Τη δεκαετία του 2000 η ανάρτηση διαφημιστικών αφισών στις τζαμαρίες των τραπεζικών καταστημάτων λίγο πριν μπει το καλοκαίρι είχε εξελιχθεί σε έθιμο για τα στελέχη τους. Εκείνη την περίοδο κάθε χρόνο από τα κεντρικά αποστέλλονταν σε όλο το δίκτυο αφίσες για την προώθησησυγκεκριμένου προϊόντος. Σε αυτές απεικονίζονταν τουριστικά μέρη από όλον τον κόσμο και το μήνυμα ήταν το εξής: «Κάντε το ταξίδι των ονείρων σας πραγματικότητα με ένα διακοποδάνειο». Μάλιστα, δεν ήταν λίγα τα πιστωτικά ιδρύματα που υπόσχονταν εκταμίευση ακόμη και εντός μιας ώρας.

Κι αν μέχρι την εισαγωγή του ευρώ οι πιστώσεις αυτές ήταν ελεγχόμενες, με την ένταξη στην ευρωζώνη, την απελευθέρωση της καταναλωτικής πίστης, τη μείωση των επιτοκίων και τον ανταγωνισμό που αναπτύχθηκε στην εγχώρια αγορά, η κατάσταση ξέφυγε. Από τη μία πλευρά οι τράπεζες, διαθέτοντας απεριόριστη ρευστότητα, προωθούσαν επιθετικά κάθε μορφής δάνειο και από την άλλη οι καταναλωτές που για πρώτη φορά βρέθηκαν σε περιβάλλον χαμηλότοκου δανεισμού άρχισαν να πραγματοποιούν δαπάνες που δεν τους ήταν και τόσο αναγκαίες.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω