Η πανδημία έχει ανατρέψει το modus vivendi των ανθρώπων και το modus operandi των επιχειρήσεων, θέτοντας τις αντοχές όλων σε δοκιμασία. Οι ευέλικτοι και προσαρμοστικοί στις αλλαγές είναι εκείνοι που θα επιβιώσουν – αυτός είναι ένας φυσικός κανόνας που ισχύει από την εποχή των δεινοσαύρων. Ομως η «νέα κανονικότητα» που διαμορφώνει η κρίση παρέχει αφ’ εαυτής σε κάποιους ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους. Οι ευνοημένοι από τη θεά Τύχη ή τις περιβόητες «συγκυρίες» εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για να «σβήσουν από τον χάρτη» τους αντιπάλους τους.

Είναι η περίπτωση της μάχης μέχρις εσχάτων που φαίνεται ότι ξέσπασε στον παγκόσμιο κλάδο της αεροδιαστημικής, στον οποίο, ως γνωστόν, κυριαρχεί το δίπολο Boeing – Airbus. Εν προκειμένω, καθώς η πανδημία άλλαξε εκ βάθρων τα δεδομένα του αεροπορικού ταξιδιού και συνακόλουθα τις απαιτούμενες από τα αεροσκάφη νόρμες και προϋποθέσεις, η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική κοινοπραξία μοιάζει να έχει βρεθεί σε πλεονεκτικότερη θέση από την αμερικανική ανταγωνίστριά της. Η Boeing εξάλλου χτυπήθηκε από την πανδημική κρίση σε μια δύσκολη γι’ αυτήν συγκυρία αμφισβήτησης της ασφάλειας των προϊόντων της, με την επί διετία σχεδόν απόσυρση από την κυκλοφορία του Β 737 ΜΑΧ εξαιτίας δύο πολύνεκρων δυστυχημάτων που οφείλονταν σε κατασκευαστική αστοχία, αλλά και των τεχνικών προβλημάτων που ανέκυψαν πρόσφατα με το B 777.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω