Ο Εμανουέλ Μακρόν έχει χάσει εκείνη τη λάμψη στο βλέμμα που έβγαζε προς τα έξω ότι είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Σφιγμένα χείλη, σκοτεινή ματιά, χειρονομίες που δεν δείχνουν την περίφημη αυτοπεποίθηση του παρελθόντος. Παραμένει όμως ανυποχώρητος σε αυτά που πιστεύει. Είναι πάρα πολλοί εκείνοι που μιλούν για έναν πρόεδρο απομονωμένο, έναν ηγέτη ο οποίος ζει σε έναν δικό του κόσμο. Παρακολουθεί τα θέματα, τα μεγάλα ζητήματα της χώρας, τις αντιδράσεις των ανθρώπων, τις τεράστιες καταστροφικές διαδηλώσεις για το Ασφαλιστικό (εδώ και σχεδόν έναν μήνα) πίσω από τα χρυσοποίκιλτα τείχη του Élysée. Πόσα, αλήθεια, μπορεί να καταλάβει, πόσο μπορεί να έρθει κοντά στα καθημερινά προβλήματα του πολίτη ένας άνθρωπος ο οποίος περνάει τον περισσότερο χρόνο του στο πολυτελές περιβάλλον του Προεδρικού Μεγάρου; Είναι αρκετοί μάλιστα αυτοί που χαρακτηρίζουν τον «διάκοσμο» του Élysée ως… Λουδοβίκειο. Ο γάλλος πρόεδρος είδε και το τελευταίο του «προπύργιο», τον Τύπο της χώρας του, τουλάχιστον κάποιες σημαντικές εφημερίδες (και κανάλια), να γκρεμίζεται, ενώ καθημερινά βρίσκεται στο στόχαστρο των γελοιογράφων, με πολύ σκληρό μάλιστα τρόπο. Γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει γάλλος γελοιογράφος. Πρόκειται για τα πανίσχυρα αυτά «πενάκια» που μπορούν να σε στείλουν στην… κόλαση (ή και στον παράδεισο). Παρακολουθούσα έναν επισκέπτη από την Αυστραλία, ο οποίος έκανε τις διακοπές του στο Παρίσι, να μιλάει στο μικρόφωνο των τηλεοπτικών συνεργείων. Στεκόταν μπροστά στην υπέροχη πινακίδα του Λούβρου. Eμοιαζε απογοητευμένος γιατί λόγω των φοβερών διαδηλώσεων για το Ασφαλιστικό απαγορευόταν η είσοδος στον εκπληκτικό χώρο που λίγο καιρό πριν είχε ανοίξει για μια θεαματική έκθεση έργων τέχνης που ανήκει στη συλλογή του γάλλου «ολιγάρχη» Μπερνάρ Αρνό, στενού φίλου του Μακρόν και «προμηθευτή» αποκλειστικά μέσω της LVMH των ρούχων της συζύγου Μπριζίτ. Ο άνθρωπος εξέφρασε την απογοήτευσή του, έσπευσε όμως να συμπληρώσει ότι σέβεται και καταλαβαίνει απόλυτα αυτούς που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους. Οι Γάλλοι τελικά μισούν τον Μακρόν; Ο ίδιος είχε εκμυστηρευτεί στο περιβάλλον του ότι απέτυχε να ενώσει τους συμπατριώτες του. Μμμ! Πραγματικά δεν ξέρω! Οσο και να μάχονται οι Γάλλοι για τα δικαιώματά τους (αντιδρούν στην αύξηση των ορίων ηλικίας κατά δύο χρόνια όσον αφορά τις συντάξεις τους), είναι σοκαριστική εικόνα να βλέπεις διαδηλωτές να παρελαύνουν με κοντάρια που στο επάνω μέρος τους έχουν «καρφωμένο» το κεφάλι του προέδρου ως δεύτερου Λουδοβίκου ΙΣΤ’.
Ο Μακρόν είναι ένας φιλόδοξος πολιτικός που μέχρι τώρα ήξερε να κερδίζει. Οι Γάλλοι είναι ένας λαός που σύμφωνα με τους «ειδικούς» δεν ικανοποιείται με τίποτα. Ο χρόνος θα δείξει τι θα γίνει με τον άλλοτε υπέρλαμπρο κ. Μακρόν τον οποίο περίμεναν άλλοι ηγέτες να τους επισκεφθεί, να τους δείξει την προσοχή του, αρκετοί και τη συμπαράστασή του. Το BHMAgazino φιλοξενεί στο εξώφυλλό του τον Εμανουέλ Μακρόν σε μια φωτογραφία με σφιγμένα χείλη και σκοτεινή ματιά. Περίπου δύο χρόνια πριν ο Μακρόν βρισκόταν πάλι στο εξώφυλλό μας σε μια άλλη, διαφορετική φωτογραφία. Αισιόδοξος, γεμάτος αυτοπεποίθηση, με ένα λαμπερό χαμόγελο στα χείλη, να κινείται στον περίβολο του Élysée με τον αγαπημένο του «σκανδαλιάρη» σκύλο. Σκιαγραφούμε το πορτρέτο του κ. Μακρόν, καταγράφουμε τις εξελίξεις και περιμένουμε να «ανακαλύψουμε» τι επιφυλάσσει ο χρόνος για εκείνον.

Εγκαταλείπουμε για λίγο τις σκληρές εικόνες με τις φωτιές και τις καταστροφές στο Παρίσι και περνάμε στα γαλήνια νερά του Πολιτισμού και στα εξαιρετικά, διεθνή projects που φέρνει κοντά μας το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του διάσημου γερμανού σκηνοθέτη Πέτερ Στάιν, που υπογράφει τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου στο ΔΘΠ και ετοιμαστείτε για το «μαγικό άγγιγμα» του Ρόμπερτ Γουίλσον (θα σκηνοθετήσει τον προσεχή Νοέμβριο τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» του Εντουαρντ Αλμπι). Ο κ. Γουίλσον, μεγάλος θαυμαστής του BHMAgazino, είχε φωτογραφηθεί στο εξώφυλλό μας όταν είχε έρθει την περασμένη χρονιά στην Ελλάδα για την Εθνική Λυρική Σκηνή. Τώρα είναι και πάλι εδώ. Χαιρόμαστε…