Αν είναι κάτι που φέρνει στο μυαλό η Κέρκυρα, αυτό είναι οι τέχνες και η μουσική. Τα τραγούδια και οι εικόνες. Τα μνημεία και η πλούσια επτανησιακή ιστορία της. Για την οποία άλλωστε έχει υποβληθεί και αίτημα να ενταχθεί στα σχολικά βιβλία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Λυκείου της Κέρκυρας το ξέρουν αυτό και γέμισαν τις επόμενες σελίδες με τις σκέψεις, τις εικόνες, τα αρώματα και τα συναισθήματα που χαρακτηρίζουν τον τόπο τους. Παράλληλα όμως με σειρά άρθρων και ρεπορτάζ τους θυμίζουν τι ζητούν σήμερα οι νέοι από την Παιδεία μας και από τη ζωή τους, ποιοι είναι οι φόβοι και ποιες οι αγωνίες τους.

Ωστόσο, οι νέοι έχουν δύναμη και έχουν και ρομαντισμό. Οπως γράφει ανάμεσά τους η Ραφαέλα-Ελευθερία Ξάνθου, η ζωγραφική είναι μεταξύ των τεχνών που αγαπά. «Ενα καλοκαιρινό απόγευμα κάνοντας βόλτα στα καντούνια και στα σοκάκια της πόλης της Κέρκυρας, φτάσαμε στην πάνω πλατεία. Εκεί ένα φίλος που ασχολείται με τα καλλιτεχνικά, μας πρότεινε να επισκεφθούμε το «στοιχειωμένο» αρχοντικό του μεγάλου κερκυραίου ζωγράφου Αγγελου Γιαλλινά» διηγείται.

Γιατί «στοιχειωμένο»; Διότι «το αρχοντικό που κάποτε ήταν γεμάτο ζωντάνια, φως και χρώματα, σήμερα είναι ένα κουφάρι από το οποίο βγαίνουν ψίθυροι μιας άλλης εποχής. Μιας εποχής κατά την οποία οι ευγενείς και οι άρχοντες του τόπου ήταν μέλη του Libro d’oro (της χρυσής βίβλου) που υπήρχε  σε κάθε νησί των Επτανήσων».Οι ιστορίες αυτές και άλλες αναλύονται στις επόμενες σελίδες από τους μαθητές και τις μαθήτριες του νησιού.