Με στόχο να διαθέτει, το συντομότερο δυνατόν, μέσω διαδικτυακών καναλιών περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που παράγει, η Volvo θα προχωρήσει από το 2026 στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, σε ένα μοντέλο απευθείας πωλήσεων χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε φυσικό σημείο πώλησης των αυτοκινήτων της.

Η μετάβαση από τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς αυτοκινήτων στον ψηφιακό στη συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στη γηραιά ήπειρο, καθώς εκεί υπολογίζεται ότι υπάρχει ένα δίκτυο 240 σημείων λιανικής πώλησης, τα οποία προφανώς θα μειωθούν.

Το δέλεαρ για τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου η μετάβαση αυτή να είναι όσο γίνεται πιο άμεση σχετίζεται με την προοπτική εξοικονόμησης κόστους στη διανομή οχημάτων, η οποία υπολογίζεται περίπου στο 30% της λιανικής τιμής ενός αυτοκινήτου. Αυτή η πρακτική θα εφαρμοσθεί μετά τη Γερμανία τόσο στη Σουηδία όσο και στη Νορβηγία, για να επεκταθεί και σε άλλες τοπικές αγορές παράλληλα με την απόφαση που καλείται να λάβει η Volvo για τις συνεργασίες της με επιχειρηματίες σε κάθε χώρα.

Το μοντέλο αντιπροσώπευσης που προκρίνεται εκ μέρους της προϋποθέτει ότι η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει το απόθεμα, όχι η αντιπροσωπεία, και πουλάει απευθείας στον καταναλωτή, με τους dealers να λαμβάνουν μια αμοιβή για κάθε αυτοκίνητο που παραδίδεται αντί να διαπραγματεύονται το δικό τους περιθώριο κέρδους.

Αναπόφευκτα αυτό εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των σημείων πώλησης αλλά και στον εξορθολογισμό των αποθεμάτων, τα οποία επιβαρύνουν δραματικά κάθε εταιρεία, καθώς ο ρυθμός παραγωγής επανέρχεται σε προ COVID-19 επίπεδα.