Η αλήθεια, χωρίς μικροκομματική, συντεχνιακή ψιμυθίωση αποτελεί ελάχιστο δείγμα σεβασμού της μνήμης των αθώων θυμάτων.

  • Το 2010 ο ΟΣΕ είχε σωρευμένο χρέος 10,7 δισ. ευρώ! Το 2009 το ετήσιο έλλειμμα έφθασε το 1,2 δισ. ευρώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συνολικά έσοδα 106 εκατομμύρια ενώ τα έξοδα μόνο για μισθοδοσία έφθαναν τα 116 εκατομμύρια. Το 2009, με κατά 24% λιγότερους εργαζομένους σε σχέση με το 2004, είχε κατά 16% αυξημένη δαπάνη μισθοδοσίας.
  • Μεταξύ άλλων ελέγχθηκε η σπατάλη, περιορίστηκε το εξαιρετικά ζημιογόνο δίκτυο και μετατάχθηκε το πλεονάζον προσωπικό. Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ προέβλεπε 2.800 θέσεις, εκ των οποίων στην Κυκλοφορία (σταθμάρχες, κλειδούχοι) 860. Ολες οι θέσεις ήταν πλήρως στελεχωμένες (Αρθρο 3, Ν 3891/10). Με την πάροδο των ετών και τις συνταξιοδοτήσεις το προσωπικό μειώθηκε, χωρίς όμως πλήρωση των κενών θέσεων. Το οργανόγραμμα του ΟΣΕ επικαιροποιήθηκε με απόφαση του υπουργού τον Μάιο 2022(ΦΕΚ 2623). Προβλέπεται ο ίδιος κατά βάση αριθμός εργαζομένων με μικρές μειώσεις σε σχέση με τον Ν.3891, π.χ. στην Κυκλοφορία 826 αντί 860. Στην πράξη, όμως, οι θέσεις είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό κενές! Στον ΟΣΕ υπηρετούν συνολικώς 730 εργαζόμενοι (το 1/3 σε σχέση με το 2010) ενώ σε θέσεις σταθμαρχών αν και προβλέπονται 414 υπηρετούν 130 μόνιμοι και 75 συμβασιούχοι, δηλαδή οι μισοί!
  • Στον ΟΣΕ, που οφείλει να συντηρεί το δίκτυο, δόθηκε αυξημένη κρατική επιχορήγηση που δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Από την οικονομική έκθεση 2016 του ΟΣΕ προκύπτει η εξής χρονοσειρά οικονομικής στήριξης (σε εκατομμύρια ευρώ): 2009: 30, 2010: 104, 2011: 106,5, 2012: 98,5, 2013: 87, 2014: 53, 2015: 45, 2016: 45.
  • Με τον Ν.3891/10 ιδρύθηκε και λειτούργησε η ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) με ευρείες αρμοδιότητες που ως φαίνεται δεν είχε τον αναγκαίο ρόλο στη συνέχεια.
  • Η πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ δεν διαθέτει τηλεδιοίκηση στο σύνολο του δικτύου. Αυτό δεν σημαίνει έλλειμμα ασφάλειας στις μεταφορές. Στον ΟΣΕ, εκτός της κατά τμήματα υφιστάμενης τηλεδιοίκησης, η ασφάλεια στην κυκλοφορία διασφαλιζόταν με τριπλό έλεγχο. Δυστυχώς, πέραν του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας και του προσωπικού εποπτείας στον σταθμό από το 2020 καταργήθηκε και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας στην έδρα του ΟΣΕ.
  • Η ΝΔ ψήφισε τον Ν. 3891 ενώ οι εργαζόμενοι, παρά τις αντιδράσεις, συντάχθηκαν και ως επιστέγασμα υπογράφηκε συλλογική σύμβαση (η μόνη στην περίοδο του 1ου μνημονίου).

Η επικοινωνιακή – ακόμη μία – συγγνώμη του Πρωθυπουργού δεν με συμπεριλαμβάνει. Η ειλικρινής συγγνώμη μου αφορά τα όποια κενά στο πλαίσιο μιας γιγαντιαίας προσπάθειας να σώσουμε τον σιδηρόδρομο και τους εργαζόμενους παρά τις πιέσεις για κλείσιμο του ΟΣΕ και απολύσεις. Με ασφάλεια κυκλοφορίας, χωρίς αθώα θύματα. Η τωρινή απαξίωση βρίσκεται στον αντίποδα της μέριμνας που επέδειξε για τον σιδηρόδρομο και τους εργαζόμενους το ΠαΣοΚ και η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω