Η «εξ αποστάσεως» διεξαγωγή των μαθημάτων της φετινής χρονιάς ήταν και εξακολουθεί να είναι μια πρωτόγνωρη και θα έλεγε κανείς αξέχαστη εμπειρία για όλους μας. Οταν όμως πρόκειται να οδηγήσει έναν μαθητή ή μαθήτρια στις πανελλήνιες εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, τότε αποκτάει τις ιδιαίτερες διαστάσεις της. Ρωτήσαμε για αυτά την Απολλωνία Σκάρπα που δίνει πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούνιο, σε μια χρονιά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που όλοι ξέρουμε. Η αλήθεια είναι ότι δεν έμεινε πολύς καιρός για πολλές ερωτήσεις. Η απάντησή της ήταν χειμαρρώδης. Και ο χρόνος της λίγος: δίνει πανελλαδικές εξετάσεις…

Πώς ήταν η φετινή εμπειρία της μελέτης διαδικτυακά πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις;

«Η συγκεκριμένη μέθοδος είχε τόσο θετικές όσο και αρνητικές συνέπειες στη διδασκαλία της ύλης, στο διάβασμα, την επικοινωνία αλλά και στην ψυχολογία μας. Από τη μία κερδίζουμε τον χρόνο των μετακινήσεων και μπορούμε να είμαστε πιο άνετα στον χώρο μας. Μη έχοντας πολλές αφορμές και ερεθίσματα για έξοδο, καθόμαστε στο σπίτι και διαβάζουμε περισσότερο και πιο συγκεντρωμένα. Ωστόσο, όλο αυτό μας έχει κουράσει και όπως δείχνουν οι έρευνες αλλά και οι δηλώσεις των ειδικών, δεν αντικαθιστά τη διά ζώσης διδασκαλία, η οποία είναι πιο ανθρώπινη και φυσιολογική. Χάνεται η άμεση και προσωπική επαφή, χάνεται η αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές και τους καθηγητές. Οταν δε το μάθημα γίνεται μέσω Διαδικτύου, είναι ιδιαίτερα εύκολο ο καθένας από εμάς να ασχολείται με οτιδήποτε άλλο εκτός από τη διδασκαλία».

Κουραστικό για το σώμα και το μυαλό;

«Τόσες ώρες μπροστά στην οθόνη πονάνε τα μάτια μας και οι ζαλάδες είναι πλέον συχνό φαινόμενο. Αυτό το διαδικτυακό σχολείο δεν μας κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον και πολλές φορές καταντάει βαρετό. Δεν το βλέπουμε τόσο σοβαρά όσο αν πηγαίναμε κανονικά σχολείο, ενώ όλα τα προβλήματα με τον ήχο, τη σύνδεση στο Ιντερνετ, το ότι μας πετάει έξω το σύστημα ή κολλάει – δηλαδή η χαμηλή ποιότητα – είναι εμφανή. Ασκήσεις μαθηματικών ή γραμματικής δεν μπορούμε να τις κάνουμε στον πίνακα, όπως στη φυσική τάξη. Επιπροσθέτως, μας αγχώνει ακόμα περισσότερο επειδή πολλές φορές χάνουμε χρόνο πολύτιμου διαβάσματος και δεν μπορούμε να γράψουμε διαγωνίσματα για να εξοικειωθούμε και να μπούμε στο κλίμα των εξετάσεων. Μας μένει πια λίγος καιρός για τις πανελλήνιες, οπότε δεν έχει και τόσο σημασία αν θα επιστρέψουμε στις τάξεις».

Ωστόσο, πρέπει να αγωνιστείτε για να τα καταφέρετε…

«Είμαστε στην τελική ευθεία και όλο το διάβασμα για τις πανελλήνιες μας κούρασε και ήταν ψυχοφθόρο, αλλά πρέπει να νικήσουμε και να μη μας καταβάλουν οι δυσχέρειες. Η ρευστότητα των πραγμάτων, αφού συνέχεια γίνονται αλλαγές (κλείνουν και ανοίγουν τα σχολεία) είναι ανησυχητική, ωστόσο εμείς ξέρουμε τον στόχο μας και δεν παρεκκλίνουμε από αυτόν. Με ψυχραιμία και αισιοδοξία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια φάση που θα περάσει. Ανυπομονούμε, φυσικά, όλοι να τελειώσει η περιπέτεια των πανελληνίων και κυρίως του κορωνοϊού!».