H εξέλιξη ενός αυτοκινήτου αποτελεί μια δυναμική, σχεδόν αέναη διαδικασία. Ακόμα και όταν μια πολλά υποσχόμενη τετράτροχη πρόταση συναντήσει τη γραμμή παραγωγής, ακόμα και όταν τα νούμερα των πωλήσεων τής χαρίσουν την απόλυτη κορυφή, εξακολουθούν να υφίστανται περιθώρια βελτίωσης.
Στην περίπτωση του Nissan Qashqai η επικαιροποίηση των προδιαγραφών του έρχεται σχεδόν τέσσερα χρόνια από την ημέρα που η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού crossover «πάτησε» επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Οπως αναμενόταν, στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρέθηκαν τα σχεδιαστικά γνωρίσματα τού αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος, ωστόσο θα ήταν άδικο να σταθεί κανείς σε αυτά, παραβλέποντας τις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν σε άλλα, εξίσου κρίσιμα μέρη του αυτοκινήτου.
Οχι τυχαία, όλα ξεκινούν από το ανασχεδιασμένο ρύγχος, το οποίο με απόλυτη επιτυχία κατάφερε να προσαρμοστεί στα πρότυπα που επιβάλλει η νέα σχεδιαστική ταυτότητα του ιάπωνα κατασκευαστή.
Τη σκυτάλη από το χρωμιωμένο «V» που σχηματίζεται στο μέσον της κεντρικής εισαγωγής αέρα διεκδικούν οι νέοι προβολείς και τα ενσωματωμένα σε αυτούς φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Τον εμφανώς δυναμικότερο τόνο υποστηρίζουν με τη σειρά τους οι ανασχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος, τα δύο νέα χρώματα αμαξώματος, όπως άλλωστε και οι μικρότερες σε έκταση και αριθμό αλλαγές που εντοπίζονται στο πίσω τμήμα του αμαξώματος.

Εκσυγχρονισμός

Με στόχο την αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας αλλά και της άνεσης, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει να παρουσιάσει ανάλογα σημάδια προόδου. Το νέο, τριάκτινο τιμόνι φαντάζει από μόνο του αρκετό για να υποστηρίξει τον σύγχρονο προσανατολισμό του συνόλου, οι μαύρες-γυαλιστερές επιφάνειες κατά μήκος του ταμπλό συγκαταλέγονται ανάμεσα σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να προσδώσουν μια premium χροιά ενώ οι προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας εγγυώνται την… ακεραιότητα του οδηγού και των επιβάτων.
Μέχρι την άνοιξη, που το ανανεωμένο Qashqai θα αποκτήσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ProPILOT, ο πρωταγωνιστικός ρόλος σε ό,τι αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό ανήκει στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας NissanConnect και στις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας που είναι ικανό να προσφέρει.
H ενίσχυση των ηχομονωτικών υλικών σε διάφορα σημεία του αμαξώματος καθώς και η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απαλλάσσουν τον θάλαμο επιβατών από ανεπιθύμητους θορύβους συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός φιλόξενου περιβάλλοντος.
Μένοντας στην αθέατη πλευρά του ανανεωμένου Nissan Qasqhai, οι νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης αλλά και στην ανάρτηση έχουν ενισχύσει και μάλιστα σημαντικά την αυτοπεποίθηση του ιαπωνικού crossover στην άσφαλτο.
Παρά την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος, το πλαίσιο δεν δυσκολεύεται να βρει ισορροπία, έστω και αν σε ορισμένες περιπτώσεις δίνει την εντύπωση ότι ευνοεί τη δυναμική εις βάρος της άνεσης.
Η λύση του κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων είναι με διαφορά η αποδοτικότερη δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να κινηθεί με θεαματική αποδοτικότητα ακόμα και μέσα στην πόλη.
Αν θα έπρεπε να αλλάξει κανείς κάτι στο ιαπωνικό σύνολο, τότε αυτό θα ήταν η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου αυτή η μικρή ασάφεια που τον διακρίνει συνηθίζεται και σταματά να αποτελεί αντικείμενο κριτικής.

INFO

1.461 κ.εκ.
110 ίπποι/ 4.000 σ.α.λ.
260 Nm/1.750 σ.α.λ.
Mηχανικό έξι σχέσεων
3,8 λίτρα/100 χλμ.
11,9 δευτερόλεπτα182 χλμ./ώρα
30.000 χλμ. ή 12 μήνες
99 γραμμ./χλμ.
€ 89,1
€ 21.790

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