Με βροχή ή χωρίς, τυλιγμένο μέσα στην ομίχλη ή φωτισμένο από έναν λαμπρό ήλιο, το Μέτσοβο είναι πάντα όμορφο. Η ειδοποιός του όμως διαφορά σε σχέση με άλλα χωριά, κωμοπόλεις και πόλεις του Νομού Ιωαννίνων αλλά και της Ελλάδας είναι ότι έχει ένα πολύ σημαντικό μουσείο να επιδείξει: την Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ. Με μια μόνιμη συλλογή που είναι μία από τις σημαντικότερες της χώρας μαζί με εκείνη της Πινακοθήκης Κατσίγρα και τη συλλογή Κουτλίδη, συμπληρώνει την Εθνική Πινακοθήκη και μας βοηθάει να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της νεοελληνικής τέχνης. Οπότε, όπως καταλαβαίνει κανείς, προσφέρει πολύ περισσότερα από ένα σημαντικό αξιοθέατο σε ένα τουριστικό θέρετρο. Αποδεικνύεται κάθε φορά που βρίσκεσαι απέναντι από έργα όπως το αισθαντικό «Εσωτερικό» του Αργυρού Ουμβέρτου ή «Το σπίτι που ονειρεύεται» του Μιχαήλ Οικονόμου, πάντα ανθεκτικά στο αμείλικτο τεστ του χρόνου.

Είναι όμως εξίσου, αν όχι πιο σημαντικό, να βλέπεις παιδιά με τους γονείς τους να επισκέπτονται το μουσείο. Αξία ανεκτίμητη, ιδίως όταν αυτό γίνεται σε ένα μικρότερης κλίμακας μουσείο μακριά από την Αθήνα, το οποίο δίνει τις εικόνες και τα ερεθίσματα χωρίς να κουράζει. «Μόνο που περνάνε παιδιά για να δουν ή να συμμετάσχουν στο παιδικό εργαστήρι δραστηριοτήτων που έχουμε οργανώσει είναι σημαντικό. Δεν ξέρω αν έχουμε καταφέρει να τους ενσταλάξουμε την αγάπη για την τέχνη ή τη δημιουργία ενός αισθητικού κριτηρίου, αλλά είναι ένας στόχος μας» θα πει η κυρία Τατιάνα Αβέρωφ, διευθύντρια της Πινακοθήκης Ε. Αβέρωφ. Η αφορμή για την προαναφερθείσα «αυτοψία» και συζήτηση ήταν τα εγκαίνια της έκθεσης «Νέα Αποκτήματα 2008-2021» που έγιναν στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ το περασμένο Σάββατο, 23 Οκτωβρίου, από τον πρόεδρο της Βουλής κ. Κ. Τασούλα. Το ετήσιο γενναιόδωρο κάλεσμα της Τατιάνας Αβέρωφ και του συζύγου της Σωτήρη Ιωάννου, το οποίο συμπληρώνει ο γιος τους Αλέξανδρος, εφέτος είχε στο επίκεντρο την παρουσίαση έργων που αποκτήθηκαν την περίοδο 2008-2021 και επομένως δεν συμπεριλαμβάνονται στον μεγάλο συγκεντρωτικό κατάλογο «Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ. Μέτσοβο» (2008). Εργα-δωρεές από δημιουργούς, συγγενείς τους ή ιδιώτες φιλότεχνους, «διαφορετικά ως προς την τεχνοτροπία ή τη χρονολογία δημιουργίας τους, τα οποία ωστόσο συμπληρώνουν την ιστορική συνέχεια της συλλογής» όπως θα πει η Τατιάνα Αβέρωφ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω