Δεν υπάρχει μάλλον καλύτερος τρόπος για να αντιληφθεί κανείς το – για πολλούς ακατανόητο αλλά και δυσανάλογο της πραγματικής καλλιτεχνικής του αξίας – ενδιαφέρον του κοινού και μοιραία των media για το σύμπαν της K-pop μουσικής από εκείνο που συνέβη πριν από λίγες ημέρες με το ντεμπούτο της Lisa στο Φεστιβάλ Coachella.
Σάρκα από τη σάρκα των Blackpink ή αλλιώς του πιο επιτυχημένου γυναικείου συγκροτήματος που παρέδωσε η Κορέα στην οικουμένη, η 28χρονη Ταϊλανδή έκανε την παρθενική σόλο εμφάνισή της στο μουσικό φεστιβάλ της Καλιφόρνιας (το 2023 το group ήταν headliners της διοργάνωσης, ενώ σύντομα ξεκινούν ξανά παγκόσμια περιοδεία) και το μόνο που δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς είναι ότι πέρασε απαρατήρητη.

Οι Blackpink σε πλήρη απαρτία εν ώρα εργασίας.
Δεν ήταν μόνο τα στίφη των «Blinks» – έτσι αυτοαποκαλούνται οι groupies του συγκροτήματος – ή η παρουσία άλλων τραγουδιστριών του γκρουπ, αλλά και των συμπρωταγωνιστών της Lisa στη σειρά «The White Lotus» του HBO, αλλά κυρίως το γεγονός πως ακόμα και η πιο μικρή λεπτομέρεια της συναυλίας της αναλύθηκε μέχρι κεραίας από τον διεθνή Τύπο.
Ακόμα και το τελευταίο διαδικτυακό κονάκι της μόδας ασχολήθηκε με τη φουτουριστική στολή εργασίας που επέλεξε η ποπ καλλιτέχνις, ανέλυσε τις ερπετολογικές αναφορές του κοστουμιού της και τελικά έκλινε το γόνυ στις οπτικές ίνες με τις οποίες το είχε διανθίσει ο σχεδιαστής Asher Levine. Από την άλλη, κάθε tabloid που τιμά και σέβεται τα σκανδαλοθηρικά ένστικτα του κοινού, εστίασε σε μια ηχηρή απουσία από την κομβική και σημαδιακή στιγμή για την καριέρα της τραγουδίστριας, που μόλις πριν από μερικούς μήνες εκκίνησε και επίσημα με την κυκλοφορία του ντεμπούτου άλμπουμ της, τις εργασίες της – παράλληλης με τις υποχρεώσεις των Blackpink – σόλο καριέρας της.

Ο Φρεντερίκ Αρνό στα εγκαίνια του καταστήματος-ναυαρίδα Tiffany’s στη Νέα Υόρκη.
Ο εδώ και χρόνια φημολογούμενος σύντροφός της Φρεντερίκ Αρνό – γιος του γάλλου μεγιστάνα Μπερνάρ Αρνό, από τον Ιανουάριο του 2024 CEO της LVMH Watches (που περιλαμβάνει στο portfolio της μάρκες όπως η TAG Heuer) και από τον προσεχή Ιούνιο αφεντικό του brand Loro Piana (όλα αυτά φυσικά ανήκουν στο ευρύτατο χαρτοφυλάκιο του πατέρα του) – ήταν εκκωφαντικά απών.
Και ναι και όχι
Τα τελευταία δύο χρόνια η εικοτολογία αναφορικά με το εάν η Lisa και ο 29χρονος απόγονος της γαλλικής δυναστείας LVMH αποτελούν ζευγάρι παραμένει στον αφρό της επικαιρότητας.
Μολονότι οι κοινές εμφανίσεις τους είναι τόσο σπάνιες όσο ας πούμε η κοινή λογική στις μέρες μας, θεωρείται μάλλον δεδομένο ότι οι δύο νέοι έχουν βρει ο ένας στον άλλον το άλλο του ολόκληρο – ναι, αυτό που είναι το νέο άλλο μισό. Η αρχή της σχέσης τους τοποθετείται πίσω στο πανδημικό 2020. Τότε που η K-pop σταρ σήκωσε τα μανίκια και ανέλαβε ρόλο πρέσβειρας στην ωρολογοποιία Bvlgari – επίσης συμφερόντων Αρνό.
Μάλιστα ο Φρεντερίκ, δευτερότοκος γιος του Μπερνάρ Αρνό από τον δεύτερο γάμο του με την καναδή πιανίστρια Ελέν Μερσιέ, ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να δώσουν το like τους στη Lisa, όταν εκείνη τότε έπαιρνε το βάπτισμα του πυρός ως brand ambassador.

Ο Φρεντερίκ Αρνό με τον Πάτρικ Ντέμσι, πρέσβη της ωρολογοποιίας Tag Heuer.
Εκτοτε οι σποραδικές εμφανίσεις τους – σε μια συναυλία της Αντέλ στο Λας Βέγκας, στο περιθώριο αγώνων της Formula 1 ή στα παρασκήνια συναυλίας των Blackpink το 2022 – ανατροφοδοτούν τις φήμες για το ειδύλλιο δύο νέων με διαφορετικές αφετηρίες που με έναν τρόπο έφτασαν να λειτουργούν ως παραπληρωματικά μεγέθη. Ναι, κανείς δεν γνωρίζει εάν στην ιδιωτική ζωή τους συμπληρώνουν σαν κομμάτια παιχνιδιού Lego ο ένας τον άλλον, ωστόσο ο επαγγελματικός βίος τους είναι αλληλοεξαρτώμενος.
Εκείνη χρειάζεται τις συνεργασίες με τα βαρύτιμα brands της οικογένειας Αρνό για να ανεβάσει – κι άλλο – την αίγλη και τη μετοχή της στο χρηματιστήριο της σόου μπιζ, εκείνος χρειάζεται μια ποπ σταρ από την Απω Ανατολή με δυσθεώρητη διείσδυση στο κοινό για να κρατά ανοιχτούς τους διαύλους του με τις μεγαλύτερες και τις πιο καταναλωτικές αγορές luxury προϊόντων στον πλανήτη.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της στην εφημερίδα «The Wall Street Journal», την οποία έδωσε έπειτα από δύο εξαντλητικές εβδομάδες αγορών για την ανανέωση της γκαρνταρόμπας της στο Παρίσι και τσιμπολογώντας τηγανητές πατάτες στη διάρκεια της συνομιλίας, η ιέρεια της K-pop άφησε για μία ακόμα φορά το μυστήριο σχετικά με τον δεσμό της άλυτο. Ηταν κάτι που θα έπρεπε να περιμένει κανείς από μια γυναίκα που γαλουχήθηκε στα τρίσβαθα της K-pop βιομηχανίας, όπου μεταξύ των πολλών άλλων περιορισμών υπάρχουν κάποιοι βασικοί, απαράβατοι κανόνες.
Τα είδωλα της κορεατικής μουσικής βιομηχανίας δεν πίνουν, δεν καπνίζουν, δεν κάνουν ναρκωτικά, δεν σεξουαλικοποιούνται και δεν μιλούν ποτέ για την ερωτική τους ζωή. Πυλώνας της φιλοσοφίας της K-pop παραμένει έως σήμερα η άποψη πως πρέπει το κοινό να μπορεί να ταυτίζεται τόσο με τα είδωλά του ώστε να τρέφει ακόμα και την ψευδαίσθηση πως θα μπορούσε να σχετιστεί μαζί τους.

Ο μεγιστάνας Μπερνάρ Αρνό ανάμεσα στους υιούς και κληρονόμους του.
Τέτοιοι άγραφοι αλλά υπαρκτοί νόμοι δεν έγιναν απλώς κτήμα της Lisa στα πέντε χρόνια που πέρασε σε μια «φάρμα» παραγωγής K-pop καλλιτεχνών, αλλά ένας μπούσουλας από τον οποίο δεν μοιάζει διατεθειμένη να παρεκκλίνει. Εξαίρεση ήταν μάλλον η συμμετοχή στης στο σόου της Victoria’s Secret πέρυσι, στο οποίο εμφανίστηκε με τολμηρή περιβολή.
Για την ιστορία, αξίζει να θυμόμαστε πως ένα post της στο Instagram από το σόου του αμερικανικού οίκου εσωρούχων υπολογίζεται πως παρήγαγε 1,6 εκατομμύρια μιντιακής αξίας για το brand. Νωρίτερα μάλιστα είχε «πληρώσει» κάποιες guest εμφανίσεις της στο περίφημο κλαμπ Crazy Horse του Παρισιού, με αποκλεισμό από το κινεζικό Facebook, το Weibo, αφού φαίνεται πως το καθεστώς της Κίνας δεν συγχωρεί οτιδήποτε μπορεί να σκανδαλίσει τα χρηστά ήθη.
Μια Ταϊλανδή στη Σεούλ
Πώς όμως έφτασε ένα κορίτσι από τις εσχατιές της Νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο έχει ακόμα τη φωνή του ελβετού πατριού του στα αφτιά του να το αποκαλεί με το παρατσούκλι «σούπερ σταρ», να είναι σήμερα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και τα πιο εμπορικά πρόσωπα της παγκόσμιας σόου μπιζ, αλλά και να ενσαρκώνει μια πολύφερνη νύφη για το χιλιοτραγουδισμένο γένος των Αρνό; Τίποτα δεν θα ήταν ίδιο στη ζωή της εάν το 2010, σε ηλικία 13 ετών, δεν είχε λάβει μέρος στην οντισιόν που διοργάνωσε η δισκογραφική εταιρεία YG, μία από τις λεγόμενες Big 4 της Κορέας, στα μέρη της.
Ηταν τόσο καλή ώστε έγινε η μόνη που επιλέχθηκε ανάμεσα σε 4.000 υποψηφίους και υποψήφιες ως πιθανώς ικανή να ενταχθεί στη φάμπρικα της κορεατικής μουσικής βιομηχανίας – η πρώτη μη Κορεάτισσα που το πέτυχε.
Εναν χρόνο μετά και χωρίς να μιλά ούτε λέξη κορεατικά, η Lisa, η οποία όσο περίμενε την απάντηση της YG είχε αλλάξει το όνομά της σε Lalisa κατόπιν συμβουλής ενός μέντιουμ – στα ταϊλανδέζικα Lalisa σημαίνει «καλότυχη» –, προσγειώθηκε στη Σεούλ. Τότε ξεκίνησαν πέντε μάλλον απαιτητικά – ή κατά άλλους εφιαλτικά – χρόνια ταχύρρυθμης εκπαίδευσης προκειμένου να εκκολαφθεί σε ποπ σταρ.

