Ενας βαρύτιμος τόμος 526 σελίδων. Το βιβλίο «Το 1821 και το θέατρο: Από τη μυθοποίηση στην απομυθοποίηση» (εκδ. ΟΤΑΝ) υπογράφει ο Βάλτερ Πούχνερ. Ο αυστριακός καθηγητής που αγάπησε την Ελλάδα – μεταξύ άλλων μαζί με τον Σπύρο Ευαγγελάτο υπήρξαν πρωτεργάτες στην ίδρυση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ – αποδίδει μέσω του βιβλίου του μια διεισδυτική ακτινογραφία καταγραφής του αποτυπώματος των γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης στην ευρωπαϊκή και ελληνική δραματουργία και εν γένει στη θεατρική πράξη. Πρόκειται για ένα θέμα που απασχόλησε τον αυστριακό καθηγητή σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και έτσι σήμερα παραδίδει ένα βιβλίο το οποίο βασίζεται σε πολυετείς έρευνες σε ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες και αρχεία. Διαρθρωμένο σε επτά κεφάλαια, εξετάζει μεταξύ άλλων θέματα όπως η πρόσληψη των γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης στο ευρωπαϊκό θέατρο αλλά και στην ελληνική δραματουργία, ενώ θίγει ακόμη θεματικές όπως το αποτύπωμα του 1821 στο θέατρο σκιών αλλά και στις σχολικές παραστάσεις. Και όλα αυτά μέσα από μια συναρπαστική αφήγηση. Ετσι ο αναγνώστης μαθαίνει, για παράδειγμα, ότι τον χειμώνα του 1820-1821 στην Κωνσταντινούπολη, λίγους δηλαδή μήνες πριν από το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης, ανέβηκε με πρωτοβουλία του κεφαλλονίτη ζωγράφου Γεράσιμου Πιτσαμάνου έργο με θέμα τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο και την Αλωση (πιθανότατα ανήκε στον Ιωάννη Ζαμπέλιο). Το παράτολμο εγχείρημα όμως έγινε αντιληπτό από τους Τούρκους και ενώ θεατές και ηθοποιοί διέφυγαν, ο ιδιοκτήτης της αίθουσας όπου ανέβηκε η παράσταση, ένας φαρμακοποιός από το Πέραν, αποκεφαλίστηκε.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω