διαβεβαίωσι του Π. Καμμένου, πως δεν θα ρίξει την κυβέρνησι λόγω «Μακεδονικού» (οποία φαυλότης!) – εκτός αν εκμεταλλευθεί την υποτιθεμένη αντίθεσι του Π. Καμμένου σε σύνθετη ονομασία ως δικαιολογία για να μην υπάρξει συμφωνία με τα Σκόπια. Τα οποία, από μεριάς των, επίσης δείχνουν να μη πολυθέλουν συμφωνία, ιδίως αν αυτή απαιτηθεί απ’ την ελληνική πλευρά να επεκταθεί (όπως θα έπρεπε) στα «αλυτρωτικά».

Σύνθετο όνομα λοιπόν, με αλυτρωτισμούς όμως, θα ήταν πολύ κακή λύση, ιδίως αν, με εκμαίευσι συναινέσεως εκ μέρους μιάς ΝΔ, που θα είχε πιαστεί στον ύπνο (αλλά τελικώς δεν πιάστηκε), άνοιγε ταυτοχρόνως ο δρόμος για διάσπασι της ΝΔ και διατήρησι του Σύριζα (και ίσως των ΑΝΕΛ) στην εξουσία ή, έστω, διατήρησι σημαντικού ρόλου του στα πολιτικά πράγματα. Ο συνδυασμός θα ήταν ό,τι χειρότερο για την ελληνική οικονομία, την ευημερία του λαού, το έθνος και τα συμφέροντά του.

Τουλάχιστον τώρα είτε ο Σύριζα θα λουσθεί μόνος την συμφωνία για κάποια σύνθετη ονομασία, πιθανότατα χωρίς απόσυρσι ή διαγραφή «αλυτρωτισμών» και συναφών και άνευ κάποιας σοβαρής ή πειστικής εξηγήσεως για κάποια συγκεκριμένα οφέλη από την τέτοιου είδους συμφωνία, είτε δεν θα προχωρήσει σε αυτήν (αν και ορέγεται τόσο την εξουσία και τις «θωπείες» απ’ τον «ξένο παράγοντα» που το τελευταίο είναι το ολιγώτερο πιθανό σενάριο). Οπωσδήποτε δε, μειώνονται αισθητά, ίσως και καθοριστικά, αι προοπτικές για επιμήκυνσι της δυνατότητός του να επηρεάζει τα πολιτικά δρώμενα.

Όμως μήπως έτσι χάνεται μία μεγάλη ευκαιρία; Όχι κατ’ ανάγκην. Πρώτον, γιατί ακόμη και αν όλες αι χώρες αποκαλέσουν το σλαβομακεδονικό κρατίδιο «Μακεδονία» (όπως ήδη εν πολλοίς συμβαίνει), σημασία στην πράξι, μα και για τους εκεί εθνικιστές, έχει ΕΜΕΙΣ να υποχρεωθούμε ή να συναινέσουμε να το αποκαλέσουμε επισήμως «Μακεδονία». Αυτό τους καίει, αυτό είναι το κρίσιμο ζήτημα, το δημαγωγικό γι’ αυτούς διακύβευμα, αυτό επάνω από όλα θα ισχυροποιούσε τις αλυτρωτικές ονειρώξεις των ταλαιπώρων εθνικιστών Σλαβομακεδόνων. Δεύτερον, διότι το κρατίδιο αυτό τελεί υπό την άμεση απειλή διασπάσεως και καταρρακώσεως – καθώς, μεταξύ άλλων λόγων, οι Σλαβομακεδόνες του αποτελούν κυρίως βουλγαρικό φύλο. Ηδη – και δεν το ξέρουν πολλοί αυτό – εμείς του δώσαμε στρατιωτική βοήθεια, προ μερικών ετών, ώστε να αποθαρρύνει την αλβανική προέλασι προς την κατάλυσί του – καθώς δεν είναι προς το συμφέρον μας μια μεγάλη Αλβανία. Συνεπώς θα έλθει στιγμή, ήδη έρχεται, που αυτό μας έχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη απ’ ό,τι εμείς αυτό.

Οσον δ’ αφορά το όνομα: Το καλύτερο και ιστορικά ακριβέστερο θα ήταν να ονομασθεί «Σλαβομακεδονία», αφού κατά πλειοψηφία (για την ώρα…) αποτελείται από Σλάβους, οι πρόγονοι των οποίων, από διάφορα σλαβικά φύλα προερχόμενοι, εγκατεστάθησαν απ’ τον 9ο μ.Χ. αι. και μετά στην υπό ευρεία έννοια γεωγραφική Μακεδονία (τινές των οποίων στην περιοχή του σημερινού κρατιδίου των, το οποίο και υπήρξε αλυτρωτικό εφεύρημα του Τίτο). Δεν είναι δηλ. προσβολή για μας να αυτοαποκαλούνται αυτοί οι άνθρωποι Σλαβομακεδόνες (όπως δεν είναι και για τους ιδίους), δηλ. Σλάβοι της Μακεδονίας, διότι αυτό ακριβώς είναι. Η ευκαιρία να ονομασθεί «Σλαβομακεδονία» υπήρξε το 1992 (είχε συμφωνήσει ο Κίρο Γληγόρωφ), αλλ’ εχάθη λόγω «ανταρσίας» των Εβερτ, Βαρβιτσιώτη, Αθ. Κανελλόπουλου και τελεσιγράφου, που επέδωσαν στον πρωθυπουργό Κων/νο Μητσοτάκη.

Τώρα βέβαια όλοι ομιλούν για σύνθετη ονομασία. Εν ανάγκη και ρεαλιστικά σκεπτόμενοι (και αν δεν αλλάξουν αι συνθήκες) μία ονομασία όπως «Νέα Μακεδονία» θα ήταν καλή επιλογή, καθώς παραπέμπει σε κάτι νέο, κάτι που δεν έχει σχέσι με την ιστορική Μακεδονία (το κύριο τμήμα της γεωγραφικής τοιαύτης), που ήταν και είναι ελληνική. Αντιθέτως, ο γεωγραφικός προσδιορισμός, π.χ., Β. Μακεδονία ή Μακεδονία του Βαρδάρη, παραπέμπει σε τμήμα της γεωγραφικής Μακεδονίας, που – θα λεν οι σλαβομακεδόνες – γιατί να μην ενωθεί κάποια στιγμή με την Ν. Μακεδονία; – κατά το Β. Κορέα και Ν. Κορέα ή συναφή! Εν πάση όμως περιπτώσει, απολύτως καθοριστικό είναι, μαζί με την επιλογή ονόματος, να δεχθεί το σλαβομακεδονικό κρατίδιο να αποσύρει απ’ το Σύνταγμά του και αλλού κάθε αλυτρωτική αναφορά, άμεση ή έμμεση. Αν πάλι, πιεζόμενοι απ’ το αλβανικό στοιχείο, θελήσουν να ενωθούν με την Ελλάδα (και την υπόλοιπη, την ιστορική, την κυρίως Μακεδονία, που είναι αναπόσπαστο τμήμα της Ελλάδος), ας κάνουν αίτησι, την οποία ασφαλώς θα ίδωμεν ευμενώς…


Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (11)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
     
    ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΟΛΩΝΟΧΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 31/01/2018 20:20
    Η ονομασία Γερμανοαυστρία που συμφώνησαν όλα τα κόμματα της, το 1919, απορρίφθηκε με τις συνθήκες των Βερσαλιών, γιατί υπέκρυπτε αλυτρωτισμό. Το ίδιο και η είσοδος της Μεγ Βρετανίας στην ΕΟΚ έγινε με την ονομασία Ενωμένο Βασίλειο, γιατί Βρετάννη υπάρχει καιθ στην Γαλλία. Για τους ίδιους λόγους δεν πρέπει να υπάρχει και ο όρος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στο κράτος των Σκοπίων. Αύριο-ποτέ δεν ξέρεις - μπορεί να εισβάλουμε κι εμείς!!
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΟΜΗΡΟΥ
    απάντηση04
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ | 31/01/2018 18:42
    Εκταση της κυπριακής δημοκρατίας 9251 τχ.Πληθυσμός 1017000.Εκταση της πΓΜΔ 25713 τχ σχεδόν τριπλάσια.Πληθυσμός 2074000 υπερδιπλάσιος.Η Κύπρος,παρά το μικρό της μέγεθος και την ύπαρξη 2 κοινοτήτων,θεωρείται και είναι κράτος.Η πΓΜΔ αποκαλείται 'κρατίδιο' και λόγω της μειονότητας των Αλβανών και ολίγων Ρομά 'μόρφωμα'.Ούτε καν αξια να λέγεται κράτος.Η Τουρκία, μόνη μεταξύ των κρατών της υφηλίου, δεν αναγνωρίζει την κρατική υπόσταση της Κύπρου,μέλους της ευρωζώνης και του ΟΗΕ. Κατ αυτήν, υπάρχουν 2 διοικήσεις της Μεγαλονήσου,η ελληνοκυπριακή και η τ/κυπριακή που ασκεί εξουσία στην αυτοανακηρυχθείσα ΤΔΒΚ.Η ασφάλεια της ΤΔΒΚ τηρείται 43 χρόνια από τα μη αποσυρόμενα τουρκικά στρατεύματα κατοχής.
    κάντε την αντικειμενική σύγκριση
    απάντηση11
     
     
    Και το παπαδαριό στο συλλαλητήριο! | 31/01/2018 17:47
    Με ενδιαφέρον παρακολουθώ και τη συμμετοχή των παπάδων στο συλλαλητήριο τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και στο επόμενο της Αθήνας την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου. Να δω πάντως τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο (γνωστό για το αβυσσαλέο μίσος του προς τους ομοφυλόφιλους συνανθρώπους του), εσάς κύριε Πειρουνάκη μας (γνωστός και μη εξαιρετέος επίσης για τις απόψεις σας επί του θέματος) μαζί και με την κυρία Ελένη Λουκά να κατεβαίνετε όλοι μαζί σε κανένα Gay Pride για να ευφρανθώ!
    Queer as Folk
    απάντηση43
     
     
    Η ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ | 31/01/2018 16:29
    Ο Φιλελευθερισμός είναι η άρνηση του Πατριωτισμού, για ένα απλό λόγο: Διότι θεωρεί ότι η Δημοκρατία προηγείται της Πατρίδας και η Ισότητα της Ταυτότητας. Θέλετε απόδειξη; Υποβάλετε αυτή την ερώτηση σε ένα φιλελεύθερο πχ τον Κυριάκο και θα λάβετε την ανωτέρω απάντηση. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το θέμα του παρόντος άρθρου και του εκλεκτού αρθρογράφου και συσχολιαστή. Διότι δυστυχώς το άρθρο εμπλέκει ένα μείζον εθνικό ζήτημα στις μυλόπετρες της μικροκομματικής συγκυρίας. Το πρόβλημα για τον αρθρογράφο δεν είναι αν τα Σκόπια θα ονομαστούν "Νέα Μακεδονία", αλλά μήπως ο μόλις συγκαλυφθείς ενδοτισμός του φιλελεύθερου Κυριάκου αποτρέψει την νεοδημοκρατική αυτοδυναμία! Τω όντι φιλελεύθερος συλλογισμός.
    ΙΩΝ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
    απάντηση38
     
     
    Μακριά από εμάς η εδαφική υπερ-επέκταση | 31/01/2018 15:42
    Αγαπητέ κ. Πειρουνάκη: «Αν πάλι, πιεζόμενοι απ’ το αλβανικό στοιχείο, θελήσουν να ενωθούν με την Ελλάδα [...] ας κάνουν αίτησι, την οποία ασφαλώς θα ίδωμεν ευμενώς…» Διαφωνώ. Γιατί ευμενώς; Για να κληρονομήσουμε το πρόβλημα με τους Αλβανούς των Σκοπίων; Η Ελλάδα ποτέ δεν επεκτεινόταν μέχρι τα σύνορα της Σερβίας, ούτε καν κατά την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου. Όποιος “ανοίγεται” γεωγραφικά πέρα από εκεί που μπορεί και που “πρέπει” (γιατί δεν φτάνει μέχρι εκεί το έθνος-του), σύντομα υφίσταται καταστροφικές συνέπειες. (Βλ. δική-μας Μικρασιατική Καταστροφή, κατακτήσεις Ιαπωνίας στο 2ο ΠΠ, αλλά και ναζιστικής Γερμανίας σε Ευρώπη-Β. Αφρική, κ.ά. πολλά.) Εμείς δεν είμαστε η Οθωμανική Αυτοκρατορία.
    Χάρης Φουνταλής
    απάντηση411
     
     
     
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ | 31/01/2018 10:30
    Γύπες σε κοιτάζουν μ' αδημονία, λύπες πλησιάζουν Μακεδονία.
    Καπαδόπουλος Ελισαίος
    απάντηση912
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Δοκιμασμένη συνταγή "Άστο για αργότερα" | 31/01/2018 09:37
    Η «συγκυρία» για το «Μακεδονικό»...για να καταλήξουμε στο "Άστο για αργότερα"...πιθανόν όταν "ο οικονομικός φιλελευθερισμός και ο φιλοδυτικός προσανατολισμός της χώρας να συμβαδίζουν με πατριωτισμό" ...γιατί μέχρι τώρα κυριαρχούν ο εθνολαϊκισμός της τζάμπα μαγκιάς. Δυστυχώς από τον τυχοδιωκτισμό των Συριζανελ του Τσίπρα - Καμμένου δεν μπορούσε να απουσιάζει η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συρόμενος πίσω από τον Καραμανλή και Σαμαρά και το λαϊκίστικο Δεξιό κόμμα του, που αυτός δήθεν θα μεταμόρφωνε σε σύγχρονο Ευρωπαϊκό, φιλελεύθερο και μεταρρυθμιστικό. Στην πράξη οι ΤσιπροΚαμμένοι αποδείχτηκαν περισσότερο οικονομικά φιλελεύθεροι από τη ΝΔ, τώρα αν φέρουν συμφωνία, και πιο πατριώτες.
    Καλά "βαφτίσια" κουμπάρε!
    απάντηση1020
     
     
    ΤΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ | 31/01/2018 08:38
    Να πάψει ο υποτιμητικός χαρακτηρισμός.Μέτρησα μιά δεκαριά φορές να αποκαλείτε ετσι το γείτονά μας στο κείμενο.Δεν ωφελεί εν οψει των διεξαγομένων διαπραγματεύσεων.Εκτός αν θέλετε να τις δυναμιτίσετε.Αυτά τα διαβάζει μεταφρασμένα η αλλη πλευρά και σκληραίνει τη στάση της. Με την επίδειξη περιφρόνησης δεν κερδίζουμε τίποτε.Τα πληροφορούνται επίσης οι αδιάλλακτοι σπόνσορες απόδημοι στον Καναδά,την Αυστραλία και τις ΗΠΑ.Eπιδεικνύοντας υπερπατριωτισμό ,θα ρίξουμε τους σκοπιανούς στην αγκαλιά της Τουρκίας η οποία ηδη εχει κανει σημαντική επενδυτική διείσδυση στην τουριστική περιοχή της Οχρίδας όπου ζεί μια αλβανική μουσουλμανική μειονότητα.ΚΑΙΡΟΦΥΛΑΚΤΕΙ.Την Κύπρο ουδείς τηναποκάλεσε ποτέ κρατίδιο
    προσφέρετε κακή υπηρεσία
    απάντηση2218
     
     
    Πολιτικάντικο παιχνίδι | 31/01/2018 07:19
    Κατά τη γνώμη μου αν επικρατήσει σύνθετη ονομασία θα πρέπει να είναι μια σύνθετη λέξη για να είναι αναγκασμένοι οι πάντες να την χρησιμοποιούν ολόκληρη.Νομίζω πως η διάλυση του κρατιδίου δεν μας συμφέρει γιατί. θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την μεγάλη Αλβανία. Με την πολιτική ανάλυση που κάνατε συμφωνώ απόλυτα. Κατά τη γνώμη μου δεν θα γίνει τίποτε γιατί ούτε τα Σκόπια μπορούν να σηκώσουν το βάρος της λύσης ούτε ο Τσίπρας που είναι λαϊκιστής μπορεί να πάει κόντρα στο ρεύμα. Ένα πολιτικάντικο παιχνίδι για να πετύχει την διάσπαση της ΝΔ ήταν.
    ΧΒ
    απάντηση246