Με μια πρώτη ματιά, η εικόνα ενός γερανού φορτωμένου με τούβλα που υπάρχει σήμερα σε κάποιο σημείο της πόλης της Αμμοχώστου ίσως να μην προκαλεί εντύπωση. Ωστόσο, η οικειότητα που έχεις με αυτή τη μάλλον συνηθισμένη εικόνα οικοδομικής εγκατάστασης αφανίζεται όταν πληροφορείσαι ότι ο συγκεκριμένος γερανός παραμένει στο ίδιο ακριβώς σημείο από το 1974, όταν η οικοδομή είχε αρχίσει αλλά και συμπέσει με τη μαζική εγκατάλειψη του νησιού εξαιτίας της εισβολής των Τούρκων. «Η εικόνα είναι ανατριχιαστική· νιώθεις σαν να έχει παγώσει ο χρόνος» θα πει στο «Βήμα» η κυρία Ευαγγελία Μπαφούνη, διευθύντρια Πολιτισμού της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, η οποία εντυπωσιάστηκε όταν είδε από κοντά τον γερανό κατά τη διάρκεια ενός από τα ταξίδια της στην Κύπρο, όταν γίνονταν τα πρώτα βήματα για την υλοποίηση μιας πολιτιστικής κίνησης μέγιστης σημασίας: της  έκθεσης «Αμμόχωστος – Πειραιάς: Διαδρομές επί σκοπού», που περιλαμβάνει έναν σημαντικό  αριθμό έργων εμβληματικών ελλήνων και κύπριων εικαστικών τα οποία βρίσκονταν στην Αμμόχωστο όταν έγινε η εισβολή και κατόπιν χάθηκαν. Εκθεση σημαντικότατη όχι μόνο για το προφίλ του Δήμου Πειραιά και του «αδελφού» του Δήμου Αμμοχώστου, αλλά «για ολόκληρη την Ελλάδα» όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Γιατί τελικά και αυτά τα έργα θαρρείς ότι είχαν μείνει παγωμένα στον χρόνο, εγκαταλελειμμένα ποιος ξέρει πού, «απροστάτευτα». Σήμερα, για την ακρίβεια από αύριο Δευτέρα 3 Απριλίου που η έκθεση εγκαινιάζεται στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, επιτέλους τα έργα  αυτά «ανασταίνονται».

Εκκλησία της πόλης φάντασμα Αμμοχώστου, γεμάτη συνθήματα για την ένωση με την Ελλάδα γραμμένα, όπως λέγεται, λίγες ημέρες πριν από την εισβολή των Τούρκων το 1974

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.