Υπάρχει θέση για τα υγρά καύσιμα στην πορεία απανθρακοποίησης της ενέργειας και γενικότερα της οικονομίας στην Ευρώπη; Η ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη πρόταση (Οραμα 2050) ώστε αφενός τα καύσιμα του μέλλοντος να είναι χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και αφετέρου να παραμείνει οικονομικά βιώσιμη, με δεδομένο τον αυξανόμενο επιθετικό διεθνή ανταγωνισμό. Σε εκδήλωση της FuelsEurope και του The Parliament Magazine που διοργανώθηκε πρόσφατα και φιλοξενήθηκε στο Στρασβούργο από την ευρωβουλευτή κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ, ο κ. Τζον Κούπερ, γενικός διευθυντής της FuelsEurope, της «φωνής» του ευρωπαϊκού Κλάδου Διύλισης στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, περιέγραψε τα διυλιστήρια του μέλλοντος. Οπως ανέφερε, θα είναι συνδεδεμένα σε μια αλυσίδα βιομηχανιών (clusters) και θα αξιοποιούν πρώτες ύλες χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, ανανεώσιμο ηλεκτρισμό και υδρογόνο, αλλά και παραπροϊόντα ή απόβλητα, όπως ο απορριπτόμενος άνθρακας, βιομάζα, αστικά απορρίμματα ή απόβλητα πλαστικού, άλγη, απορριπτόμενη θερμότητα, συμβατικό και συνθετικό αργό πετρέλαιο κ.λπ.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.