Εχω διαβάσει το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του ολλανδού μαθηματικού Πιερ φαν Χίλε (1909-2010) «Δομή και Διορατικότητα» (είναι μεταφρασμένο και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Liberal Books) και ξέρω πως εκεί, εκτός από την ένθερμη συνηγορία του για μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη διδασκαλία της Γεωμετρίας στα σχολεία, σε ιδιαίτερο κεφάλαιο, εισηγείται την πλήρη κατάργηση της διδασκαλίας των κλασμάτων. Γράφει μάλιστα ότι «η ικανότητα να κάνουμε υπολογισμούς με κλάσματα δεν έχει καμία χρησιμότητα» (αλήθεια, αν εισακουστεί, όλες εκείνες τις Σειρές-Φάρεϋ, χρήσιμες στα Μαθηματικά και τη Φυσική και τα αθροίσματα κλασμάτων στις διάφορες σειρές ποιος θα τα φροντίζει πλέον;). Τέλος πάντων.

Επειδή όμως από το 1986 που γράφτηκε το βιβλίο ακόμη δεν έχει γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση και τα κλάσματα συνεχίζουν να διδάσκονται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, θα ήθελα να γράψω και εγώ κάτι για τα κλάσματα. Παρατηρήσεις άλλων που θα ήμουν όμως ευτυχής ως μαθητής να είχα ακούσει να γίνονται στην ώρα τους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω