Στα μέσα του 2010 το εργοστάσιο της Παπουτσάνης στη Ριτσώνα ήταν κλειστό, οι εργαζόμενοι απεργούσαν, οι τζίροι της εταιρείας συρρικνώνονταν, οι ζημιές διογκώνονταν, η μετοχή ήταν σε επιτήρηση και οι τράπεζες ανησυχούσαν για τα δάνεια που είχαν χορηγήσει στον ιστορικό όμιλο.
Σήμερα, τρία χρόνια μετά, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Οι τζίροι κινούνται ανοδικά, καταγράφεται επιστροφή εκτός από τη λειτουργική και στην καθαρή κερδοφορία, οι δείκτες ρευστότητας είναι αισθητά βελτιωμένοι, η μετοχή διαπραγματεύεται κανονικά στην Κύρια Αγορά του ΧΑ και η διοίκηση της εταιρείας συμμετείχε πρόσφατα στο road show της ΕΧΑΕ στη Νέα Υόρκη για να παρουσιάσει τον όμιλο σε ξένους θεσμικούς!
Πλέον μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι η εταιρεία αποτελεί ένα από τα λίγα turn around stories του ελληνικού χρηματιστηρίου χωρίς να κινδυνεύει να παρεξηγηθεί.
Στα μέσα του 2010 ανέλαβαν το μάνατζμεντ της εταιρείας οι κκ. Γεώργιος Γκάτζαρος και Μενέλαος Τασόπουλος. Σταδιακά απέκτησαν και την πλειοψηφία των μετοχών από τον όμιλο Δαυΐδ.
Στα τέλη του 2010 ολοκληρώθηκε αύξηση κεφαλαίου 12 εκατ. ευρώ που επέτρεψε στην εταιρεία να αποκτήσει κεφάλαια κίνησης, να αποπληρώσει υποχρεώσεις προς τρίτους και να προμηθευτεί πρώτες ύλες. Εν τω μεταξύ είχε αντικατασταθεί και η επωνυμία Plias και η εταιρεία είχε επανακτήσει την ιστορική ονομασία της.
Αργά αλλά σταθερά το μάνατζμεντ επικεντρώθηκε στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, στον περιορισμό του κόστους μέσα από αναζήτηση νέων προμηθευτών, στην ενίσχυση των εξαγωγών και στις πωλήσεις προϊόντων φασόν και ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και στην ανάπτυξη της αγοράς των ξενοδοχειακών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ετσι, σε συνδυασμό με την ανάληψη της διανομής των προϊόντων από την ΕΛΓΕΚΑ, σταδιακά ο όμιλος επανήλθε δυναμικά στην αγορά ειδών προσωπικής περιποίησης στα οποία έχει γράψει ιστορία με τα προϊόντα «Καραβάκι».

Από το δαιδαλώδες προϊοντικό μείγμα της Plias η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε τρεις κατηγορίες προϊόντων: α) στην κατηγορία των επώνυμων προϊόντων με τη σειρά Olivia, η οποία απευθύνεται στην εγχώρια αγορά και σε αρκετές χώρες του εξωτερικού, β) στα ξενοδοχειακά προϊόντα, όπου η εταιρεία είναι η μοναδική παραγωγός στην Ελλάδα. Τα προϊόντα της (Olivia, Skin Essentials, «Καραβάκι») και τα προϊόντα Κορρέ (σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρεία) διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 18% το πρώτο εξάμηνο του 2013. Και γ) στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παρουσίασαν αύξηση 30% το πρώτο εξάμηνο του 2013. Η Παπουτσάνης πλέον θεωρείται ένας από τους κύριους παραγωγούς στην Ευρώπη λόγω και των σύγχρονων εγκαταστάσεων που διαθέτει και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις για την υπογραφή νέων συμφωνιών για την παραγωγή προϊόντων για λογαριασμό τρίτων.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 18% και διαμορφώθηκε στα 8,3 εκατ. ευρώ. Από τις παραπάνω πωλήσεις το 24% περίπου αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης στο εσωτερικό και εξωτερικό, το 22% πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά και το υπόλοιπο περίπου 54% παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις.Το 38% περίπου του ετήσιου κύκλου εργασιών αφορά εξαγωγές. Το περιθώριο μεικτού κέρδους κατά την εξεταζόμενη περίοδο αυξήθηκε από 20,4% στο 26,6%. Τα λειτουργικά κέρδη από 0,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. ευρώ και το τελικό αποτέλεσμα ήταν οριακά κέρδη 245.000 ευρώ έναντι ζημιών 253.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2012.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, ο οποίος με πρώτη ύλη τα φυτικά έλαια ίδρυσε τη φερώνυμη σαπουνοποιία. Το 1913 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στον Πειραιά και το 1965 έγινε μετεγκατάσταση στη Νέα Κηφισιά. Το 1972 η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο και στις αρχές του 1990 η οικογένεια Παπουτσάνη μεταβίβασε τις μετοχές στον όμιλο Δαυΐδ. Το 2001 δημιουργήθηκε το σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας στη Ριτσώνα Ευβοίας.

HeliosPlus