Η επιτυχής Διυπουργική Διάσκεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) στο Μπαλί (Νοέμβριος 2013) αναθέρμανε τις ελπίδες για επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων της Συμφωνίας Απελευθέρωσης του Εμπορίου Υπηρεσιών (Trade in Services Agreement / TISA), στις οποίες συγκαταλέγονται οι ναυτιλιακές υπηρεσίες, δίδοντάς τους μια νέα ώθηση.
Οι αρχικές προσφορές που υποβλήθηκαν από μια μερίδα κρατών είναι ενθαρρυντικές διότι δεν περιλαμβάνουν περιορισμούς όσον αφορά τη διασυνοριακή προσφορά των υπηρεσιών (ελεύθερη πρόσβαση στους λιμένες) ούτε εξαιρέσεις ως προς την παροχή της ρήτρας της εθνικής μεταχείρισης. Επί άλλων σημείων, όμως, όπως το cabotage, οι υπηρεσίες feeder και οι συνδυασμένες μεταφορές, υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις στις αρχικές προτάσεις των κρατών, η διαπραγμάτευση επί των οποίων εκτιμάται ότι θα απαιτήσει χρόνο και αμοιβαίες υποχωρήσεις.
Από πλευράς συμμετοχής στις διαπραγματεύσεις είναι σημαντικό ότι μετέχουν όλα σχεδόν τα κράτη του ΟΟΣΑ και σημαντικά κράτη της Ασίας με εξαγωγικό εμπόριο.
Προς επίσπευση των διαδικασιών και εξομάλυνση των αντιθέσεων, παράλληλα προς τις επίσημες διαπραγματεύσεις του ΠΟΕ, ομάδα ανεπτυγμένων και αναπτυσσομένων κρατών πρότεινε κείμενο πολυμερούς συμφωνίας για την απελευθέρωση των ναυτιλιακών υπηρεσιών το οποίο, εφόσον συμφωνηθεί, είτε θα ενταχθεί ως Παράρτημα της συμφωνίας του ΠΟΕ είτε θα αποτελέσει αυτοτελή συμφωνία (σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις του ΠΟΕ τελικώς αποτύχουν).
Η ΕΕΕ υποστηρίζει πλήρως την επίτευξη μιας διεθνούς συμφωνίας με την οποία θα αίρονται τα υφιστάμενα εμπόδια, θα εξασφαλίζεται η νομική βεβαιότητα και θα διευκολύνεται το διεθνές εμπόριο, ευθυγραμμιζόμενη με την πάγια πολιτική της για μεγαλύτερη φιλελευθεροποίηση και αποφυγή συμβιβασμών (trade-offs) εις βάρος της ναυτιλίας.