Η «πράσινη επανάσταση» προϋποθέτει ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζονται μπαταρίες οι οποίες, για να διαρκούν περισσότερο μέχρι την επόμενη φόρτιση, απαιτούν ορυκτά σπανιότερα και πιο ευάλωτα σε ελλείψεις και αυξομειώσεις τιμών απ’ ό,τι το πετρέλαιο. Από τα ορυκτά αυτά – λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο κ.ά. -, το κοβάλτιο είναι το πιο επιρρεπές στις διακυμάνσεις, καθώς το 70% παγκοσμίως προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (πρώην Ζαΐρ). Λόγω της εκτίναξης της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Κονγκό αναμένεται να αναδειχθεί σε «Σαουδική Αραβία του κοβαλτίου».

Σήμερα, τα 15 από τα 19 ορυχεία κοβαλτίου του Κονγκό ελέγχονται από κινεζικές εταιρείες που υποστηρίζονται από το Πεκίνο και τα τελευταία χρόνια έχουν κινηθεί μεθοδικά για να κυριαρχήσουν στην αγορά μπαταριών, από τις πρώτες ύλες μέχρι την παραγωγή. Τα μεγαλύτερα από αυτά τα ορυχεία ανήκαν μέχρι πρόσφατα σε αμερικανικές εταιρείες, όμως επί Μπαράκ Ομπάμα και Ντόναλντ Τραμπ οι Κινέζοι εκμεταλλεύθηκαν ευκαιρίες, κινήθηκαν γρήγορα χάρη στη χρηματοδότηση από κρατικές τράπεζες και κατάφεραν να κυριαρχήσουν στο κοβάλτιο.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω