Το απόγευμα της ερχόμενης Τετάρτης ο Νίκος Ανδρουλάκης θα περάσει το κατώφλι ενός γνωστού νεανικού πολυχώρου στο κέντρο της Αθήνας. Το video wall που θα δεσπόζει στον χώρο μιας μεγάλης εκδήλωσης που έχει προγραμματιστεί να γίνει εκεί, με την έναρξή της, θα μετατραπεί σε ένα μωσαϊκό προσώπων, νέων ανθρώπων, που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό. Στην Αγγλία, στο Βέλγιο, στη Γερμανία, στον Καναδά, στις ΗΠΑ. Οι περισσότεροι από αυτούς έφυγαν από την Ελλάδα την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση τους δίδεται η δυνατότητα να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στον τόπο κατοικίας τους. Θα συνδεθούν με την εκδήλωση για να συζητήσουν με τον πρόεδρο του ΠαΣοΚ την εμπειρία τους, τις ευκολίες και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στο ξεκίνημά τους, το πώς μπορεί η Ελλάδα να αλλάξει υπόδειγμα, υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται σε άλλες χώρες.

Οι 430 χιλιάδες νέοι ψηφοφόροι

Η εκδήλωση αυτή, για τους Ελληνες του εξωτερικού, προετοιμαζόταν εδώ και καιρό και ήταν στην κορυφή της ατζέντας με την οποία το ΠαΣοΚ θέλει να προσεγγίσει, συνολικά, το νεανικό κοινό, η εκλογική συμπεριφορά του οποίου θεωρείται κρίσιμη για την εκλογική του επίδοση. Οι νέοι που έφυγαν στο εξωτερικό την περίοδο της κρίσης είναι ένα κομμάτι του το οποίο ο κ. Ανδρουλάκης θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό. Είτε, μέσω κινήτρων που θα τους δοθούν, επιστέψουν στην Ελλάδα είτε μείνουν στο εξωτερικό, τους αντιμετωπίζει ως ενεργό τμήμα της προσπάθειας να αλλάξει η χώρα. Το κοινό, όμως, στο οποίο στρέφουν το ενδιαφέρον τους οι επιτελείς της Χαριλάου Τρικούπη δεν είναι αυτό στο οποίο δίδεται η δυνατότητα να ψηφίσει για πρώτη φορά στο εξωτερικό αλλά αυτό που θα προσέλθει για πρώτη φορά στις κάλπες. Οι 430 χιλιάδες νέοι ψηφοφόροι.

Μία από τις μαύρες εκλογικές τρύπες του ΠαΣοΚ είναι η εκλογική του επίδοση στις νέες ηλικίες. Το 2019 στις ηλικίες από 17 έως 24 είχε λάβει ποσοστό 4,9%, ερχόμενο πίσω και από το κόμμα του Γ. Βαρουφάκη. Οι στενοί συνεργάτες του κ. Ανδρουλάκη έβαλαν στο μικροσκόπιο όλα τα επιμέρους στοιχεία που αφορούσαν την εκλογική τους διάθεση. Αυτό που διαπίστωσαν από τα στοιχεία λίγο πριν από το Πάσχα, ήταν ότι υπήρχε μια τάση συμμετοχής στις κάλπες αλλά και μια διάθεση αντισυστημικής εκλογικής συμπεριφοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο προεκλογικό σποτ είχε αποδέκτη τους νέους ψηφοφόρους.

Η πρεμιέρα της νέας καμπάνιας

Σε αυτό το κοινό θα στοχεύει και η νέα επικοινωνιακή καμπάνια της Χαριλάου Τρικούπη που θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται τις επόμενες ημέρες. Η διαπίστωση των συνεργατών του προέδρου του ΠαΣοΚ είναι ότι στις νέες ηλικίες υπάρχει μια θετική διάθεση απέναντι στο ΠαΣοΚ. Οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε όλες αυτές τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα «ωραία χρόνια του ΠαΣοΚ», που όμως προσδίδουν στο κόμμα που ίδρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου και φολκλορικά χαρακτηριστικά. Η καμπάνια της Χαριλάου Τρικούπη θα θυμίσει ότι το ΠαΣοΚ είναι ένα μεταρρυθμιστικό κεντροαριστερό κόμμα που όπως άλλαξε τη ζωή των γονέων τους, μπορεί να αλλάξει και τη δική τους.