Σε μια εποχή ακραίων φαινομένων ακρίβειας σχεδόν σε κάθε καταναλωτικό προϊόν που αφορά την ελληνική οικογένεια, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι εισαγωγικές εταιρείες και τα δίκτυα των συνεργατών τους δείχνουν ότι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και προτείνουν διαφορετικές λύσεις για την απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκίνητου.

Μετά από μια μακρά περίοδο αυτονόητης «κυριαρχίας» των εταιρειών χρονομίσθωσης στις προτεραιότητες των εισαγωγέων αυτοκινήτων, οι ιδιώτες πελάτες λιανικής (αυτοί που διαχρονικά αποφέρουν στον κλάδο τα περισσότερα κέρδη του) επανέρχονται επιτέλους στο προσκήνιο.

Για αυτούς δημιουργούνται προγράμματα όπως αυτό της Citroen με άτοκη χρηματοδότηση, μηδενικό επιτόκιο, 25% προκαταβολή και αποπληρωμή σε 48 μήνες. Σε αυτούς κυρίως απευθύνονται πρωτοβουλίες όπως αυτή της Renault που διαθέτει πλέον το Clio σε τιμή χαμηλότερη των 17.000 ευρώ ή της Mercedes-Benz που καθιστά περισσότερο προσιτές τις A-Class και GLA σε μια νέα εξοπλιστική έκδοση που συνδυάζει την πληρότητα των χαρακτηριστικών της με δύο συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα (ήπια υβριδικό και Plug-in υβριδικό) και τεχνολογίες οι οποίες καθίστανται περισσότερο δημοφιλείς χρόνο με τον χρόνο.

Αυτά είναι σήμερα τα πιο ηχηρά παραδείγματα δημιουργίας νέων συνθηκών που ευνοούν την απόκτηση καινούργιου οχήματος και προστίθενται σε ενέργειες όπως το «Time 4 Audi» στην ελληνική αγορά και οι κάθε λογής «X Days» (όπου X η ονομασία μιας μάρκας) ή «Spring Sales» που προηγήθηκαν ή θα ακολουθήσουν τις επόμενες εβδομάδες.

Όλα αυτά καταδεικνύουν τα αντανακλαστικά των ανθρώπων του κλάδου που μέσω των θεμιτών κανόνων της υγιούς επιχειρηματικότητας θα κάνουν ό,τι χρειάζεται για να εξασφαλίσουν σταθερά θετικό πρόσημο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία συνδέεται άμεσα όχι μόνο με τα δημόσια έσοδα (μέσω ΦΠΑ και Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης) αλλά κυρίως με το ζήτημα της απόσυρσης (κυριολεκτικά αλλά και ως μέτρο που πρέπει να επανέλθει σε ισχύ) παλαιών αυτοκινήτων από τους ελληνικούς δρόμους για λόγους που αφορούν την οδική ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

Αυτή η αντικατάσταση σχετίζεται ουσιαστικά με τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι μη βρίσκοντας αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (η παρακμή σε αυτά είναι τόσο προφανής που δεν απαιτείται τεκμηρίωση για όσα δεν προσφέρουν) επιχειρούν να καλύψουν με τα μέσα που διαθέτουν πραγματικές ανάγκες καθημερινής μετακίνησης.