Ενααπό τα βασικά θέματα για τα οποία επικρατεί αβεβαιότητα είναι η κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης.Οι υπογραφές για τον αγωγό έπεσαν τον Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα παρουσία του ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, ύστερα από διαπραγματεύσεις που διήρκεσαν περίπου δύο χρόνια, ενώ η ιδέα και οι συζητήσεις για τον αγωγό είχαν ξεκινήσει από το 1992.

Η εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού έχει ιδρυθεί με κυρίαρχη ρωσική παρουσία- άλλωστε η ρωσική πλευρά κατέχει την απόλυτη πλειοψηφία των μετοχών.

Ο πρόεδρος του ΠαΣοΚ κ. Γ. Παπανδρέου σε ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη είπε ότι «η ΝΔ διαφημίζει τον περίφημο αγωγό για τον οποίο παλέψαμε και εμείς, αλλά η διακρατική συμφωνία κατοχυρώνει τα συμφέροντα μόνο της μιας πλευράς. Εμείς θα διασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους σε ξηρά και θάλασσα». Στη δήλωση αυτή απάντησαν η υπουργός Εξωτερικών κυρία Ντόρα Μπακογιάννη και ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, στους οποίους ανταπάντησε ο βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Μ. Χρυσοχοΐδης μιλώντας για ενορχηστρωμένη προσπάθεια διαστρέβλωσης της αναφοράς του προέδρου του ΠαΣοΚ. Πάντως, για τον αγωγό τα μεγάλα προβλήματα εντοπίζονται στη Βουλγαρία, όπου ο νέος πρωθυπουργός κ. Μπόικο Μπορίσοφ αμφισβητεί ευθέως την οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού- κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στα 17 χρόνια, προκαλώντας μάλιστα την αντίδραση του προέδρου κ. Γκ. Παρβάνοφ.

Στη Μόσχα διπλωματικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το ζήτημα για τους Βούλγαρους είναι τελικά οικονομικό και μιλούν για «πρόσθετη χρηματοδότηση της Βουλγαρίας».

Το συνολικό κόστος κατασκευής του αγωγού φθάνει στο 1 δισ. δολάρια με συνολικό μήκος 280 χιλιομέτρων. Σε πλήρη ανάπτυξη θα μπορεί να μεταφέρει 35 εκατομμύρια τόνους ρωσικό πετρέλαιο τον χρόνο.