Tο ποδόσφαιρο γυναικών κατακτά σιγά-σιγά τη δική του ξεχωριστή θέση στον πλανήτη. Η Αϊτάνα Μπονματί, δις νικήτρια της Χρυσής Μπάλας, αποτελεί πλέον τη νέα πρέσβειρα της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Vueling. Η συνεργασία αυτή ενισχύει την ήδη αυξανόμενη λίστα χορηγών της Καταλανής, η οποία μεγαλώνει από τότε που καθιερώθηκε ως η κορυφαία ποδοσφαιρίστρια στον κόσμο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας, η συνεργασία αυτή έχει ως στόχο την προβολή του γυναικείου αθλητισμού, αλλά και την έμπνευση νέων γενεών, προωθώντας το ταλέντο και δημιουργώντας νέα πρότυπα που θα συμβάλουν στην εξάλειψη των έμφυλων προκαταλήψεων. Η Αϊτάνα Μπονματί είναι ηγέτιδα τόσο της Μπαρτσελόνα όσο και της Εθνικής Ισπανίας, με τις οποίες έχει πετύχει εντυπωσιακά επιτεύγματα: Με την Μπαρτσελόνα: 3 Champions League, 5 πρωταθλήματα Ισπανίας, 5 Κύπελλα και 4 Σούπερ Καπ, ενώ με την Ισπανία έχει κατακτήσει Παγκόσμιο Κύπελλο και Nations League.
Σε ατομικό επίπεδο, η Μπονματί έχει κερδίσει δύο συνεχόμενες Χρυσές Μπάλες (2023, 2024) και δύο φορές το βραβείο The Best της FIFA. Επιπλέον, της απονεμήθηκε πρόσφατα ο Σταυρός του Σεν Τζόρντι, μία από τις μεγαλύτερες τιμητικές διακρίσεις της Καταλονίας, για τη συμβολή της στον αθλητισμό και την κοινωνία.
Η Μπονματί δήλωσε σχετικά με τη νέα χορηγία: «Η επιμονή, η ομαδικότητα και η καθημερινή προσπάθεια είναι τα κλειδιά για να πετύχουμε τους στόχους μας. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, ελπίζω να εμπνεύσω τις νέες γενιές να κυνηγήσουν τα όνειρά τους και να ξεπεράσουν εμπόδια».
Η συνεργασία αυτή ενισχύει την υπάρχουσα σχέση της Vueling με τη γυναικεία ομάδα της Μπαρτσελόνα, της οποίας είναι χορηγός από την περασμένη σεζόν. Η εταιρεία μεταφέρει τα χρώματα του συλλόγου σε όλη την Ευρώπη μέσω ενός αεροπλάνου ειδικά διαμορφωμένου με την εικόνα της ομάδας. Για την Μπονματί τα λεφτά δεν είναι ούτε κοντά σε όσα βγάζουν οι άνδρες συνάδελφοί της, αλλά σιγά-σιγά με τις χορηγίες έχει φτάσει σε περιουσία που αγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Μέλος της ελίτ
Η Αϊτάνα Μπονματί ανήκει πλέον σε μια ελίτ γυναικών στο ποδόσφαιρο που προσελκύουν μεγάλες χορηγικές συμφωνίες, αποδεικνύοντας την αυξανόμενη εμπορική δυναμική του γυναικείου ποδοσφαίρου.
Και ευτυχώς δεν είναι η μόνη, αφού κι άλλες αθλήτριες φρόντισαν με τις ικανότητες και τις επιτυχίες τους να επιτύχουν εμπορικές συμφωνίες που αύξησαν την ορατότητα του ποδοσφαίρου γυναικών.
- Η Αλέξια Πουτέγιας, δύο φορές κάτοχος της Χρυσής Μπάλας (2021, 2022), είναι πρέσβειρα της Adidas και άλλων διεθνών εταιρειών, γεγονός που ενισχύει τη θέση της ως μιας από τις πιο εμπορικά επιτυχημένες παίκτριες.
- Η Μέγκαν Ράπινο είναι γνωστή για την ενεργό στάση της σε κοινωνικά ζητήματα και έχει συνάψει συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες (Nike, Samsung, Victoria’s Secret), που συνδέονται με τη φήμη της εντός και εκτός γηπέδου.
- Η αυστραλή παίκτρια Σαμ Κερ, ηγέτιδα της Τσέλσι, έχει χορηγούς όπως η Nike και είναι εξώφυλλο στο FIFA 23, το οποίο αποτελεί μεγάλη εμπορική επιτυχία.
- Η Λούσι Μπρονζ είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες ποδοσφαιρίστριες της Αγγλίας και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα στον χώρο των επιχειρήσεων (Nike, Pepsi, Beats by Dre).
- Η ολλανδή σουπερστάρ και κορυφαία σκόρερ Βιβιάνε Μιντέμα έχει συνάψει κι αυτή συμφωνίες που υπογραμμίζουν τη δυναμική της στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο.
- Τέλος, η Άντα Χέγκερμπεργκ (Nike, Mastercard), η πρώτη νικήτρια της Χρυσής Μπάλας Γυναικών, συνεργάζεται με κορυφαίους χορηγούς, προωθώντας την ισότητα στον αθλητισμό.