Στη 16η θέση κατατάσσεται η Αθήνα ως προορισμός για κατανάλωση εμπορικών προϊόντων (shopping) μεταξύ 33 ευρωπαϊκών πόλεων. Την κορυφή της λίστας καταλαμβάνει το Λονδίνο, ενώ την κορυφή επιμέρους κατάταξης των 33 πόλεων με γνώμονα την αναζήτηση και εξεύρεση ευκαιριών, καταλαμβάνει η Σόφια. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατάταξη των πόλεων που μπορεί να βρει κανείς ευκαιρίες, η Αθήνα καταλαμβάνει την όγδοη θέση. Την έρευνα διεξήγαγε και δημοσιεύει το βρετανικό περιοδικό Economist.
Αναλυτικά, στις πρώτες δέκα θέσεις της λίστας των ευρωπαϊκών πόλεων που προσφέρονται για shopping βρίσκονται κατά σειρά το Λονδίνο, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη, το Παρίσι, η Ρώμη, το Βερολίνο, η Λισαβόνα, το Αμστερνταμ, η Πράγα και η Βουδαπέστη. Στην 11η θέση βρίσκει κανείς την «πρωτεύουσα» της ευρωπαϊκής μόδας, την πόλη του Μιλάνου. Στις τρεις τελευταίες θέσεις της λίστας κατατάσσονται το Βελιγράδι, το Οσλο και η Γενεύη.
Σε ό,τι αφορά την επιμέρους κατάταξη των πόλεων όπου μπορεί κανείς να «αλιεύσει» ευκαιρίες, στην κορυφή βρίσκεται η Σόφια και ακολουθούν η Μπρατισλάβα, το Βουκουρέστι, το Κίεβο, το Βελιγράδι, η Βουδαπέστη, η Λισαβόνα, η Αθήνα, η Ρώμη και η Βαρκελώνη. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκει κανείς τις γνωστές για τις πανάκριβες αγορές τους, Στοκχόλμη, Οσλο και Γενεύη.
Τα κριτήρια για τη διαμόρφωση του Globe Shopper City Index είναι 22 και αφορούν πέντε κατηγορίες. Τα καταστήματα των πόλεων, τις εκπτωτικές ευκαιρίες που προσφέρουν, την ευκολία πρόσβασης και την εξυπηρέτηση σ’ αυτά, την ξενοδοχειακή υποδομή και την ποιότητα του δικτύου μεταφορών των πόλεων και τέλος τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν.