Δύο πρωταθλητές με κοινό πάθος την ταχύτητα και τις θριαμβευτικές νίκες στη Folmula 1, αλλά… μέχρις εκεί! Ο επτάκις πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον, αν και κοσμοπολίτης, απεχθάνεται το «κατεστημένο» των ευκατάστατων οδηγών με… κληρονομικό χάρισμα και δηλώνει έτοιμος να δημιουργήσει μια νέα γενιά μαύρων οδηγών, που θα έχουν ίσες ευκαιρίες με όλους μέσα στην πίστα. Δεν θα τα παρατήσει αν δεν φέρει πίσω το πρωτάθλημα που του έχουν… κλέψει! Στον αντίποδα, ο Ολλανδός Μαξ Φερστάπεν, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, μοιάζει με καλοκουρδισμένη μηχανή, «φοβάται» για το υβριδικό μέλλον των μονοθεσίων, ενώ η ζωή του μοιράζεται ανάμεσα στον φορολογικό «παράδεισο» του Μονακό, το προσωπικό του αεροσκάφος και την Κέλι Πικέ, που έχει κλέψει τον «κινητήρα» της καρδιάς του.

Μαξ Φερστάπεν, ο «ιπτάμενος» Ολλανδός

Στην αρχή της καριέρας του ήταν ριψοκίνδυνος και ζημιάρης: ο οξύθυμος νεαρός οδηγός αγώνων ταχύτητας, που προσπαθεί να μιμηθεί τον Σένα όταν οδηγεί στη βροχή, έχει κατά καιρούς στείλει στον… φανοποιό αρκετά μονοθέσια εξαιτίας της εκρηκτικής (και απρόσεκτης) οδήγησής του, μπαίνοντας στο μάτι όλων. Τελικώς, από το 2015 που ξεκίνησε και μέσα σε μία οκταετία τα χρήματα που «χαράμισαν» όσοι τον εμπιστεύθηκαν στα πρώτα του χιλιόμετρα στη Formula 1 τα έχει φέρει πίσω και με το παραπάνω. Αδιαμφισβήτητα ο «ιπτάμενος» Ολλανδός τα τελευταία χρόνια έχει βάλει «φτερά» στο μονοθέσιό του, σαν να έχει πάντα κρυμμένο κάτω από το κάθισμά του ένα μαγικό ραβδί που του χαρίζει πρωταθλήματα, ρεκόρ και επιτυχίες. Ο μικρός πλέον μεγάλωσε και στα 26 του έχει κατακτήσει ήδη τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και βάζει πλώρη για πολλούς ακόμη θριάμβους στα διεθνή σιρκουί.

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει δώσει ήδη μπόλικο υλικό για να γίνει η ζωή του βιβλίο. «Η διαδρομή ενός πρωταθλητή» μιλάει για το σπάνιο ταλέντο του Φερστάπεν, για τη μαεστρία του να ξεκλέβει βαθμούς – ακόμη και να «κλέβει» πρωταθλήματα -, ενώ απεχθάνεται τις συγκρίσεις, ειδικά με τον Σένα. Παρόλο που τα κατορθώματά του είναι αντάξια του αδικοχαμένου Βραζιλιάνου. Προς το παρόν, σε κάθε σεζόν αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι του στους πίνακες της βαθμολογίας, των ρεκόρ των χρονομέτρων.

Oδηγός από κούνια

Ως γιος του γνωστού οδηγού της F1 Γιος Φερστάπεν και της κορυφαίας οδηγού καρτ Σόφι Κούμπεν, ο μικρός Μαξ είχε τις προδιαγραφές να γίνει οδηγός αγώνων. Στο παρελθόν έχει εκμυστηρευθεί ότι ο πατέρας του τον πίεζε, ώστε να αποκτήσει τα απαραίτητα αντισώματα που θα τον θωράκιζαν στον σκληρό και αδυσώπητο κόσμο της Formula 1! Αγαπάει να βουτάει στις στροφές με γεμάτο το κοντέρ, την ώρα που το βάθρο για αυτόν έχει γίνει το δεύτερό του σπίτι.

Τα προγνωστικά είναι πάντα υπέρ του Μαξ Φερστάπεν. Το επιθετικό του οδηγικό στυλ δεν περνάει στα ψιλά αλλά τις περισσότερες φορές – και παρά τις εντολές της ομάδας του – έχει δικαιωθεί για τα ρίσκα που έχει πάρει.

Για τους λάτρεις των αριθμών, ο Μαξ Φερστάπεν γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1997 στο Βέλγιο, έχει ύψος 1,81 μ. και βάρος 72 κιλά. Προσφάτως πέτυχε την 50ή νίκη της καριέρας του και 15η εφετινή, ισοφαρίζοντας το περυσινό του ρεκόρ νικών (το προηγούμενο κατείχαν ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 13 νίκες από το 2013 και ο Μίχαελ Σουμάχερ με 13 νίκες από το 2004) ενώ μπήκε στο κλειστό κλαμπ των 50 νικών στην F1 με τη νίκη του στο Τέξας στις 22 Οκτωβρίου. Αλλη μία τού λείπει για να ισοφαρίσει τις 51 του Αλέν Προστ.

