Ο Μπόρις Τζόνσον όχι απλά νίκησε πανηγυρικά, αλλά κατάφερε να αλλάξει τον βρετανικό εκλογικό χάρτη και το ίδιο του το κόμμα. Οι Βρετανοί Συντηρητικοί βρέθηκαν να κατακτούν «οχυρά» των Εργατικών που δεν είχαν βρεθεί στα χέρια τους, κάποια από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, κάποια ποτέ. Οι εργάτες της Βόρειας και Κεντρικής Αγγλίας μολονότι είδαν τα τελευταία χρόνια τα εργοστάσια να κλείνουν το ένα μετά το άλλο και τους εμπορικούς δρόμους να ερημώνουν, αποφάσισαν να δώσουν άλλη μια ευκαιρία στους Tories, παραβλέποντας το γεγονός ότι βρίσκονται ήδη εννέα χρόνια στην εξουσία. Πολλοί απ’ αυτούς υπήρξαν στο παρελθόν σταθεροί ψηφοφόροι των Εργατικών, αλλά στήριξαν το Brexit και ψήφισαν Συντηρητικούς πρώτη φορά. Και ίσως να είναι και η τελευταία αν ο Μπόρις Τζόνσον δεν τηρήσει τις φανταχτερές υποσχέσεις του, ανοίγοντας διάπλατα τις κάνουλες της οικονομίας και «τελειώνοντας μια για πάντα» με το Brexit.

Το σύνθημα «Get Brexit Done», απλό, κατανοητό, αλλά συνάμα απλοϊκό και πιασάρικο, φαίνεται να έπεισε. Ο πρωθυπουργός παρέμεινε  καθ’ όλη την προεκλογική περίοδο on message, διαλαλώντας απ’ όποιο μικρόφωνο και αν έπεφτε στα χέρια του ότι το σχέδιό του για το Brexit ήταν «oven – ready», δηλαδή έτοιμο να ζεσταθεί στο φούρνο και να σερβιριστεί. Ανεξαρτήτως της ερώτησης, η απάντησή του ήταν  πάντα η ίδια: «Θα κάνουμε το Βrexit πραγματικότητα». Χωρίς εξηγήσεις και αναλύσεις, αποφεύγοντας συστηματικά δημοσιογράφους που θα μπορούσαν να του θέσουν άβολα ερωτήματα. Η προεκλογική εκστρατεία των Συντηρητικών, μια υπερπαραγωγή εύπεπτων στιγμιοτύπων και βίντεο των 20 δευτερολέπτων πάνω σε εκσκαφείς που γκρεμίζουν τα τείχη του Brexit – έτοιμη για κατανάλωση στα social media με κύριο στόχο ψηφοφόρους των Εργατικών που ψήφισαν υπέρ του Brexit. Η στρατηγική τους θριάμβευσε.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω