Είναι γεγονός ότι τους τελευταίους 4 μήνες η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου καταγράφει μείωση πωλήσεων, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη ημιαγωγών. Καθώς η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα παραμένει ισχυρή, τα εργοστάσια αδυνατούν, λόγω αυτής της έλλειψης, να την ικανοποιήσουν και μοιραία η προσφορά υπολείπεται της ζήτησης.
Στον αντίποδα, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει τον τελευταίο καιρό μια αξιοσημείωτη «ανθεκτικότητα», καταγράφοντας στο δεκάμηνο μια αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 35%, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη η αντίστοιχη αύξηση ήταν λίγο πάνω από 2%. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιτακτική ανάγκη αντικατάστασης παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων μετά από έναν χρόνο καταναλωτικής «αδράνειας» λόγω της πανδημίας, καθώς και στη ζήτηση αυτοκινήτων στις κατηγορίες B2B και Rent a Car, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τον πολύ θετικό απολογισμό της φετινής τουριστικής σεζόν. Σε κάθε περίπτωση, η πορεία της αγοράς αυτοκινήτου είναι άμεσα συνυφασμένη με την πορεία της οικονομίας και τις γενικότερες εξελίξεις στον τομέα της πανδημίας. Συνεπώς, με δεδομένο ότι η οικονομία μας θα συνεχίσει να επιδεικνύει σημάδια σταθεροποίησης και ανάκαμψης, ευελπιστούμε σε μια ανάλογη τάση των πωλήσεων και για τους επόμενους μήνες.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.