Το εξώφυλλο του περιοδικού «Town and Country» του περασμένου Αυγούστου

Η ψηφιακή τεχνολογία ανέτρεψε κάθε επιχειρηματική ρουτίνα στον χώρο του Τύπου. Πλέον, η μόνη βεβαιότητα στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι η αλλαγή. Ολοι πειραματίζονται και όποιος δεν πειραματίζεται δεν πρόκειται να επιβιώσει. Με αυτά τα δεδομένα, το The Guardian Changing Media Summit, το διήμερο συνέδριο για τα media στο Λονδίνο, στις 18 και 19 Μαρτίου, θα συγκεντρώσει στελέχη ορισμένων από τους κορυφαίους μιντιακούς οργανισμούς για να αναλύσουν εμπειρίες, να καταθέσουν διαπιστώσεις, να ανταλλάξουν ιδέες.

Μία από αυτές, η σαραντάχρονη Αννα Τζόουνς, εκτελεστική διευθύντρια του μιντιακού κολοσσού Hearst στη Βρετανία, μίλησε στον Guardian με αφορμή την προώθηση του περιοδικού Town and Country, η οποία της ανατέθηκε πριν από μερικούς μήνες. Μπορεί μεν η αγορά των εντύπων να φθίνει διαρκώς, όμως στη Βρετανία υπάρχει ακόμη κόσμος που ενδιαφέρεται να μάθει τι να φορέσει όταν πάει για ιππασία.
«Είναι απογοητευτικό πώς τσουβαλιάζονται μαζί περιοδικά και εφημερίδες στη συζήτηση για τον έντυπο Τύπο» λέει η Τζόουνς. «Στην πραγματικότητα πρόκειται για αρκετά διαφορετικά μέσα» υποστηρίζει, λέγοντας ότι ο όμιλός της έχει «έναν μεγάλο αριθμό τίτλων που αυξάνουν την κυκλοφορία τους από έτος σε έτος». Και εκτιμά: «Νομίζω ότι όλοι οι τίτλοι μας έχουν μέλλον σε έντυπη μορφή».

Ο όμιλος Hearst εκδίδει στη Βρετανία ορισμένους τίτλους που έχουν επιτυχία, όπως το Good Housekeeping, το Prima, το Country Living, το Women’s Health. Αλλοι τίτλοι του σημείωσαν πτώση, όπως το Cosmopolitan, του οποίου η κυκλοφορία υποχώρησε 8,97% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. «Ορισμένα έντυπα του ομίλου επηρεάζονται περισσότερο από άλλα από την κρίση που έχει πλήξει το εφημεριδοπωλείο. Τα πράγματα για τα εβδομαδιαία έντυπα είναι πολύ δύσκολα» παραδέχεται η Τζόουνς. Πάντως, δύο τεύχη του Town and Country κατάφεραν να πουλήσουν περισσότερα από 60.000 αντίτυπα το καθένα, πράγμα σημαντικό στην εποχή μας. Βεβαίως, το περιοδικό υποστηρίζεται και από μια ομότιτλη ιστοσελίδα.
Οταν η Αννα Τζόουνς ερωτήθηκε αν σκοπεύει να υιοθετήσει το μοντέλο άλλων ομίλων, που εστιάζουν αποκλειστικά στην online ανάγνωση με περιεχόμενο που κυκλοφορεί σε ηλεκτρονικές εκδόσεις στο Διαδίκτυο οι οποίες ανανεώνονται διαρκώς και καθημερινά, δήλωσε ότι «το μέλλον του ομίλου βρίσκεται και στον έντυπο και στον ψηφιακό Τύπο» και δεν δίστασε να αποκαλύψει ότι είναι έτοιμη να πειραματιστεί και να προσφέρει στον καταναλωτή περιεχόμενο σε όποια μορφή εκείνος προτιμά: «Αν το θέλουν στο tablet και στο κινητό τους, θα έχουμε έτοιμη μια ειδική εφαρμογή, αν θέλουν να έρθουν σε μια εκδήλωση –και θέλουν όλο και περισσότερο -, θα οργανώσω μια εκδήλωση για αυτούς. Αν θέλουν το περιοδικό σε έντυπη μορφή, θα το έχουν σε έντυπη μορφή».
Ποιο θα είναι το μέλλον της βιομηχανίας του περιοδικού Τύπου; «Είναι αρκετά δύσκολο να προβλέψουμε» κατέληξε η Τζόουνς, «κι αυτό είναι ένα από τα πιο εκνευριστικά πράγματα για τους ανθρώπους που εργάζονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης –από τα πιο εκνευριστικά ή από τα πιο συναρπαστικά για ορισμένους άλλους, όπως εγώ, που με κινητοποιεί και με ενθουσιάζει ακριβώς το ότι δεν ξέρω τι πρόκειται να συμβεί».

HeliosPlus