Σε ηλικία τεσσάρων ετών έβαλε τα κλάματα για να του αγοράσουν οι γονείς του ένα καρτ. Τελικώς τα κροκοδείλια δάκρυα έπιασαν τόπο και από τότε έχει το τιμόνι για… πρωινό! Μάλιστα, αναφέρεται ότι το πρώτο του καρτ δεν άντεξε τους ρυθμούς του πιτσιρικά και κατέληξε με σπασμένο κινητήρα. Προτού καλά-καλά τελειώσει το σχολείο βρέθηκε στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Ανήλικος, χωρίς δίπλωμα οδήγησης για δημόσιους δρόμους, μπήκε με… τρακ στη γραμμή της εκκίνησης δίπλα στα θηρία της αφρόκρεμας της F1, έπειτα από μακρά προϋπηρεσία στα καρτ. Στις 15 Μαρτίου 2015, στο Αυστραλιανό Grand Prix, ο Φερστάπεν καταγράφηκε ως ο νεότερος πιλότος της F1 – ήταν 17 ετών και 166 ημερών.

Το ορόσημο του 2026, Μόντε Κάρλο και ο έρωτας

Ο Μαξ Φερστάπεν βλέπει το 2026 με… τρόμο! Το νέο καθεστώς των υβριδικών μηχανών στα μονοθέσια θα φέρουν τα πάνω κάτω με τις αλλαγές που θα συντελεστούν σε όλες τις ομάδες. Αλλωστε τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή τον περιμένουν όλοι στη γωνία. Ferrari, Mercedes και τώρα η McLaren, με την αναπάντεχη ανοδική πορεία. Στον ύπνο του βλέπει… μέτριες επιδόσεις στον προσομοιωτή του νέου του μονοθεσίου. «Για εμένα τα πράγματα δείχνουν απαίσια» έχει δηλώσει ο πρωταθλητής εν όψει των αλλαγών, καθώς πιστεύει ότι τα νέα δεδομένα θα φέρουν μεγάλο ανταγωνισμό στα μονοθέσια και όποιο καταφέρει να έχει τον πιο δυνατό κινητήρα θα έχει και την πρωτοκαθεδρία.

Στο γκαράζ του έχει τρεις Aston Martin, συλλεκτικές Ferrari και καλογυαλισμένες Porsche. Ετησίως οι απολαβές του ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ πριν από δύο χρόνια απέκτησε δικό του αεροσκάφος. Η σαγηνευτική Κέλι Πικέ, κόρη του θρύλου της Formula 1 Nέλσον Πικέ, μοντέλο και μπλόγκερ, βρίσκεται στο πλευρό του τα τελευταία χρόνια. Εχει υπάρξει σύντροφος του πρώην πιλότου της Formula1 Ντάνιελ Κβιάτ, με τον οποίο έχει αποκτήσει και ένα παιδί το 2019. Είναι τα τελευταία χρόνια μόνιμος κάτοικος Μονακό, διαψεύδοντας ωστόσο ότι μετακόμισε στο πριγκιπάτο για να τύχει ευνοϊκότερης φορολογικής αντιμετώπισης.

Λιούις Χάμιλτον, ο αντισυμβατικός πρωταθλητής

Η ζωή του μοιάζει να είναι εμπνευσμένη από παραμύθι. Κάνοντας ένα ταπεινό ξεκίνημα, με σκληρή δουλειά πέτυχε το ακατόρθωτο: να είναι ο πρώτος μαύρος πιλότος στη Formula 1 και να αναρριχηθεί στο «Εβερεστ» του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατακτώντας επτά παγκόσμια πρωταθλήματα. Το παιδί-θαύμα με το αθώο, εφηβικό πρόσωπο και το διαπεραστικό βλέμμα τρύπωσε στη σκηνή των grand prix το 2007, χωρίς να φοβηθεί τον ανταγωνισμό με τον ομόσταβλό του, τον κορυφαίο τότε Φερνάντο Αλόνσο.

Τη χρονιά του ντεμπούτου του κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στον Καναδά. Το ταλέντο του ξετυλίχθηκε γρήγορα, αποφέροντάς του το παρθενικό του πρωτάθλημα με τη McLaren, όμως όλη του η αγωνιστική ζωή είναι συνυφασμένη με τη Mercedes, όπου εκτόξευσε την ομάδα του Μπράκλεϊ (το δεύτερό του σπίτι, όπως λέει) τη μαγική περίοδο 2014-2021.

Κορυφαία στιγμή στην πορεία του ήταν όταν ισοφάρισε σε πρωταθλήματα τον Μίχαελ Σουμάχερ το 2020. Η πτωτική πορεία της Mercedes την περίοδο 2022-2023 δεν τον πτόησε, με τον ίδιο να δηλώνει πως θα πάρει πίσω ό,τι του έχουν… κλέψει! Η διεκδίκηση ενός ακόμα πρωταθλήματος αποτελεί μάλλον κίνητρο για τον έμπειρο οδηγό, ο οποίος διαμηνύει ότι θα τρέχει όσο καιρό νιώθει νέος και ακμαίος.

Ακτιβιστής, τραγουδιστής και vegan

Η ζωή του 38χρονου πιλότου περιλαμβάνει ένα αυστηρό πρωτόκολλο άθλησης και αυστηρής διατροφής, που σίγουρα δεν θυμίζει αυτή του «τεντιμπόι» της F1 Τζέιμς Χαντ (γνωστός και ως playboy των grand prix), που κάπνιζε, έπινε και πρέσβευε ότι το καλύτερο πρωινό για τους πρωταθλητές είναι το σεξ.

O Λιούις Χάμιλτον είναι φανατικός της vegan διατροφής, όπως δήλωσε το 2017, και όπως αναφέρει «το στομάχι μας είναι ο δεύτερος εγκέφαλός μας!». Το 2019 μάλιστα άνοιξε και αλυσίδα με vegan μπέργκερ που διαθέτει καταστήματα σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ντουμπάι.

O βρετανός πρωταθλητής, ακόμη και αν κάποτε πατήσει φρένο στην αγωνιστική καριέρα του, με «όπλο» την πολυσχιδή προσωπικότητά του πιθανότατα θα παραμείνει στο προσκήνιο, διοχετεύοντας τις δυνάμεις του για καλό σκοπό. Ο επαναστάτης οδηγός είχε πρωτοστατήσει σε εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού – είχε αντιδράσει δημοσίως για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ. Η αντιρατσιστική δράση του έχει φέρει στο παρελθόν δυσφορία στον αρτηριοσκληρωτικό θεσμό της Formula 1. Ως απάντηση σε όλα αυτά ο Χάμιλτον έχει κάνει πλέον γνωστή την πρόθεσή του να συστήσει μία επιτροπή με στόχο την προσέλκυση περισσότερων μαύρων οδηγών στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο ίδιος δεν κρύβει το πάθος του για τους νέους πιλότους από λιγότερο προνομιούχα περιβάλλοντα, ευελπιστώντας στο μέλλον ότι θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να μπουν και να διαπρέψουν στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο της Formula 1.

REUTERS/Hamad I Mohammed

Το δεύτερο μεγάλο πάθος του Χάμιλτον είναι η αγάπη του για το εκκεντρικό ντύσιμο: o 38χρονος Βρετανός σε κάθε του εμφάνιση, μέσα και έξω από τα σιρκουί, δίνει το δικό του ενδυματολογικό στίγμα. Στο παρελθόν δεν έκρυψε και τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, έχοντας συνεργαστεί με την Κριστίνα Αγκιλέρα στο τραγούδι «Pipe» με το ψευδώνυμο XNDA.

Ο Χάμιλτον έχει καταφέρει να γίνει το πιο αναγνωρίσιμο πρόσωπο της Formula 1, φλερτάροντας με την κοσμοπολίτικη ζωή, ενώ στον ελεύθερό του χρόνο αφήνει για λίγο στην άκρη τη χλιδή και ταξιδεύει στα πιο φτωχά και υποβαθμισμένα μέρη του κόσμου – προσφάτως πήγε στη Νότια Αφρική κυρίως για να στηρίξει το αίτημα για τη δημιουργία ενός grand prix εκεί. Στο παρελθόν ο βρετανός πιλότος έχει επισκεφθεί και την Ελλάδα, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη αδυναμία στη Μύκονο, μαζεύοντας ακόμη και σκουπίδια από ερημικές παραλίες.

Σαφώς, το μεγαλύτερο διαβατήριο για τον Χάμιλτον στάθηκαν τα καλά λόγια που είχε πει ο Σουμάχερ στο ξεκίνημα του Βρετανού, αναφέροντας: «Είναι ένας ποιοτικός οδηγός, δυνατός, και έχει σωστή αγωνιστική νοοτροπία».

*

Top 10 οδηγών με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία της F1

103 – Λιούις Χάμιλτον

91 – Μίχαελ Σουμάχερ

53 – Σεμπάστιαν Φέτελ

51 – Αλέν Προστ

50 – Μαξ Φερστάπεν

41 – Aϊρτον Σένα

32 – Φερνάντο Αλόνσο

31 – Νάιτζελ Μάνσελ

27 – Τζάκι Στιούαρτ

25 – Τζιμ Κλαρκ, Νίκι Λάουντα