Στιγμιότυπο από την πρόσφατη εμφάνιση της Lisa στο Coachella Festival.
Για να καταλάβει κανείς πόσο σκληρές ήταν και παραμένουν οι συνθήκες που βιώνουν οι έφηβοι οι οποίοι ονειρεύονται να γίνουν αστέρια της K-pop, φτάνει να θυμάται πως οι πρόβες
– στο τραγούδι, τον χορό, τις ξένες γλώσσες, τους τρόπους καλής συμπεριφοράς – ξεκινούν στις 10 το πρωί και δεν τελειώνουν πριν από τις 2 το ξημέρωμα.
Η Lisa υπήρξε ένα από τα εκατοντάδες πειραματόζωα που, ευτυχώς για εκείνη, δεν βρέθηκε στα αζήτητα, όπως πολλοί άλλοι φιλόδοξοι νέοι που δεν ανταποκρίνονται στα υψηλά στάνταρντ της K-pop βιομηχανίας και στις συνεχείς αξιολογήσεις, αλλά βρήκε μια θέση στο συγκρότημα Blackpink. Σήμερα μάλιστα λέει πως την τρίτη της χρονιά στην Κορέα ήταν έτοιμη να τα παρατήσει, ούσα εξουθενωμένη από μια ζωή που δεν διέφερε πολύ από εκείνη ενός χάμστερ στον τροχό. Τελικά, η μητέρα της την έπεισε να σφίξει τα δόντια και να προσπαθήσει ακόμα περισσότερο.
Θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι τώρα πλέον ρεφάρει τον κόπο, τις θυσίες, τη σωματική και την ψυχολογική καταπόνηση. Είναι η K-pop σταρ με το μεγαλύτερο ποίμνιο followers στο Instagram (105 εκατομμύρια), μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό άλμπουμ της με τίτλο «Alter Ego», έχει και εξακολουθεί να συνάπτει εμπορικές συμφωνίες που αβγατίζουν κι άλλο την περιουσία των 25 εκατομμυρίων που υπολογίζεται πως έχει δημιουργήσει, πρωταγωνιστεί στην τρίτη σεζόν της λαοφιλούς σειράς «The White Lotus» υποδυόμενη την υπάλληλο ενός κοσμοπολίτικου resort, έχει ήδη δώσει το όνομά της σε ρόφημα της ευζωιστικής αλυσίδας Erewhon του Λος Aντζελες, όπως ακριβώς δηλαδή η Μπέλα Χαντίντ, η Κέιτι Πέρι και η Χέιλι Μπίμπερ, και είναι – όπως η εκκωφαντική και μάλλον ύποπτη σιωπή της αναφορικά με το θέμα καταδεικνύει – σε σχέση με έναν από τους πιο ισχυρούς άνδρες στον κόσμο του luxury λιανεμπορίου.
Αλλά γιατί να μιλήσει για την «ιδιώτευσή» της, όταν τα πηγαίνει περίφημα και χωρίς να την ξεπουλά, αλλά και αφού ό,τι έχει να πει το λέει μέσω της τέχνης της; Ποιος από τους θαυμαστές της δεν έχει κάνει, λόγου χάριν, τη σύνδεση ανάμεσα στον «Γάλλο με τα πράσινα μάτια», τον οποίο μνημονεύει στο νέο τραγούδι της με τίτλο «Moonlit Floor (Kiss Me)», και τον Φρεντερίκ Αρνό;