Το βλέμμα της είναι πάντα αφοπλιστικό. Ακόμα και όταν το αντικρίζεις πίσω από την οθόνη του υπολογιστή, καθώς η συνέντευξή μας γίνεται μέσω skype. Οταν μιλάμε, η Νάντια Μουρούζη βρίσκεται στο διαμέρισμα της στο Παρίσι, ένα παλιό σπίτι του 1600, όπου κάποτε έμεινε και η ερωμένη του Μποντλέρ. Το 2014 πήρε την απόφαση να φύγει από την Ελλάδα. Αρχικά Λονδίνο και ύστερα Παρίσι. Και εκεί ήρθε και ο έρωτας στο πρόσωπο του αναπληρωτή καθηγητή Γεωλογίας της Σορβόννης Νίκου Λυμπέρη, αλλά και ένα μεταπτυχιακό πάνω στη σκηνοθεσία για κινηματογράφο, σενάριο και παραγωγή. «Ηταν μεγάλη και δύσκολη εμπειρία αυτό το μεταπτυχιακό» λέει σήμερα. «Στόχος μου είναι να βρεθώ πίσω από τον φακό, να κάνω μια ταινία στην Ελλάδα».

Αφορμή για τη συζήτησή μας είναι η παράσταση «Εάλω Θεσσαλονίκη», η οποία παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη αρχικά 1 και 2 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη και στις 6 και 8 Σεπτεμβρίου στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην Αθήνα, στο πλαίσιο του προγράμματος του θεσμού «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του υπουργείου Πολιτισμού. Δύο αμιγώς βυζαντινά χρονογραφήματα αποτελούν τον πυρήνα της παράστασης, το υλικό της οποίας αντλείται από το βιβλίο «Τα χρονικά των αλώσεων της Θεσσαλονίκης» (εκδ. Αγρα), σε επιμέλεια του Σταύρου Πετσόπουλου. Πρόκειται για μαρτυρίες του θεσσαλονικιού ιερέα Ιωάννη Καμινιάτη, ο οποίος έζησε την άλωση του 904 από τους Σαρακηνούς και του ιερέα Ιωάννη Αναγνώστη που μιλάει για την άλωση του 1430 από τους Τούρκους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω